V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Provozování elektromobilu se nyní opravdu „vyplatí“, hlavně tedy ve Velké Británii, kde zrušili bezplatné dobíjení elektromobilů. Jistě, je to logické, proč by měl někdo něco dostávat zadarmo... Ale motoristé, kteří přesedlali na dotované plug-in hybridy nebo čisté elektromobily nejsou moc spokojeni.

Nelíbí se jim cenová politika, kdy si prakticky monopolní společnost Ecotricity provozující asi 300 veřejných dobíjecích stanic určila částku 5 britských liber za 30 minut nabíjení. Majitele průměrného elektromobilu tak stojí jeden ujetý kilometr v přepočtu něco málo přes 4 koruny.

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

To je i při britských cenách benzinu a nafty o asi třetinu víc než na kolik přijde třeba kilometr v benzinovém nebo naftovém autě segmentu C. Podle společnosti Ecotricity ale byla současná situace neudržitelná, každá další nabíjecí stanice ji stojí přibližně 50 000 liber (asi 1,7 milionu korun) a elektřina samozřejmě také není zadarmo.

Ve Velké Británii prudce roste poptávka po veřejných dobíjecích stanicích, protože jen letos se tu prodalo 50 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Každé třicáté nové auto je čistý elektromobil. Britové se totiž mohou při provozu vozu s nízkými emisemi těšit z daňových úlev.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Cenám elektřiny pro elektromobily by pomohlo zdravé konkurenční prostředí, takže se dá očekávat, že pokud na trh přijdou další společnosti, cena půjde spíše dolů. Nyní se společnosti poskytující nabíjení soustředí na hlavní tahy a postupně se má v Británii rozrůstat také síť rychlonabíječek.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků