V Bahrajnu se F1 nejede. Nedovolí to pokračující nepokoje

Politická krize ostrovního království v jižní části Perského zálivu nedovolí 13. března pořádání Grand Prix. V pondělí boss F1 Bernie Ecclestone po konzultaci s korunním princem Al-Khalifem oznámil, že se v Bahrajnu úvodní závod sezony za současné situace nepojede. Šampionát formule 1 se tak rozeběhne až o dva týdny později v Austrálii.

Uplynulý víkend byl rozhodující v rozhodování, jestli se cirkus F1 na bahrajnský okruh Šakir vypraví. Situace se ale v arabské zemi po týdnu nepokojů neuklidnila. Demonstrace pokračují, z exilu se vrací vůdce šíitské opozice, a tak se nedá předpokládat možnost příjezdu početných stájí a tisíců fanoušků.

„Je to smutné, že se tahle velká cena nemůže uskutečnit, ale doufám, že se do Bahrajnu brzy vrátíme,“ uvedl Ecclestone. V šedesátileté historii F1 je to poprvé, kdy se závod nepojede z politických důvodů. V případě uklidnění poměrů v zemi ještě existuje varianta, že by se tam výkvět nejrychlejších pilotů světa sešel letos někdy později.

Mistrovství světa se totiž na podzim na asijský kontinent vrací. Mezi premiérovým podnikem v Indii (30. 10.) a závodem v Abú Zabí (13. 11.) je volný termín. Znamenalo by to ovšem konání tří Grand Prix ve třech týdnech po sobě, což historie formule 1 ještě nezaznamenala.

Na bahrajnském okruhu se pochopitelně neuskuteční ani testy, které měly týmy odjet týden před závodem F1. Smůlu mají i účastníci formulového šampionátu GP2 Asia s českým pilotem Josefem Králem, protože jejich klání bylo naplánováno na 13. 3. společně s podnikem královské kategorie. Jezdci série GP2 přišli také o předchozí závod, který se měl jet na stejném místě už minulý víkend.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Politická situace nedovolí konání Velké ceny Bahrajnu
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků