V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Provozování elektromobilu se nyní opravdu „vyplatí“, hlavně tedy ve Velké Británii, kde zrušili bezplatné dobíjení elektromobilů. Jistě, je to logické, proč by měl někdo něco dostávat zadarmo... Ale motoristé, kteří přesedlali na dotované plug-in hybridy nebo čisté elektromobily nejsou moc spokojeni.

Nelíbí se jim cenová politika, kdy si prakticky monopolní společnost Ecotricity provozující asi 300 veřejných dobíjecích stanic určila částku 5 britských liber za 30 minut nabíjení. Majitele průměrného elektromobilu tak stojí jeden ujetý kilometr v přepočtu něco málo přes 4 koruny.

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

To je i při britských cenách benzinu a nafty o asi třetinu víc než na kolik přijde třeba kilometr v benzinovém nebo naftovém autě segmentu C. Podle společnosti Ecotricity ale byla současná situace neudržitelná, každá další nabíjecí stanice ji stojí přibližně 50 000 liber (asi 1,7 milionu korun) a elektřina samozřejmě také není zadarmo.

Ve Velké Británii prudce roste poptávka po veřejných dobíjecích stanicích, protože jen letos se tu prodalo 50 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Každé třicáté nové auto je čistý elektromobil. Britové se totiž mohou při provozu vozu s nízkými emisemi těšit z daňových úlev.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Cenám elektřiny pro elektromobily by pomohlo zdravé konkurenční prostředí, takže se dá očekávat, že pokud na trh přijdou další společnosti, cena půjde spíše dolů. Nyní se společnosti poskytující nabíjení soustředí na hlavní tahy a postupně se má v Británii rozrůstat také síť rychlonabíječek.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků