V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

Společnost Euro NCAP provádí bezpečnostní testy automobilů již 20 let. Za tu dobu se riziko úmrtí a zranění za volantem snížilo o úžasných 63 procent.
V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

Zástupci nezávislého konsorcia Euro NCAP vydali video, na kterém je zachycena dramatická změna bezpečnosti vozů za posledních 20 let. Nejprve vidíme čelní náraz automobilu Rover 100 v rychlosti 64 km/h, při kterém by došlo k vážnému poranění řidiče. Druhý záběr ukazuje test nové Hondy Jazz, která poskytuje ochranu posádky na zcela jiné úrovni.

Mustang vyhořel v testech Euro NCAP. Dostal jenom dvě hvězdy

Mustang vyhořel v testech Euro NCAP. Dostal jenom dvě hvězdy

„Ať jste v modelu Rover 100 seděli kdekoliv, bylo to tam nebezpečné,“ uvádí Matthew Avery, jeden ze zástupců společenství Euro NCAP. „Z takové havárie ve vyšší rychlosti by řidič jistě neodešel po svých. V případě Hondy Jazz by měl nanejvýš pár modřin,“ uvádí Avery k následujícímu videu.

Euro NCAP videem oslavuje nejen dvacetileté výročí, ale také skutečnost, jak moc se organizaci podařilo zlepšit bezpečnost na britských silnicích. Oproti roku 1997 klesl počet mrtvých za volantem o více než 50 %. Zlepšení o desítky procent je patrné i ve statistikách usmrcených chodců a cyklistů. Podle dat organizace se za 20 let podařilo zachránit 15 tisíc životů.

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Mise společnosti ale nekončí. Euro NCAP chce snížit počet vážných dopravních nehod tím, že standardní výbavou nových vozů bude také autonomní nouzové brzdění. Zástupci tvrdí, že takový prvek by ve Velké Británii každý rok zabránil až 2 700 úmrtím a vážným dopravním nehodám.

Není tedy žádným překvapením, že v samotném závěru zprávy Euro NCAP nabádá motoristy, aby jejich crash testům věnovali dostatečnou pozornost a rozhodovali se jen mezi modely, které dostaly plný počet bodů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky