V Brně se jel závod formulí BOSS GP, domácí barvy hájila kráska Cichá

V rámci Masaryk Racing Days se na brněnském autodromu představil formulový šampionát BOSS GP. Právě v něm působí talentovaná česká pilotka Veronika Cichá, která se s domácími příznivci rozloučila slušným výsledkem.

Uplynulý víkend se na okruhu v Brně nesl ve znamení burácejících motorů napříč celým spektrem motoristického sportu. Fanoušci na nejslavnějším českém autodromu mohli vidět vozy historické, okruhovou elitu i znovuzrozený Octavia Cup. Vůbec největším lákadlem však byl formulový šampionát BOSS GP, ve kterém se představila domácí naděje Veronika Cichá. Na české půdě se krom toho také mohlo definitivně rozhodnout o vítězi celého letošního šampionátu.

Přítelkyně a manželky jezdců formule 1

Česká závodnice usedla do svého vozu Dallara kategorie GP2 poprvé v sobotu, kdy se nejprve rozcvičila při tréninkových jízdách a následně bojovala o co možná nejlepší umístění v kvalifikaci. Jenže právě ta se Ciché nevydařila a nakonec z toho byl vůbec nejhorší čas z celého startovního pole.

Vědci spočítali, kdo je nejlepším jezdcem formule 1 v historii  

Řeč těla jasně naznačovala, jak zdrcující tento fakt pro českou závodnici byl. Chuť si ale Veronika spravila hned v prvním závodě, kde obsadila čtrnácté místo. Překonala tak i svého přítele – Němce Wolfganga Jaksche, který taktéž startuje s vozem kategorie GP2. Vítězem prvního závodu se stal lídr šampionátu Ingo Gerstl, který pilotoval vůz Toro Rosso Formule 1 z roku 2006.

Boss GP 2016 - výsledky 1. závodu
Pozice Pilot Tým Vůz
1. Ingo Gerst Top Speed Torro Rosso STR-1 - F1
2. Chris Höher Top Speed Dallara GP2
3. Christof Von Grünigen Zele-Racing Lola - B05/52
4. Peter Milavec GP Racing Panoz DP01 - Champcar
5. Salvatore De Plano MM International Motorsport Dallara - GP2
6. Luis Michael Dorrbecker Torino Squadra Corse Lola - B05/52
7. Frits van Eerd VES Racing Minardi PS04B - F1
8. Mahaveer Raghunathan PS Racing PS Racing
9. Hans Laub Speed Center - Castrol Forti FG03 - F1
10. Jens Renstrup Inter Europol Competition Dallara - GP2
11. Gilles Brenier Easy Formula Panoz DP09B - Superleague Formula
12. Peter Göllner Speed Center - Castrol Dallara - GP2
13. Henk de Boer De Boer Manx Dallara - GP2
14. Veronika Cichá H&A Racing Dallara - GP2
15. Armando Mangini MM International Motorsport Lola B02/50 - F3000
16. Karl-Heinz Becker Becker Motorsport Dallara - World Series by Nissan
17. Wolfgang Jaksch H&A Racing Dallara - GP2

Druhý závod, který se konal v neděli krátce před polednem, dopadl pro Veroniku Cichou ještě lépe. Díky odstoupení několika soupeřů i skvělé jízdě před domácím publikem se pilotka mohla radovat z dvanáctého místa a zisku šesti mistrovských bodů. I druhý závod ovládl s přehledem Ingo Gerstl a zajistil si tak dva závody před koncem šampionátu celkové vítězství.

Boss GP 2016 - výsledky 2. závodu
Pozice Pilot Tým Vůz
1. Ingo Gerstl Top Speed Toro Rosso STR1 - F1
2. Peter Milavec GP Racing Panoz DP01 - Champcar
3. Luis Michael Dorrbecker Torino Squadra Corse Lola - B05/52
4. Mahaveer Raghunathan PS Racing Lola - B05/52
5. Christopher Brenier Easy Formula Panoz DP09B - Superleague Formula
6. Jens Renstrup Inter Europol Competition Dallara - GP2
7. Wolfgang Jordan H&A Racing Benetton B197 - F1
8. Gilles Brenier Easy Formula Panoz DP09B - Superleague Formula
9. Karl-Heinz Becker Becker Motorsport Dallara - World Series by Nissan
10. Henk de Boer De Boer Manx Dallara - GP2
11. Christian Eicke Speed Center - Castrol Dallara - GP2
12. Veronika Cichá H&A Racing Dallara - GP2
13. Hans Laub Speed Center - Castrol Forti FG03 - F1
14. Salvatore De Plano MM International Motorsport Dallara - GP2
15. Wolfgang Jaksch H&A Racing Dallara - GP2

Rekordy brněnského okruhu: Jeden padl, druhý ne

Silný vůz Toro Rosso, se kterým se lídr šampionátu Gerstl na brněnském okruhu představil, mohl zlomit hned několik rekordů této tratě. Nakonec se to povedlo pouze v jednom případě. Pole position v sobotní kvalifikaci totiž rakouský pilot vybojoval s průměrnou rychlostí vyšší než 200 km/h, což je v závodním programu rekord Masarykova okruhu. V minulosti se pokoření této hranice povedlo pouze v rámci exhibičních jízd.

Fotogalerie: ženy na startovním roštu aneb grid girls nejen z formule 1

Ingo Gerstl si však brousil zuby na ještě jeden rekord. Tím byl nejrychlejší čas okruhu, který má od loňského roku hodnotu 1:39,093. Tento milník však může být překonán pouze časem zajetým během závodu. Gerstl se svým Toro Rosso měl smůlu, první závod totiž rapidně ovlivnil výjezd safety caru a rekord se mu nepodařilo prolomit ani během slunného závodu v neděli. Rakušan měl i tak mnoho důvodů k radosti: „Samozřejmě jsme šťastni za tato vítězství, udělali jsme tím velký krok k zisku mistrovského titulu,“ uvedl Gerstl krátce poté, co projel pod šachovnicovou vlajkou na prvním místě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 140 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 97 137 km
Cena: 220 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků