V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

Společnost Euro NCAP provádí bezpečnostní testy automobilů již 20 let. Za tu dobu se riziko úmrtí a zranění za volantem snížilo o úžasných 63 procent.
V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

Zástupci nezávislého konsorcia Euro NCAP vydali video, na kterém je zachycena dramatická změna bezpečnosti vozů za posledních 20 let. Nejprve vidíme čelní náraz automobilu Rover 100 v rychlosti 64 km/h, při kterém by došlo k vážnému poranění řidiče. Druhý záběr ukazuje test nové Hondy Jazz, která poskytuje ochranu posádky na zcela jiné úrovni.

Mustang vyhořel v testech Euro NCAP. Dostal jenom dvě hvězdy

Mustang vyhořel v testech Euro NCAP. Dostal jenom dvě hvězdy

„Ať jste v modelu Rover 100 seděli kdekoliv, bylo to tam nebezpečné,“ uvádí Matthew Avery, jeden ze zástupců společenství Euro NCAP. „Z takové havárie ve vyšší rychlosti by řidič jistě neodešel po svých. V případě Hondy Jazz by měl nanejvýš pár modřin,“ uvádí Avery k následujícímu videu.

Euro NCAP videem oslavuje nejen dvacetileté výročí, ale také skutečnost, jak moc se organizaci podařilo zlepšit bezpečnost na britských silnicích. Oproti roku 1997 klesl počet mrtvých za volantem o více než 50 %. Zlepšení o desítky procent je patrné i ve statistikách usmrcených chodců a cyklistů. Podle dat organizace se za 20 let podařilo zachránit 15 tisíc životů.

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Mise společnosti ale nekončí. Euro NCAP chce snížit počet vážných dopravních nehod tím, že standardní výbavou nových vozů bude také autonomní nouzové brzdění. Zástupci tvrdí, že takový prvek by ve Velké Británii každý rok zabránil až 2 700 úmrtím a vážným dopravním nehodám.

Není tedy žádným překvapením, že v samotném závěru zprávy Euro NCAP nabádá motoristy, aby jejich crash testům věnovali dostatečnou pozornost a rozhodovali se jen mezi modely, které dostaly plný počet bodů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků