V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

32 komentářů

Driver
24. března • 8:52

1203 Byla totální šrot už návrhem, kdy tam nebyla ergonomie ale utrpení, nohy pod bradou, volant daleko vepředu, sedačka nastavená tak, že sedák s opěradlem když měl 90stupňů, tak jste do zatáčky museli v předklonu, aby jste stihli manévrovat kormidlem a pedály nebyly tam, kde jste je čekali, místo brzdy byla tyčka řízení, a pedály jste hledali, kde jsou? No a byly šibnuté doprava. Takže si ten posed představte! A navíc to bylo vhodné jen pro jízdu v městě. Nechápu ty kaskadéry, co v přestavbě sanita riskovali svůj život a životy jiných řidičů a basu proto, aby možná zachránili život jinému. V tomto máslostroji. Hrdinové! To, že se přehřívala v létě a netopila v zimě byla standartní věc. Venku -20, v autě -10. Fertig. Na silnici se to chovalo jako loď, dnes i tanky mají stokrát lepší ergonomii, ovladatelnost ale ke cti slouží jen to, že v tehdejší době nic lepšího u nás nebylo, takže aspoň něco. Ale vzpomínat s úsměvem lze jen při koňské dávce nadhledu. :-D

JirkaX
25. března • 7:51

Vůbec nejsem zastáncem socialistických produktů, ale tolik hovadin na několika řádcích se hned tak nevidí. Najezdil jsem s mikrobusem cca 60 tis. celkem bez techn. problémů a co se týče ergonomie, tak celkem ok. Jestli měříš 150, tak je to problém tvůj a ne její.

puk123
23. března • 13:22

"Tuzemští výrobci dokázali nabídnout pouze Škodu 1203, která měla nosnost až 840 kilogramů. Tolik nebylo mnohdy zapotřebí, a tak se přemýšlelo co s tím."
Akorát, že Š1203 to zvládla jen z kopce, takže plánovači zjistili, že se jim v údolích hromadí zboží ...

Antiautomat
23. března • 15:32

...zase tak zle to s tou 1203 nebolo. Treba si uvedomit, ze sa vyrabala uz od r.1968(!) a vtedy zaprve tolko toho u nas nejazdilo, zadruhe sa nikto az tak nikam neponahlal a zatretie no a co, nevoslo sa naraz, islo sa dvakrat a ostal cas zastavit sa aj po basu piva, kamaratovi odviezt polske fotelky, skocit po nejaky stavebny material apod. Cena benzinu bola uplne irelevantna, mnohi odkojenci dnesnej totalne uponahlanej doby si nedokazu take nieco vobec predstavit. Na tom, ze ten svinobus (ako sa to nazyvalo) niekam dosiel skor alebo neskor, prd zalezalo, k nakladne a vykladne patrila najprv marska a pivo, inak sa s Vami zavoznik, ktory sa tak nudil, ze chodil na poldeci do krmy naproti, vobec nebavil.Tieto auta odviedli prace az-az, niektore kusky jazdia po dedinach ako kary dodnes. V tomto smere sa uprimne vobec nedivim, ze to s tou prestavbou (uplne nevhodnej) skodule nepreslo, absolutna zbytocnost. Skratka ta 1203 na to, co mala spravit, stacila a sluzila kym to slo.

Axel Toronto (xax41)
24. března • 3:23

Ono to s nima bylo naopak ještě horší.

puk123
24. března • 7:50

Je to tak. Byly to blbě vymyšlené, nekvalitně vyrobené, nepohodlné a extrémně nespolehlivé stroje. Nikdo se za jejich volant moc nehrnul. Nedaly se vyvézt snad ani na východ, natož na západ. Sloužily, protože musely, nic jiného nebylo. Ani dál žádná sláva. Zastaraklé stroje podle francouzské licence. Benzín nebyl zadarmo. Kdo měl auto, najezdil jen pár tisíc km za rok, rozhodně s ním nelítal všude jako dneska.

Antiautomat
24. března • 19:44

...a prave preto sa pacienti nedostali do nemocnic a prave preto si nedostal na zakladke svoj mliecny pridel zadarmo. Este nieco z tym minuskovych lzi?Vykrik techniky to nebol, ale zatial nik z tych minuskarov, ktori tu dobu nezazili nazivo, akosi nevie objasnit ako je mozne, ze ta 1203, kedze bola jedina, tu ulohu dodavky, no dajme tomu ze akosi nejako, zvladla po takmer polovicu dekady. Tragac, kraksna, svinobus. Lenze ono to fungovalo.A ak nie, ak tomu spravne rozumiem, potom magaziny a vsetko okolo za sociku zasobovali mimozemstania. To uz je dnesny narod tak blby....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
24. března • 23:22

Mimozemšťan jsi ty, asi jsi žil někde mimo tuto zemi (stát). Když se Š1203 porouchala, jela pro pacienta další sanitka, jako dneska, jen to bylo častěji. Ve škole byl plný sklep brambor a svačiny jsme si nosili, na hějakou herku nikdo nespoléhal. Že sem tam nějaká nedovezla zboží do obchodu nebo fabriky nikoho moc nevzrušovalo. Obchody byly stejně zásobované nárazově a just in time ještě nikdo neznal. Howh, soudruzi!

Antiautomat
24. března • 7:43

keby bolo este horsie, tak tie kazdodenne mliecne davky do skoly v trebars takej Stiavnici asi nedorazia, ze, pacienti v sanitkach detto. Na jednotke plne nalozena vysla hocico a viac ako dnesne nalestene SUV. Netrep prosim Ta aspon hovadiny, nikdy si tu dobu nezazil ani si na tom nejazdil.

jean
25. března • 7:25

Nalozena na polovicu nosnosti nedokazala vystupat ani tam, kam sa dostala pretazena skoda105. 1203 bola kram uz v dobe vzniku. Len vdaka planovanemu hospodarstvu prezila tak dlho.

jean
23. března • 14:31

:-D 1203 do prudkých kopcov cúvala - spiatočka mala väčší prevod ako jednotka a pri veľkom náklone navyše nestíhal dotekať benzín do karbecu. Alebo to šlo s rozbehom, pamätám sa, ako sme raz jeden taký krpál vyšli až na druhý pokus a motor takmer vyletel spod sedačiek.

JirkaK
23. března • 12:40

Čo bolo, to bolo. Spíš by mě zajímalo, proč s nástupem Fabií Škodovka zařízla úspěšný pikap a v podstatě už patnáct let žádný použitelný užitkový vůz nevyrábí.

Srandokan
23. března • 11:40

Toto bola šialenosť, ale MNA900 a MNA1000 mali šancu uspieť. Problémom bolo, že do toho nemali vhodný motor. Motory zo škodovky boli slabé

jean
23. března • 11:59

Ty vole, o tých prototypoch som ani netušil, neskutočne nadčasový dizajn. Ale v podmienkach socialistickej ekonomiky by bola výroba čistá utópia, to by v tej dobe nezvládli ani v ZSSR. Ľudí vo vývoji sme mali v ČSSR schopných, muselo to byť pre nich strašne frustrujúce, že nič z toho, čo vymysleli, sa nedalo vyrábať sériovo.

Srandokan
23. března • 14:53

Ten MNA1000 bol spolupráca s AZLK (Moskvič3733).AZLK mal tuším dodávať motory

Antiautomat
23. března • 12:09

Nuz, vhodne auto u nas na toto nebolo. Mozno stacilo vziat wartburga a vec by dopadla uplne inak.

Kuk Vykuk
23. března • 11:31

Naprostá kravina dělat dodávku z auta kde vzadu překáží motor :-D
Když se to naloží tak se vznesou přední kola a pak už je to jen na skopnutí ze skály. Tydle Škodofky byli největší křápy.

Peter
23. března • 22:24

Když je to taková kravina, proč to fungovalo u VW transporteru??

Axel Toronto (xax41)
24. března • 3:19

Protože měl plochej motor.

vana
24. března • 6:43

Nic nefungovalo, starý Transporter měl vzadu místo rovné podlahy úplně stejnou bednu

LOL
24. března • 12:56

Přesto se jej vyrobily tisíce a od této koncepce upustil až T4.

Kuk Vykuk
23. března • 11:32

Z hovna bič neupleteš.

Standa
23. března • 10:37

Neúspěšné to bylo, protože koncepce vše vzadu je v tomto případě k ničemu. Neumožňuje na své platformě vytvořit nic jiného, než osobák, nebo nějaké kupé, kabrio. V žádném případě ne kombi, nebo dokonce pick-up. To vznikne prasopes s motorem v zavazadlovém prostoru, jako zde. V NDR jezdily velmi úspěšné pick-upy a valníky z wartburgů, a ty měly zavazadlový prostot jako kráááááva :-D

LOL
24. března • 12:55

VW T1? :-D

Sarcasticus
24. března • 8:43

Možná by šlo postavit i na takové koncepci, ale zcela obráceně. Tedy vzít původní podvozek s koncepcí vše vzadu a udělat na něm užitkovou nadstavbu tak, aby byl motor vepředu a řízená kola vzadu, tj. podobně, jako vysokozdvižný vozík? ;-)

Srandokan
23. března • 15:00

A čo Tatra 613 sanita? Pár ich tuším bolo vyrobených https://www.google.sk/imgres...

vana
23. března • 15:10

To byla podobná tragédie

vana
23. března • 11:17

Naprostý souhlas. Naštěstí centrální plánování správně pochopilo, že takové paskvily vzniklé díky jeho neschopnosti je lepší vůbec nevyrábět.

Pepa
23. března • 9:47

Neuspesny byl pac se delal v Bratislave a to se Cechum nelibilo.

Antiautomat
23. března • 12:07

...skor by som povedal ze to je hovadina odzaciatku. Vziat auto s tak narocnym chladenim a motorom vzadu, plus prirobit na to este aj budu je po technickej stranke blbost. Problemom by som videl ze ziadne vhodne auto na takuto prestavbu sa u nas nevyrabalo a to si treba objektivne priznat.

jean
23. března • 11:50

Jasné a ten úložný priestor je dodnes vlhkým snom dizajnérov :-D

Doporučujeme

Články odjinud