V Bruselu se jedná o budoucnosti SUV vozů

62 komentářů

polakow
27. října • 18:19

Jedině dobře že ty velký krabice omezej. Neskutečná "pamóda "posledních let u nových typů aut, který se nafoukly do výšky a šířky je už nenormální ! Nakonec v nich stejně většinou sedí jeden pasažer v kvádru, kterej vozí jen zbytečný tuny plechu navíc  a díky vysoký hmotnosti  lemtaj benzín jak prorvaný.  Stejně tak bych zavedl  specielní daň na  obsahy motorů nad cca 1.8 l u osobáků. Není vůbec žádnej důvod   silnějších  aut. Rychlostní limity v celé Evropě v pohodě zvládnou i moderní nízkooběmový auta tak proč drancovat zbytečně tuhle zem jen pro marnivost  části obyvatel Evropy. Ten karavan utáhne i ta cca 1.8ma!!   Nazdar! - a teď do mě!

Ivory
27. října • 1:34

Já myslel, že v celé EU je zavedeno tržní hospodářství? A o co jim asi tak jde? Zavedou omezení, aby se SUV méně prodávala a byly jejich prodeje pěkně pod kontrolou. Když chtějí už být ekologičtí. Ať ty svoje nablýskané limuzíny s V8 a V12 motory vymění za malá autíčka s obsahem 1.0 a díky tomu se třeba ušetří nějaký benzín pro nás. Normální lidi.

alri
26. října • 18:31

To zase soudruzi v Bruselu vymysleli věc ! Před vstupem ČR do EU jsem si myslel, že politici/idioti jsou jenom česká specialita, ale on je to celosvětový problém... . Pánbůh s námi.

LeonardoCupranek
26. října • 16:33

Kreteni, socbuzny, centralni planovaci, pakaz bolsevicka!
Nema nahodou sedan Volvo S80 take pri nehode vyhodu nad Matizem?
Nema nahodou take MB S-Klasse vetsi spotrebu a tudiz i ekologicky dopad, nez ten Matiz?
Jenze cim by pak eurobyrokrati jezdili, ze....

Ron.Jeremy
28. října • 0:18

Není to až tak černobílé, jak to vidíš. Nevadí ti, že si nějaký kokot montuje na auto nehomologované nesmysly, jako třeba hliníkové křídlo á-la F&F, alias MHC? Jak se ti líbí debilové, kteří mají na autě permanentně namontovanou kouli, přesto že jí mají snímací, aby mohli couvat "na ťukačku", a máš od nich nejen zprohýbanou značku, ale i orvaný lakovaný nárazník v místě, kde se s kontaktem nepočítá? Jak by se ti líbilo, kdyby si někdo vyrobil doplňky na auto ve stylu MadMaxe, např. rotující hroty zboku na kolech?
Pokud by se dala volnost tomu, co smí jezdit na silnicích, vypadalo by to tu nejspíš skutečně jako v MadMaxu. Nevím, jestli je to stav, ve kterém by ses s rodinou cítil bezpečně, a žena ti poděkovala, žes něco takového podporoval.
SUV byla navržená pro nějaký účel - bohužel se z nich stala podivná móda a zejména se jejich vlastností začalo zneužívat na úkor druhých, a využívají se zcela v rozporu s původním určením. Ekologii nepočítám, jsou i rozežrané limuzíny, ale mám na mysli zejména bezpečnost. Mnoho lidí nadává na kamióny kvůli jejich nebezpečnosti. SUV jsou svojí koncepcí pro "normálně" konstruovaná auta také nebezpečná. Nevidím důvod, proč by nemělo v jejich případě docházet k regulaci, aneb jak tady již někdo napsal - náklaďáky také nemohou všude.
Jsem si zcela jist, že pokud by byly pro silniční provoz homologovány vozy typu BigFoot, "ofrouti" by se rozčilovali jako první, že se cítí ohroženi.
Samoregulace prostě v tomto případě nefunguje, a proto je v takových případech nutné regulaci vnutit.
Nevím, jak bys mluvil potom, co bys ve svém Toledu přišel o potomka díky hlavonožci, který si pořídil SUV proto, aby se "cítil bezpečně", přičemž při střetu s normálním, byť těžkým vozidlem, by deformační zóny mohly zafungovat a tragédii zabránit.

igorcas
26. října • 15:42

Nesmiete to tym socialistickym byrokratom dovolit, aby Vam zakazovali na com budete jazdit.  Oni ziju z Vasich neskutocne vysokych dani, takze v podstate pracuju pre Vas.  Musite im povedat koniec obmedzovaniu slobody.  Kde to skonci?  Budu Vam diktovat co jest, co pit, na co sa pozerat v TV, za ake ceny budete predavat svoje vyrobky, kolko musite platit svojim zamestnancom, kolko vyrobkov mozete vyrobit, ako dlho zostat otvoreny, aky velky dom, ci byt si kupit, co si obliekat, atd. atd.
Diky bohu ze tu este je USA.

Tonda
26. října • 17:45

Svatá pravda.
Evropa (EU) je hniloba zdegenerovaná, čím dál hlouběji do sraček. Tohle je jen
další důkaz bruselské debility.
Všichni,kdo volili PRO vstup, ještě uvidí...bohužel i my,co jsme byli proti...

Ann
26. října • 19:04

Vy dva blbouni jste se hledali

Tonda
26. října • 19:49

jo...a našli jsme tebe, debile   Potrefená husa...eurooptimista nejasného pohlaví .
Ti, co si nechají nasrat na hlavu a ještě poděkujou, ještě pořád jich bude dost....

Anndy
26. října • 11:53

... v referende o vstupe do EU :(.
Nic proti zvysovaniu bezpecnosti, ale za kazdu cenu? Ked uz chcem nieco vylepsit, tak to nezakazem, ale skusim vymysliet nieco aby som to vylepsil. A okrem toho sa stale zabuda na to, ze zivot bez rizika smrti neexistuje. Je dobre ho znizovat, ale s rozumom a mierou.
Este len dodam, ze SUV nemam a ani to nie je typ auta po ktorom "tuzim", ci mam vplane si nejake zaobstarat.

m,
26. října • 19:03

"Je dobre ho znizovat, ale s rozumom a mierou."

aha, takze podle vas omezeni prodeje aut, ktera nemaji zadny jiny "prinos" nez ze jsou nebezpecna pro ostatni ucastniky silnicniho provozu a majiteli zvysuji EGO je podle vas uz mira nerozumna. Zajimave.

Pucmeloud
26. října • 11:53

"Oba tyto argumenty mají rozumný základ ............" to je vas osobni nazor nebo citujete nejake bruselske eurkraty? Co je rozumneho na argumentu, ze si nekdo chce zlepsit image. Do pytle, to je snad kazdeho vec jak se chce prezentovat.....s timhle pristupem se bude za chvilku zakazovat pouzivani tlumicu na horskych kolech, nebot se da jezdit bez nich a sluzi jen k masirovani ega? Noseni drahych obleku je take zbytnost pro masirovani ega...a vubec, vsichni budou nosti uniformy jako v Maove Cine, aby nahodou nekdo nemel tendenci mit vlastni tvar......

m,
26. října • 18:59

bud jste tak enorme nechapavy, nebo cert vi cim motivovany. Copak nechapete naprosto jednoduchou premisu ze pokud ohrozujete svym "svobodnym rozhodnutim" zivoty ostatnich je treba stanovit jista pravidla ktera takoveto zasahy do svobody ostatnich (mozna se ti ostatni svobodne rozhodli zit, vite ?) omezit nejakymi rozumnymi pravidly? Pokud to dovedu ad absurdum muzete si zvysovat ego podobne jako to delal Hitler vyvrazdovanim zidu a take by to bylo podle vas v poradku vidte ?

martin
26. října • 11:35

Že jsou SUV na černé listině u "veřejnosti" (ve skutečnosti jde o malou skupinu, protože ta mnohem větší by si naopak SUV přála - kdyby na něj měla) je zřejmé. Nebo znáte politika, který by měl tu odvahu přijet na jednání v RANGE ROVERU? Snad jen Anglická královna, jejíž privilegia ale nejsou z této planety. Politikové proto volí hned druhou nejpříjemnější možnost - luxusní limuzíny. Zasraní pokrytci! Co mě na nich ale vážně štve je to, že jednají o tom, jak se přes zákaz SUV populisticky zalíbit skupině lidí, jejímž vrcholem jsou v podstatě zločinci, kteří ničí majetek jiných (viz. pařížská skupina vyfukovačů SUV). Tímto v podstatě dávají této skupině požehnání!
A bezpečnost? Kupříkladu Superb je pro chodce daleko nebezpečnější než CRV (viz. NCAP). A když by se srovnalo riziko střetu osobáku s SUV (Třeba CRV, které je postaveno na bázi CIVIKU!) a s protěžovaným MPV (např. Espace, což je pěkná kráva), tak si nejsem ale vůbec jistý tím, co tak jistě tvrdí oni odpůrci.
Už je to pár let, co jsem viděl simulovaný čelní střet Nissanu Terrano s Golfem a závěr byl ten, že na tom byli o něco lépe pasažéři v Golfu. Možná jde jen o tento případ, ale pak jsem taky viděl simulovaný střed Mercedesu S s Corsou. Co myslíte, jak to dopadlo?? Chcete-li dle amerických statistik nejbezpečnější vůz pro posádku, tak nejméně lidí zemře v Mercedesu E. Nejvíce naopak v těžkých teréních vozech americké provenience, kterým se ale poprávu říká trucky a v Evropě si je nikdo rozumný nepořídí. O těch se tady ale nebavíme.
A ekologie? To snad také nemyslí odpůrci vážně. Pokud si nějaký hipísák myslí, že v nebrzdícím brouku z Mexika s motorem z poloviny minulého století je díky květině na kapotě prospěšnější přírodě, bezpečnější okolí, sobě či případným spolujezdcům, než ten, kdo si vydělal třeba na nový hybridní Lexus RX300, tak je prostě mimo.
 

bojler
26. října • 11:18

nechapu co ma co delat terenak na dalnici , nechapu proc si tam cpou predni ramy , ale zakazovat to nehodlám. spis by se ta povedena Evropska socialisticka unie mela zamerit na to, aby zas tezkoodenci nekoho nezmlatili. naposled sem to videl v nedelu na derby, kdyz mlatili koho se jim zachtelo, aniz by se obtezovali zistit kdo dela bordel

Marek
26. října • 18:52

, aha, jasne ... tohle je FAKT MOOOC DULEZITY

wendy
26. října • 10:59

Může mi někdo vysvětlit, jak hodlají úřadové v Bruselu definovat SUV? Bude to tak, že tohle auto řadí výrobce do kategorie SUV, tak ho prostě zakážeme. Pak prostě výrobci přejmenujou SUV na SVU a Brusel má smůlu. Nebo budou SUV čtyřkolky? Chudáci majitelé Subaru... Nebo to bude podle výčky, která se liší od průměrné výšky? Pak já mám s getzem taky smůlu, protože je asi o sedm cm vyšší, než běžná auta jeho kategorie. A třeba u Hyundaie, je SUV už Tucson nebo až SantaFe? Nebo dokonce až Terracan? Spíš mi to přijde, jakože ouřadové se snaží navenek vyvíjet činnost.

Marek
26. října • 18:50

No urcite to trivialni nebude a taky se docela bojim ze to muze dopadnout  style m "vetsi nez male auto" . Nicmene v tomto pripade s tou vyvyjenou cinnosti celkem souhlasim.

wendy
26. října • 20:53

Já s tím rozhodně nesouhlasím. Je věcí každého, jak se postará o vlastní bezpečnost. Někdo si pořídí bouchačku, jiný větší auto. Mě to zavání socialistickými snahami o jednotnost. A bojím se, že se toho Paroubkovci obzvlášť rádi chytnou, protože jejich voliči jsou lidé, kteří jsou ve svých 120kách škůdkách ohroženi SUVčkami nejvíc...

loop
26. října • 9:50

Tak jsem zvědavý, kdy nám začnou určovat velikost bytů a domů.

Marek
26. října • 18:48

Co to s tim ma spolecneho prosim vas? Jen blabolite nesmysly. Velkym domem neohrozujete bezprostredne zivoty ostatnich.

x
26. října • 9:49

S SUV problém ekologie moc nesouvisí. Takové Bugatti se spotřebou 40l/100 km taky nikdo nezakazuje a neargumentuje tím, že nemá opodstatnění. Je to o myšlení lidí - z SUV se postupně stává mafiánskocigošská záležitost a tak beztak brzy vyjdou z módy a normální lidé se vrátí k normálním autům a časem bude platit, že čím bohatší človět, tím relativně ekologičtější auto. Nějaké zákazy a příkazy jsou k ničemu (nakonec co ještě je SUV a co už je "normální auto"  - to je taky otázka :o)

x
26. října • 9:49

S SUV problém ekologie moc nesouvisí. Takové Bugatti se spotřebou 40l/100 km taky nikdo nezakazuje a neargumentuje tím, že nemá opodstatnění. Je to o myšlení lidí - z SUV se postupně stává mafiánskocigošská záležitost a tak beztak brzy vyjdou z módy a normální lidé se vrátí k normálním autům a časem bude platit, že čím bohatší človět, tím relativně ekologičtější auto. Nějaké zákazy a příkazy jsou k ničemu (nakonec co ještě je SUV a co už je "normální auto"  - to je taky otázka :o)

Mac2
26. října • 9:33

Ti naivní ekologové z Francie a Bruselu zase jenom slouží zájmům francouzského průmyslu a myslí si bůhví jak záslužnou činnost nepáchají . Je veřejným tajemstvím, že Bruselské úředníky má pod palcem Francie. Žádná francouzská automobilka SUV nedělá, zato jsou dobré v MPV, kam by velká část řidičů zakázaných off-roudů přešla... Money, money, money

Marek
26. října • 18:46

nj. Co clovek to jiny pohled na vec. Jen skoda ze je tech pohledu tolik naprosto mimo realitu.

Jeniik
26. října • 9:26

Nase vlada a strana se o Vas postara. Nebudete muset premyslet o tom, jaky vuz si poridit, vlada a strana vypracuji smernice a vuz vam bude pridelen presne podla vasich pozadavku.

JM
26. října • 13:18

...špatně.
Podle vašich POTŘEB. Příslušné potřeby vám budou předem přiděleny.

Marek
26. října • 18:44

to jsou jen hospodske kecy (nic proti hospodam

Skyline
26. října • 9:12

SUV nemam a neni ani mym snem. Nicmene jak si ten socialisticky dobytek v Bruselu dovoluje nekomu rikat, cim ma jezdit, kdyz sami jezdi limuzinami, jejichz spotreba hrave prevysuje spotrebu 90% SUV? Jestli pujde ten komousky xindl takhle dal, budu se do Evropy vracet jen jako turista, protoze statu odvadim cca 70% sveho platu a jim je to porad malo, k tomu si jeste dovoluji omezovat, za co ten zbytek utratim a dokonce se uvazuje o regulaci internetu, proste bolsevicky humus.
 
Goesi, muzes mi rict priklad, podporujici tvou jednoznacne nesmyslnou a demagogickou vetu:
"na straně druhé jsou při svém provozu ekologicky málo šetrné a pro okolí daleko více nebezpečné, než běžné vozy"?
 
Pusobi to jak bulvarni zprava - ekologie je vylozene lez (doporucuju se podivat na spotrebu a emise treba RAV4 nebo CR-V ve srovnani s autem stredni tridy stejneho objemu, spousta evropskych aut je na tom hur). Taky bych rad videl statistiku poctu SUV v porovnani s poctem ostatnich aut, nesplnujicich ani Euro III a pocet aut vyssi stredni a luxusni tridy, ktera maji motory obvykle mnohem vetsi a zravejsi, nez vetsina SUV.
 
A "pro okoli daleko vic nebezpecne" - ja bych radi videl statistiku, jinak je to jen demagogicke placnuti.
 
PS: jeden by rekl, ze se v clancich celkem vylepsujes a uroven jde nahoru, ale takovato nepodlozena a demagogicka tvrzeni jsou v primem rozporu s tvym postojem vuci bodovemu systemu, kde prave proti temto dvema nesvarum (nepodlozena tvrzeni a demagogie) tak brojis.

jiny pako
26. října • 12:43

Skyline, opatrne s tim "socanskym dobytkem". Bez se podivat do Kalifornie, kterou bys jiste neoznacil za socialistickou vyspu, jak tam bojuji proti SUV. Je to holt trend a protitrend. Kamiony taky nesmej jezdit vsude a nikdo nerika, ze je to omezovani osobni svobody.

Skyline
26. října • 13:25

To je srovnavani jablek a hrusek. Kalifornie je i v ramci USA dost specificky stat. Srovnani kamionu a SUV je naprosta hloupost. Navic o tom, ze by nejak vyznamne bojovala Kalifornie proti SUV nevim - bojuje proti vsemu, co ma vysoky emise. Proto se tam, stejne jako v dalsich 4 statech, nesmi prodavat coudici ropaci (i kdyz jsou podle AutoBildu ekologictejsi, nez hyrbidy, ha ha).

bingo
26. října • 9:59

k bezpecnosti - to, ze existuje problem nekompatibility mezi konstrukci klasickyho asuta a suv/offroad, je myslim celkem znama vec. Nejde o nejakou statistiku, v te budou suv bourat asi tak nejak stejne, problem je v tom, ze konstrukce normaniho auta neni stavena na stret s necim vyssim, takze pri takovejch bourackach bude umirat vic lidi normalnich aut a k tomu fakt nevidim duvod. Proc bych mel chcipnout, kdyz se ten na druhe strane chce citit bezpecne. Bud se upravi konstrukce normalnich aut, coz je blbost, protoze jich je nesrovnatelne vic, nebo se upravi konstukce suv, aby byly k normalnim autum setrnejsi, ale to netusim, jak by dopadlo. Nebo suv rovnou zakazat - coz jsem pro, protoze porad potkavam magory v X5, co ohrozujou ostatni a kdyz to nekdy nezvladnou, tak na to s nejvetsi pravdepodobnosti dojede ten druhej , proste zakazat.

Jinak to s tou spotrebou je ptakovina, s tim souhlasim, maji platit prisny emisni normy a kdo je dodrzuje, tak at da za palivo, kolik chce.

Mirek
26. října • 12:11

Pane kolego. Pred par dny byl propusteny pan jmenem Bulava, ktery ozraly jel 130 po meste a zabil tri lidi. Za to si odsedel cele 2 ROKY !!! Nedavno opliy mladicek vletl do hloucku deti a dve zabil. Podle novin mu hrozi celych 5 let vezeni.  A toto nejso jedine pripady, kdy se nam zabijaci smeji do oci. Dokud mne stat nedokaze ochranit, alespon tak, ze prokazatelni vrazi se mezi nami nebudou pohybovat, nema sebemensi moralni pravo, branit mi v zajisteni vlastni bezpecnosti !!!!

bingo
26. října • 19:02

Opet opakuju, normalni auta nemaji deformacni zony dokonale konstruovany na stret s vyssim suv. Takzde kdyz nekdy nedopatrenim zpusobite dopravni nehodu a naborite nejake mensi mene bezpecne auto, tak jeho posadka muze dopadnou mnohem hur nez kdybyste nejel v suv (a muze to byl klidne vyssi stredni trida). Pak je teba zabijete a budete v novinach VY. Priklad: naraz z boku, naraz sikmo na A sloupek, v extremnich pripadech i celni stret. Tady to proste proti suv normalni auto nemusi vubec pobrat.

Ja tvrdim, ze suv/offroad vasi bezpecnost NEZVYSI - treba range rover ma v jen 4* euroncap, takze v modernim aute stredni tridy za normalnich okolnosti dopadnete stejne/mozna lepe. Problem je v tom, ze ten druhy ve stretu dopadne mnohem hur nez kdybyste jel stredni tridou, protoze to jeho (ac treba bezpecne auto) proste nepobere.

Martin Kalenda
26. října • 21:38

ty hvezdicky nejsou absolutni meritko ale pro danou tridu takze kdyz veme rover starsiho megana co mel 5 hvezdicek tak se tech 700 kg na vic projevi pravdepodobne vice na meganovi nez na RR

Skyline
26. října • 11:12

Ja to reknu jinak - a proc bych ja mel kvuli bezpecnosti nekoho jineho obetovat svou vlastni? Ty se na to porad divas tak, ze tebe, "nevinneho", sejme silenec s SUV. Zkus se na to divat tak, ze kdyz debil s normalnim autem sejme to SUV, dobre mu tak - a pokud se tomu v SUV nic nestane, je to jen dobre. Kdyby SUV nemel, mozna by ho ten idiot zabil. Dokud mi neukazes statistiku, podle ktere bouraji SUV casteji do ostatnich, nez ostatni do SUV, tak jsou tyhle tvoje reci jen nepodlozena, zavistiva demagogie.

Ron.Jeremy
27. října • 23:53

Dobře, budeme tedy všichni jezdit v BVP? Jak by se ti líbilo jezdit po silnici, kde by kolem tebe jezdili mastiči ega s obrněnými transportéry? BVP patří na cvičiště a na bojiště, a ty GAZíky, vznosně nazývané SUV, na pole a na lesní cesty. (Bohužel, většina z nich na to nemá - na prvním hrbu by zůstaly viset na prahách...)

bingo
26. října • 18:50

Tady jde o problem konstrukce, podivej se nekdy co udela bocni naraz suv/offroad do nermalniho auta... vysledek je uplne nekde jinde nez kdyby do toho prasklo normalni (rozumnej nizsi) auto i naprosto stejne hmotnosti jako suv. Tenhle probem proste existuje, a to je to, o co mi jde.

Jinak proti zdi bude suv bezpecny stejne jako (vyssi)stredni trida. Jen kdyz s tim najedes do nizsiho auta, tak u nej mines deformacni zony(!) a bude na kasi... kdezto ty tvoje deformacni zony vyuzijes stejne jako v normalnim aute.

Jaka zavistiva demagogie ?? ....porad opakuju, ze nejde o to, KDO DO KOHO KOLIKRAT NABORI, jde o to, ze normalni auto ma pri srazce s suv konstrukcni nevyhodu, ktera NEZVYHODNUJE SUV, ale naopak silne ZNEVYHODNUJE NORM. AUTO ....jinak neni rec o suv nad 2t, tam pak jde samo hlavne o tu hnotnost

JM
26. října • 13:14

.. jako teď ten magor na Evropské, co se vysekal v 200km/h .. ve sporťáčku ..

Doupik
26. října • 11:17

Přesně.

pepa
26. října • 9:58

Ma se udelat ekologicka dan.
Podle toho jakou to auto splnuje EU normu a podle toho o kolik spotreba prevysuje prumernou hodnotu. Proste cim vic sracek pustis navic zbytecne do vzduchu tim vic budes platit.
S tim ze narust te dane bych udelal exponencialni.
Tyhle restrikce funguji i ve svete, proc by to neslo u nas.
At si pak kazdj jezdi cim chce, ale pokud si zvoli extrem, priplati si.



Skyline
26. října • 11:09

Souhlasim, cim vetsi smrad (S120, Favorit, Felicie, Ziguli...), tim vetsi dan - at tyhle auta vypadnou ze silnic. Jenze to se nestane, protoze to je dopravni prostredek vetsiny volicu bolseviku.
Off-roadu by se to dotklo minimalne - nejvic by to postihlo velka SUV (X5, Cayenne, Touareg apod.), ale malych, kterych se proda drtiva vetsina (CR-V, RAV4, X-trail) skoro vubec. Stejne jako off-roadu by se to ale dotklo predevsim velkych limuzin, ktere - jaky div - maji pod kapotou stejne motory, jako ta "neekologicka" SUV (viz treba Touareg - V10 TDi ma i Phaeton) a to uz soudruhum z Bruselu vadi, protoze tim prece sami jezdi.

Doupik
26. října • 11:17

Naprostý souhlas.

OnLi
26. října • 7:39

Z mého pohledu je to první pozitivní věc, o které se v Bruselu aspoň jedná. Ještš bych zakázal kouření za veřejných místech a pak prvně řeknu zlatá EU.

Marek
26. října • 18:37

Problem je bohuzel v tom, ze ta druha "polovina" pokurujicich obcanu s SUV kterych se to dotkne bude naopak EU proklinat.

tuky
26. října • 4:33

so vsetkymi plne suhlasim a dovilim si dodat este jednu otazku: Preco nikoho netrapi problem sportovych aut so spotrebou blizko/za hranicou 1l/1km?! Aky ma vyznam Carrera GT [a vsetky porsche], Ferrari, Lambo, Koenigsegg, Pagani a podobny exoti?
 
Hura, zrusme vsetky auta okrem oplechovanych motoriek so 4 kolesami a malymi motormi; zachranme dazdove pralesy, proste: "Zabi bobra, zachranis strom!"
 
Go petrolheads, do not let green geeks destroy the spirit of motorism.

Koba
26. října • 8:51

no podla mna je Porsche o trochu "beznejsie" auto ako tie ostatne spomenute... navyse, takychto po cestach az tak vela nechodia na znecisteni sa podielaju minimalne... ked uz, tak nech rovno zakazu vsetky automobilove sutaze, vratane WRC ci F1

tuky
26. října • 23:30

:)

Ráďa
26. října • 2:13

Sice ty argumenty mají logický základ, ale v praxi to je blobost.  Nebo bude diktát že holkám povolí jen červené auta,  klukům modré?

Marek
26. října • 18:35

S vami tedy musi byt diskuse. Nejdriv uznate ze zminene argumenty maji logicky zaklad a pak uvedete srovnani ktere je zcela ignoruje a je totalne dementni

Ráďa
26. října • 21:23

Ale ni, je to blbost celé, chtěl jsem jen říct že dokážu pochopit co autory k této úvaze vedlo. Tím však neříkám, že ty důvody beru. Celé je to kravina.

a
26. října • 2:12

preco by clovek nemohol mat bezpecnejsie auto???? a papalasi v bruseli sa vozia na fiat panda?

bingo
26. října • 9:42

protoze tvoje kara bude pro ostatni naopak nebezpecnejsi... kamiony budou mit do budoucna velkou deformacni zonu hned nad zemi, takze od suv to s normalnim autem schytas hur (zvlast zboku) ...me to prijde jako rozumnej duvod... naopak konecne nevymjslej uplny blbosti

delph
26. října • 9:14

chceš výhled a hodně uvést? kup si mpv a máš to samí...   offroudy mi nevadí, když sep oužívají někde v přírodě kamiony mi nevadí když jedou jen po dálnici a ne po malích okreskách kde je často taky vidím ale suv který se nehodí ani na jedno a dá se zastoupit jinýma autama mi vadí...

Darkenius
26. října • 14:00

No pokud bych opravdu potreboval neco uvest a dobry vyhled, MPV by u mne prohralo. SUV preci jen dava neco navic, co se muze hodit v zime, ci po ceste na chalupu....

echo zulu
26. října • 12:49

mozes mi, prosim, vysvetlit, preco ti to vadi? :)) tak trochu nechapem ako moze niekomu nieco taketo vadit, z mojho pohladu je to nieco podobne akoby niekomu vadilo, keby som si nafarbil vlasy na zeleno.. ale dobre, v poriadku, mas narok na vlastny nazor, vseobecne si vsak o tom myslim, ze vadit ti to moze, ale to by malo byt tak asi vsetko, co by si s tym mal moznost robit.. to ze sa take auto da nahradit inymi je tiez v poriadku, ale to rozhodovanie ma byt na mojej strane a nie na strane niekoho ineho. ked sa mi take auto paci a mam pre to vyuzitie, tak si ho jednoducho kupim. a ked na nom pojdem do divadla v centre mesta, tak je to tiez moja vec.. alebo preto, lebo ti to vadi mam mat povinnost kupit si druhe auto na jazdy do divadla v meste? :)) ps: jazdim na beznom sedane.. no.. beznom.. ale je to sedan..

