V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Věřte, nebo ne, v Austrálii prodlouží od prvního září na jedné silnici úsek s neomezenou rychlostí. Během zkušebního provozu se totiž ukázalo, že se řidiči chovají zodpovědně a že nejezdí rychleji.
V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Vypadá to skoro jako australský naschvál, ale ona to bude pouze zlomyslná shoda náhod. V době, kdy se u nás hovoří o úsekových radarech na dálnicích a zvyšování pokut za překročení rychlosti přichází z Austrálie zpráva o tom, že se na Stuart Highway od prvního září prodlouží úsek s neomezenou rychlostí. Copak se nebojí vysokého nárůstu smrtelných nehod? Vždyť rychlost přece zabíjí.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Evidentně se nebojí, protože odpovědní lidé mají k ruce zajímavá fakta. Třeba to, že v oblasti Severní teritorium už na této dálnici neomezená rychlost byla, ale v roce 2007 se opět zavedly rychlsotní limity na 110 km/h a 130 km/h. Jak píší kolegové z australského magazínu Motoring, nehodovost na silnicích se ale poté kupodivu zvedla.

Od února 2014 byly rychlostní limity na 204 km dlouhém úseku mezi Barrow Creek a Alice Springs opět zrušeny a zároveň odstartováno monitorování chování řidičů. Výsledky studie ještě nejsou kompletní, ale už teď je jasné, že řidiči zde jezdí v podstatě pořád stejně rychle. V době rychlostních limitů byl průměr 130-140 km/h, po jejich zrušení se toto číslo nezměnilo.

Proto se vláda Severního teritoria rozhodla od prvního září přidat k dobru dalších 72 kilometrů bez rychlostních limitů, čímž se tento úsek prodloužil na 276 kilometrů.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Také vás napadá otázka, proč jsou podobné věci možné v Austrálii nebo třeba v sousedním Německu a proč nejsou možné u nás? Buď jsou čeští řidiči obecně mnohem horší, nebo jsou důvodem peníze. Austrálii stála bezpečnostní opatření na prodloužený úsek s neomezenou rychlostí 1,55 milionu dolarů.

Kdyby k něčemu podobnému došlo v ČR, jistě si každý velmi dobře spočítá, že se tato investice nikde nevrátí. Na rozdíl od rozšiřování vozového parku neoznačených Superbů a jiných aut a zavádění úsekových radarů. To jsou věci, které si na sebe vydělají velmi rychle (díky panu ministrovi by to mělo být ještě rychleji) a pak už jenom a pouze vydělávají.

Australský příklad ukazuje důvody, proč u nás nejen že nemůže být neomezená rychlost, ale ministr Ťok nedovolí ani zvýšení na 150 km/h. Ono by se totiž velmi pravděpodobně nezměnilo vůbec nic a podobně jako v Austrálii by byla průměrná rychlost na dálnicích nižší než 150 km/h. A radary i policie by byly bez práce a bez peněz...

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků