V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

V Británii zpoplatnili dobíjení elektromobilů. Kilometr vyjde na 4 koruny

Provozování elektromobilu se nyní opravdu „vyplatí“, hlavně tedy ve Velké Británii, kde zrušili bezplatné dobíjení elektromobilů. Jistě, je to logické, proč by měl někdo něco dostávat zadarmo... Ale motoristé, kteří přesedlali na dotované plug-in hybridy nebo čisté elektromobily nejsou moc spokojeni.

Nelíbí se jim cenová politika, kdy si prakticky monopolní společnost Ecotricity provozující asi 300 veřejných dobíjecích stanic určila částku 5 britských liber za 30 minut nabíjení. Majitele průměrného elektromobilu tak stojí jeden ujetý kilometr v přepočtu něco málo přes 4 koruny.

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

Zvýhodňovat elektrická auta nelze věčně. V Norsku už mají problémy

To je i při britských cenách benzinu a nafty o asi třetinu víc než na kolik přijde třeba kilometr v benzinovém nebo naftovém autě segmentu C. Podle společnosti Ecotricity ale byla současná situace neudržitelná, každá další nabíjecí stanice ji stojí přibližně 50 000 liber (asi 1,7 milionu korun) a elektřina samozřejmě také není zadarmo.

Ve Velké Británii prudce roste poptávka po veřejných dobíjecích stanicích, protože jen letos se tu prodalo 50 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Každé třicáté nové auto je čistý elektromobil. Britové se totiž mohou při provozu vozu s nízkými emisemi těšit z daňových úlev.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Cenám elektřiny pro elektromobily by pomohlo zdravé konkurenční prostředí, takže se dá očekávat, že pokud na trh přijdou další společnosti, cena půjde spíše dolů. Nyní se společnosti poskytující nabíjení soustředí na hlavní tahy a postupně se má v Británii rozrůstat také síť rychlonabíječek.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků