V Bahrajnu se F1 nejede. Nedovolí to pokračující nepokoje

Politická krize ostrovního království v jižní části Perského zálivu nedovolí 13. března pořádání Grand Prix. V pondělí boss F1 Bernie Ecclestone po konzultaci s korunním princem Al-Khalifem oznámil, že se v Bahrajnu úvodní závod sezony za současné situace nepojede. Šampionát formule 1 se tak rozeběhne až o dva týdny později v Austrálii.

Uplynulý víkend byl rozhodující v rozhodování, jestli se cirkus F1 na bahrajnský okruh Šakir vypraví. Situace se ale v arabské zemi po týdnu nepokojů neuklidnila. Demonstrace pokračují, z exilu se vrací vůdce šíitské opozice, a tak se nedá předpokládat možnost příjezdu početných stájí a tisíců fanoušků.

„Je to smutné, že se tahle velká cena nemůže uskutečnit, ale doufám, že se do Bahrajnu brzy vrátíme,“ uvedl Ecclestone. V šedesátileté historii F1 je to poprvé, kdy se závod nepojede z politických důvodů. V případě uklidnění poměrů v zemi ještě existuje varianta, že by se tam výkvět nejrychlejších pilotů světa sešel letos někdy později.

Mistrovství světa se totiž na podzim na asijský kontinent vrací. Mezi premiérovým podnikem v Indii (30. 10.) a závodem v Abú Zabí (13. 11.) je volný termín. Znamenalo by to ovšem konání tří Grand Prix ve třech týdnech po sobě, což historie formule 1 ještě nezaznamenala.

Na bahrajnském okruhu se pochopitelně neuskuteční ani testy, které měly týmy odjet týden před závodem F1. Smůlu mají i účastníci formulového šampionátu GP2 Asia s českým pilotem Josefem Králem, protože jejich klání bylo naplánováno na 13. 3. společně s podnikem královské kategorie. Jezdci série GP2 přišli také o předchozí závod, který se měl jet na stejném místě už minulý víkend.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Politická situace nedovolí konání Velké ceny Bahrajnu
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků