V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Návrat značky Alpine vzbudil vlnu pozitivních ohlasů, oficiální prodej však u nás stále nebyl zahájen. Přesto existuje možnost, jak u nás pořídit kousek z úvodní edice.

Oficiální návrat značky Alpine na trh můžeme datovat od března loňského roku. Tehdy byl na autosalonu v Ženevě představen model A110, sporťák s motorem uprostřed, který je novodobou interpretací stejnojmenného vozu ze šedesátých let minulého století. Bylo jasné, že Česká republika nebude v první vlně trhů, na které se A110 dostane, máme ale konec roku 2018 a nic moc se na tom oficiálně nezměnilo. To ale neznamená, že není možné u nás vůz koupit.

Alpine A110 (1962-1978): Modrá mistryně

Alpine A110 (1962-1978): Modrá mistryně

Auto Pokorný, brněnský dealer vozů Renault, totiž v letošním roce do už Česka jeden kousek dovezl a pochvalné jízdní dojmy na sebe nenechaly dlouho čekat. Nyní tentýž dealer nabízí k prodeji jiný exemplář s nájezdem 3300 kilometrů. Není sice úplně nový, na druhou stranu však nemá najeto tolik, aby bylo na místě jej považovat za ojetinu. Jde o Premiére Edition, která vznikla v počtu 1955 kusů, každý za 58.500 eur. U nás si ale budete muset trochu připlatit.

Alpine A110 na nádherných fotkách. Jezdí bokem na okruhu ve Francii

Alpine A110 na nádherných fotkách. Jezdí bokem na okruhu ve Francii

Dealer z Brna si 1465. vůz ze série cení na 1.759.000 Kč. Má automatickou klimatizaci, dva airbagy, bezklíčové odemykání a startování, parkovací senzory, mlhovky, navigaci, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkové centrální zamykání, vyhřívaná zrcátka či výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Více u takového sporťáku ani nepotřebujete.

K verzi Premiére Edition se pak váže další zajímavý výbava. Jmenujme třeba lak Bleu Alpine, interiér v černé barvě s odlehčenými sportovními sedadly Sabelt, litá 18palcová kola ve speciálním designu, palubní telemetrie či audio Focal.

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

Tohle zbylo z Alpine A110 po natáčení Top Gearu. Návrat na Monte Carlo nevyšel

Cena se může zdát vysoká, berme ale v potaz, že nejde o masovku, navíc stejně jako v případě Toyoty Yaris GRMN vlastně vůbec nezáleží na tom, kolik vůz stojí, protože se prostě prodá. Podobně je na tom také Alfa Romeo 4C, která u nás začíná na 1.800.000 Kč. Mně osobně přijde cena za tuhle „alpinku“ naprosto adekvátní.

Alpine A110 vs. Alfa Romeo 4C: Srovnání technických dat
Model Alpine A110 Alfa Romeo 4C
Motor 1.8 Turbo 1750 TBi
Zdvihový objem [cm3] 1798 1742
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 185/6000 177/6000
Točivý moment [N.m/min] 320/2000 350/2100-4000
Převodovka 7DS 6DS
Max. rychlost [km/h] 250 258
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 4,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 6,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1103 920

 

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků