V Bratislavě budou dělat i Audi Q8. Kromě tohoto vozu automobilka chystá i Q4

Výrobci prémiových aut z Ingolstadtu bude brzy v číselné řadě za písmenem Q chybět pouze šestka.
V Bratislavě budou dělat i Audi Q8. Kromě tohoto vozu automobilka chystá i Q4

Audi Q2, Q3, Q4, Q5, Q7 a Q8. Tak bude v nedaleké budoucnosti vypadat modelová řada SUV a crossoverů automobilky Audi.

Ta nyní v tiskové zprávě potvrdila, že již v příštím roce představí a začne prodávat zbrusu nový model Q8, o rok později vyjede první Audi Q4.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

"Do stávající výrobní sítě zařadíme dva zcela nové modely Q, čímž zvýšíme naši konkurenceschopnost v mimořádně důležitém segmentu," uvedl Hubert Waltl, člen představenstva společnosti Audi se zodpovědností za výrobu a logistiku.

Zatímco Q8 se bude produkovat v bratislavském závodě Volkswagenu, Q4 bude opouštět výrobní linku v maďarském Györu. Tam se současně ze španělského Martorellu přesune výroba vozu Audi Q3.

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Koncept vozu Audi Q8 se představil na letošním autosalonu v Ženevě. Zaujal kubistickými tvary palubní desky. Tu jako první dostane ještě letos vlajková loď značky - nová generace Audi A8.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Záď má podle představ tvůrců designu odkazovat na model Audi Quattro z 80. let. Přestože se svažuje ve stylu kupé, nabídne zavazadlový prostor 630 litrů.

Pohonnou jednotkou bude hybridní ústrojí. Elektromotor má výkon 100 kW a točivý moment 330 Nm. Spolupracovat má s benzinovým třílitrem (245 kW - 333 koní). Společně vozu udělí zrychlení z nuly na stovku během 5,4 sekundy. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/hod. Podle současné normy je kombinovaná spotřeba pouze 2,3 litru paliva na 100 kilometrů.

Akumulátor s kapacitou 17,9 kWh umožňuje dojezd čistě na elektřinu rovných šedesát kilometrů, celkový dojezd je pak tisíc kilometrů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků