V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

Společnost Euro NCAP provádí bezpečnostní testy automobilů již 20 let. Za tu dobu se riziko úmrtí a zranění za volantem snížilo o úžasných 63 procent.
V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

Zástupci nezávislého konsorcia Euro NCAP vydali video, na kterém je zachycena dramatická změna bezpečnosti vozů za posledních 20 let. Nejprve vidíme čelní náraz automobilu Rover 100 v rychlosti 64 km/h, při kterém by došlo k vážnému poranění řidiče. Druhý záběr ukazuje test nové Hondy Jazz, která poskytuje ochranu posádky na zcela jiné úrovni.

Mustang vyhořel v testech Euro NCAP. Dostal jenom dvě hvězdy

Mustang vyhořel v testech Euro NCAP. Dostal jenom dvě hvězdy

„Ať jste v modelu Rover 100 seděli kdekoliv, bylo to tam nebezpečné,“ uvádí Matthew Avery, jeden ze zástupců společenství Euro NCAP. „Z takové havárie ve vyšší rychlosti by řidič jistě neodešel po svých. V případě Hondy Jazz by měl nanejvýš pár modřin,“ uvádí Avery k následujícímu videu.

Euro NCAP videem oslavuje nejen dvacetileté výročí, ale také skutečnost, jak moc se organizaci podařilo zlepšit bezpečnost na britských silnicích. Oproti roku 1997 klesl počet mrtvých za volantem o více než 50 %. Zlepšení o desítky procent je patrné i ve statistikách usmrcených chodců a cyklistů. Podle dat organizace se za 20 let podařilo zachránit 15 tisíc životů.

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Mise společnosti ale nekončí. Euro NCAP chce snížit počet vážných dopravních nehod tím, že standardní výbavou nových vozů bude také autonomní nouzové brzdění. Zástupci tvrdí, že takový prvek by ve Velké Británii každý rok zabránil až 2 700 úmrtím a vážným dopravním nehodám.

Není tedy žádným překvapením, že v samotném závěru zprávy Euro NCAP nabádá motoristy, aby jejich crash testům věnovali dostatečnou pozornost a rozhodovali se jen mezi modely, které dostaly plný počet bodů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků