V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Provozování elektromobilu se nyní opravdu „vyplatí“, hlavně tedy ve Velké Británii, kde zrušili bezplatné dobíjení elektromobilů. Jistě, je to logické, proč by měl někdo něco dostávat zadarmo... Ale motoristé, kteří přesedlali na dotované plug-in hybridy nebo čisté elektromobily nejsou moc spokojeni.

Nelíbí se jim cenová politika, kdy si prakticky monopolní společnost Ecotricity provozující asi 300 veřejných dobíjecích stanic určila částku 5 britských liber za 30 minut nabíjení. Majitele průměrného elektromobilu tak stojí jeden ujetý kilometr v přepočtu něco málo přes 4 koruny.

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

To je i při britských cenách benzinu a nafty o asi třetinu víc než na kolik přijde třeba kilometr v benzinovém nebo naftovém autě segmentu C. Podle společnosti Ecotricity ale byla současná situace neudržitelná, každá další nabíjecí stanice ji stojí přibližně 50 000 liber (asi 1,7 milionu korun) a elektřina samozřejmě také není zadarmo.

Ve Velké Británii prudce roste poptávka po veřejných dobíjecích stanicích, protože jen letos se tu prodalo 50 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Každé třicáté nové auto je čistý elektromobil. Britové se totiž mohou při provozu vozu s nízkými emisemi těšit z daňových úlev.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Cenám elektřiny pro elektromobily by pomohlo zdravé konkurenční prostředí, takže se dá očekávat, že pokud na trh přijdou další společnosti, cena půjde spíše dolů. Nyní se společnosti poskytující nabíjení soustředí na hlavní tahy a postupně se má v Británii rozrůstat také síť rychlonabíječek.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků