V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Věřte, nebo ne, v Austrálii prodlouží od prvního září na jedné silnici úsek s neomezenou rychlostí. Během zkušebního provozu se totiž ukázalo, že se řidiči chovají zodpovědně a že nejezdí rychleji.
V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Vypadá to skoro jako australský naschvál, ale ona to bude pouze zlomyslná shoda náhod. V době, kdy se u nás hovoří o úsekových radarech na dálnicích a zvyšování pokut za překročení rychlosti přichází z Austrálie zpráva o tom, že se na Stuart Highway od prvního září prodlouží úsek s neomezenou rychlostí. Copak se nebojí vysokého nárůstu smrtelných nehod? Vždyť rychlost přece zabíjí.

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Evidentně se nebojí, protože odpovědní lidé mají k ruce zajímavá fakta. Třeba to, že v oblasti Severní teritorium už na této dálnici neomezená rychlost byla, ale v roce 2007 se opět zavedly rychlsotní limity na 110 km/h a 130 km/h. Jak píší kolegové z australského magazínu Motoring, nehodovost na silnicích se ale poté kupodivu zvedla.

Od února 2014 byly rychlostní limity na 204 km dlouhém úseku mezi Barrow Creek a Alice Springs opět zrušeny a zároveň odstartováno monitorování chování řidičů. Výsledky studie ještě nejsou kompletní, ale už teď je jasné, že řidiči zde jezdí v podstatě pořád stejně rychle. V době rychlostních limitů byl průměr 130-140 km/h, po jejich zrušení se toto číslo nezměnilo.

Proto se vláda Severního teritoria rozhodla od prvního září přidat k dobru dalších 72 kilometrů bez rychlostních limitů, čímž se tento úsek prodloužil na 276 kilometrů.

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Také vás napadá otázka, proč jsou podobné věci možné v Austrálii nebo třeba v sousedním Německu a proč nejsou možné u nás? Buď jsou čeští řidiči obecně mnohem horší, nebo jsou důvodem peníze. Austrálii stála bezpečnostní opatření na prodloužený úsek s neomezenou rychlostí 1,55 milionu dolarů.

Kdyby k něčemu podobnému došlo v ČR, jistě si každý velmi dobře spočítá, že se tato investice nikde nevrátí. Na rozdíl od rozšiřování vozového parku neoznačených Superbů a jiných aut a zavádění úsekových radarů. To jsou věci, které si na sebe vydělají velmi rychle (díky panu ministrovi by to mělo být ještě rychleji) a pak už jenom a pouze vydělávají.

Australský příklad ukazuje důvody, proč u nás nejen že nemůže být neomezená rychlost, ale ministr Ťok nedovolí ani zvýšení na 150 km/h. Ono by se totiž velmi pravděpodobně nezměnilo vůbec nic a podobně jako v Austrálii by byla průměrná rychlost na dálnicích nižší než 150 km/h. A radary i policie by byly bez práce a bez peněz...

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

včera | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků