V Bahrajnu se F1 nejede. Nedovolí to pokračující nepokoje

V Bahrajnu se F1 nejede. Nedovolí to pokračující nepokoje

Politická krize ostrovního království v jižní části Perského zálivu nedovolí 13. března pořádání Grand Prix. V pondělí boss F1 Bernie Ecclestone po konzultaci s korunním princem Al-Khalifem oznámil, že se v Bahrajnu úvodní závod sezony za současné situace nepojede. Šampionát formule 1 se tak rozeběhne až o dva týdny později v Austrálii.

Uplynulý víkend byl rozhodující v rozhodování, jestli se cirkus F1 na bahrajnský okruh Šakir vypraví. Situace se ale v arabské zemi po týdnu nepokojů neuklidnila. Demonstrace pokračují, z exilu se vrací vůdce šíitské opozice, a tak se nedá předpokládat možnost příjezdu početných stájí a tisíců fanoušků.

„Je to smutné, že se tahle velká cena nemůže uskutečnit, ale doufám, že se do Bahrajnu brzy vrátíme,“ uvedl Ecclestone. V šedesátileté historii F1 je to poprvé, kdy se závod nepojede z politických důvodů. V případě uklidnění poměrů v zemi ještě existuje varianta, že by se tam výkvět nejrychlejších pilotů světa sešel letos někdy později.

Mistrovství světa se totiž na podzim na asijský kontinent vrací. Mezi premiérovým podnikem v Indii (30. 10.) a závodem v Abú Zabí (13. 11.) je volný termín. Znamenalo by to ovšem konání tří Grand Prix ve třech týdnech po sobě, což historie formule 1 ještě nezaznamenala.

Na bahrajnském okruhu se pochopitelně neuskuteční ani testy, které měly týmy odjet týden před závodem F1. Smůlu mají i účastníci formulového šampionátu GP2 Asia s českým pilotem Josefem Králem, protože jejich klání bylo naplánováno na 13. 3. společně s podnikem královské kategorie. Jezdci série GP2 přišli také o předchozí závod, který se měl jet na stejném místě už minulý víkend.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Politická situace nedovolí konání Velké ceny Bahrajnu
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků