V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

PanHajzl  |  06. 03. 2018 00:46

Hmmm krasny...a neni na case vymyslet uplne neco noveho? Preci jen vozejcek se 4ma kolama tu byl davno pted nasim letopoctem. A jestli je pohanenej rizenyma vybuchama, nebo baterkou, coz uz tu bylo pred vice, jak 150 lety... To uz je fuk. Zaklad tocicich se kolecek se nezmenil

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  06. 03. 2018 07:16

Autonomní řízení je budoucnost, ok. Ale proč ona představa musí být tak extrémní, že manuální řízení nebude možné? Ohlédnu-li od praktických aspektů v podobě alternativy, když se elektronika rozbije, tak spousta lidí má řízení rádo. Ano, pro dnešní matlače displejů, kteří už dorostli do produktivního věku, je naprosto nepochopitelné, že někdo radši stráví cestu aktivním řízením, než čuměním na facebook, instagram apod. a vlastně tak ani nechápou, že by řízení mohlo někomu chybět - protože jim ne. A podle toho ony vize vypadají. Nicméně, taková skupina lidí existuje a není úplně malá. Dokáži si představit vizi, kde budou existovat autonomní zóny, jejichž platnost bude podmíněna hustotou provozu. Zde je potenciální přínos autonomní technologie nesporný, navíc řízení v zacpaném městě baví asi málokoho a naopak každý ocení, když jej vzájemně koordinovaný autonomní pohyb vozidel dostane ze zácpy rychleji (nebo ta zácpa vůbec nevznikne). Ovšem v ostatních případech by měla být zachována možnost volby. Ten, kdo nechce řídit, to nechá dál na automatu. Kdo chce, zapne si manuál. Když nebudu stíhat, takt to řízení taky obětuji, zapnu automat a budu cestou do práce pracovat. Cesta z baru pohodlná. No a jsme spokojení všichni, ne? Že se můžu jít zajezdit na okruh alespoň pro mne není alternativa. Na řízení mne baví, že má začátek, cíl a obvykle i praktický účel. K tomu neoddělitelný pocit svobody, který s ním přichází. Ne, tohle ježdění dokolečka opravdu nedokáže nahradit.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 03. 2018 07:21

Já nechci takovou budoucnost.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  06. 03. 2018 18:34

Autonomne? Ale ale. Aby bolo jasne: pojdete tam, kam Ste si zaplatili a nikam inde. Podla toho sa napasuje portfolio a ceny, plus dostupnost a napoja sa na to vlastnici destinacii, len aby baksis nestal a prisiel a uradnik, coby vykonavatel korporatneho diktatu, aspon nieco trhol. Aby este to, take nieco ako slobodna mobilita....drzost- My nad tou Vasou slobodou budeme mat full-control. A basta a bude tak.

Odpovědět  |   | 
Petr Sn.  |  28. 03. 2018 08:56

A co třeba motorku bez řidítek? Vždyť řídit a ovládat nějaký stroj a slyšet motor jak vrčí, to je ten pravý požitek... Mám najeto ať už náklaďákem nebo osobákem, motorkou dobře přez dva miliony kilometrů bez nehody a stále mne to užasně baví.... Co bude pak??? Proč se zabývají takovejma hloupostma???

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 170 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A