Marek
26. října • 18:33

Pokud jste sam za dobu co tento typ vozu pouzivate neprisel na to cim asi tak muzete ostatnim komplikovat zivot, mrknete sem - http://en.wikipedia.org/wiki/SUV#Criticism , je toho opravdu dost. btw, v oblastech kde jde o lidske zivoty je pomerne prirozene ze si nemuzete delat cokoliv se vam zamane, a je treba drzet se nejakych obecne prospesnych reguli.

echo zulu
26. října • 18:58

aha, a este som si dodatocne vsimol tie obecne prospesne regule.. vy si mysliste, ze suv su navrhovane a konstruovane mimo vseobecene platnych noriem? :)

echo zulu
26. října • 18:56

ja neviem, asi ste moj prispevok necitali, ja som nepisal, ze take auto pouzivam.. naopak, explicitne som uviedol, ze pouzivam iny druh vozidla.. napriek tomu si vsak nedovolim povedat, ze ho niekto pouziva na moj ukor.. clanok na wikipedii si urcite precitam, ked budem mat cas, ak su tam vsak argumenty o bezpecnosti na ukor inych, tak ich neberiem. bezpecnost je vec, do ktorej sa investuje a ak si niekto kupi bezpecnejsie auto, potom si zasluzi byt lepsie chraneny.. alebo sa mylim? preco si vacsina ludi mysli, ze dostane nieco za nic? a nie len o autach, da sa to zovseobecnit a da sa dojst az k tomu, ze v zaklade si to ludia myslia aj o prijmoch.. neberiem ani pseudoargumenty o znecistovani prostredia pri vyrobe ci prevadzke, zbytocne vysokej spotrebe a pod, pracujem v automobilovom priemysle na urovni koncernu, takze mam trochu prehlad cez jednotlive znacky aj modely a viem kolko je na autach - beznych aj suv - spolocnych komponentov..

Jirka
26. října • 0:51

To zase v Bruselu nevedi do ceho by píchli!!! To ze jsou SUV nebezpecne pro ostatni?? Tak at zakazou kamionovou dopravu a vsechen naklad hodi na vlak!!! Ja osobne mam vetsí strach pred pretizenym kamionem nez pred SUV.......
A s tím image je to taky gól.....tak at si nejdríve pánové v Bruselu presedlají z "jejich" A8 do Pandy a pak at poucují!!!  Ale 20 let staré vraky jim na silnicich nevadí!?!
Tomu se ríká "svobodná evropa"!!!!!!!!

martin
26. října • 11:42

Zajímavé je, že na dálnici vidím cca 10x více kamiónů, které jsou všem (i sobě samým) cca 10x více nebezpečné než SUV a cca 10 000x více opotřebovávají dálnice, které také něco stojí. Čili odhadem cca 1 000 000x větší problém. Zkrátka politikové opět odvádí pozornost na sice snadnější a pro jistou skupinku líbivější problém, ale bohužel nám všem kvalitu života a cestování nezlepší - je totiž při přímém srovnání s problémem podstatným zcela marginální.
Raději ať si Ti socialističtí křiklouni koupí zimní gumy, seřídí světla, zkontrolují emise, nalijí novou brzdovou kapalinu, utáhnou šrouby na kolech... Tím poslouží přírodě a všeobecné bezpečnosti mnohem lépe...

Doupik
26. října • 2:06

Jojo, je to úplně postavené na hlavu.
To jako chtějí povolit jen malá auta, ať "mají všichni stejnou šanci na přežití při srážce?" SUV a jiná velká auta si právě kupuji, ať jsem více v bezpečí, lépe vidím z vozu, víc toho uvezu. A když na to někdo nemá, tak ať do toho ostatní nekecají. Skupiny, které ve Francii vyfukují SUVčkům v noci kola, to už je fakt pakárna!
Jak říkáš, kamióny si tu budou pořád jezdit beze změn a ty teprve znečisťují ovzduší, ne nějaký 2.2 diesel od CR-Včka. Já bych opravdu radši zakázal věci jako Škoda 1x0 a podobné - tohle je reálné nebezpečí pro ostatní řidiče, řidiče a spolujezdce toho vozidla a pro přírodu.

Doporučujeme

Články odjinud