V Anglii testují systém, který rozpozná telefonování za volantem

Yura  |  09. 02. 2015 16:17

A jak ten systém pozná telefonování od drbání se pouzdrem od telefonu (či peněženkou) na strašně svědivém uchu?
Nebo to nepoznává opticky, ale i detekcí signálu? Čili drbání se peněženkou na uchu a zároveň mluvení do handsfree....

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 02. 2015 18:20

Však píšou že to budou vyvíjet ještě nejmíň pět let.
Tj. dnes mají akorát zbožné přání

Odpovědět  |   | 
Yura  |  09. 02. 2015 23:39

No já myslím, že to je zbožné přání napořád - i kdyby kombinovali kameru s detektorem mobilního signálu, tak stejně neprokážou, že jsem se nedrbal na uchu peněženkou či pouzdrem na brýle a zároveň mluvil do handsfree, či telefonu puštěného na hlasito.

Ale oni holt asi počítají s tím, že většina lidí jsou ovce, které mají respekt k SNB a prostě zaplatí, i když jim nelze nic prokázat.

Kdo má alespoň základní právní povědomí, tak ví, že bez jasného důkazu se mohou jít klouzat, ale hlavně zná elementární poučku ze základů práva: "Není zločinu bez oběti". Jinými slovy nemůže bát trestáno takové jednání, které nikomu nezpůsobilo žádnou újmu.
Naše policie se toto snaží ignorovat a pokutuje ty, kteří nikomu nic nezpůsobili a naopak nechává být ty, kteří reálně a prokazatelně škodu způsobili - protože k nehodám s ne moc velkou škodou se policie ani neobtěžuje. A při tom tam jasně došlo v důsledku porušení předpisů ke vzniku škody. Ale pachatel je nepotrestán a příště třeba způsobí škodu větší. Tedy lidi, kteří prokazatelně neumí řídit a bourají, ty policie nechá na pokoji, ale napaří pokutu někomu, kdo řídit umí, nikoho nijak nepoškodil, jen jel na čtyřproudé ohrazené magistrále místo dementních 50 o něco méně dementních 62.

V životě jsem neviděl policajta, který by se snažil vyřadit z provozu řidiče, kteří jednoznačně neznají předpisy (např. že na dálnici a silnici pro motorová vozidla se jezdí zásadně VPRAVO - a to i když tam jsou třeba 4 pruhy v každém směru) a neumí ani řídit (při rozjezdu do kopce si ucouvnou metr).

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 02. 2015 10:02

Nebuď zas tak naivní. I u nás už funguje objektivní odpovědnost. Prostě když nemůžou někomu něco dokázat přímo, tak se postarají, aby to dokazovat nemuseli. V tomhle případě si třeba dají do zákona větičku, že nesmíš dělat nic, co by mohlo budit dojem, že telefonuješ, nebo tak nějak.
Neboj, oni si poradí, když jde o peníze. Sám jsi pochopil, že o bezpečnost jde až naposled.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  09. 02. 2015 18:51

Proč mám pocit, že řidič začíná být něco jako čarodějnice a státní aparát má stále více zapotřebí pořádat na něj hony.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 02. 2015 19:26

Protože,když budeš koukat kolem sebe tak každej za volantem telefonuje a nekouká co se kolem něj děje. Škoda ,že zrušili za telefonování body.

Odpovědět  |   | 
Yura  |  09. 02. 2015 23:30

Asi je zrušili proto, že si je nachal sebrat jen blb, či přituplá ovce.
Policie se nutně dostávala do důkazní nouze, protože dost těžko mohla prokázat, že ta věc u ucha byl zrovna telefon. A jiná věc u ucha zakázána není.

Je to stejná hovadina, jako si nechat napařit pokutu třeba za zablácenou SPZ či prasklou žárovku: "Soudruhu esenbé, před jízdou jsem všechny žárovky pečlivě kontroloval a vše svítilo. To mám za jízdy každých 100m zastavovat a vše kontrolovat znovu?"

Zkrátka penalizovat fakticky neprokazatelné přestupky, to může napadnout jen opravdu zasloužilého soudruha poslance.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 02. 2015 19:35

Ten kdo jede v autě je dostatečně "bohatý", aby se mohl stát plátcem dalšího zdanění. Nejde o žádnou bezpečnost, tomu nevěří ani ti, kteří takový systém vymýšlí. Je to jenom další systém jako je automatické měření rychlosti, úsekové měření rychlosti.....

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 02. 2015 12:44

Jde o peníze. O moc peněz. O neuvěřitelně moc peněz. ..... a tak se pak na lidi kašle.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 02. 2015 07:20

Jednoduché. Systém přečte SPZ auta. V databázi se najde kdo vozidlo vlastní a provozuje. Operátor zašle polohu majitele a informace zda majitel na nějakém svém čísle zrovna netelefonuje. A ještě řidiče vyfotí několika kamerama. 
 
Pak jen stačí zalat výpis hovorů a fotku majiteli auta spolu s fakturou.
 
PS: Systémy na šmírování lidi jsou velice sofistikované.....

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 02. 2015 11:50

Co je komu do výpisu mých hovorů?
Ale uznávám, že když vložíme svoje soukromí do cizích rukou, většinou zase jen soukromých společností, že ho zpeněží kdykoliv to jen půjde.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 02. 2015 11:55

A co je komu do toho, kde já se nacházím? Myslím, že když se takhle úplně umožní kontrola lidí, že to bude konec naší svobody.
Uvědomuju si, že i dnes operátor může zjistit kde jsem a co komu volám, ale to neznamená, že to může zneužívat a předávat na přání každému, kdo si o to řekne.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 02. 2015 12:43

Nepůjde o zneužití. Bude to zakotveno v zákoně. Pro nepatrne snížení poctu nehod se připravíme o svoji svobodu.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 02. 2015 13:03

Ano, takovým principem se dá uzákonit naprosto cokoliv. I koncentrační tábory.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 02. 2015 13:06

Nebo opačně - dá se to považovat za zneužití zákonodárné moci.
Cokoliv uzákonit prostě nejde. Zákon z vraždy sice může udělat legální skutek, ale ne správný.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  10. 02. 2015 17:05

Pepa: A pokud majitel auta zrovna v té době telefonoval tak to bude důkaz, že nezákonně telefonoval i řidič ?

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  10. 02. 2015 18:04

Od vynálezu objektivní odpovědnosti je dokazování irelevantní

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  10. 02. 2015 20:16

Tak napřed musí systém spolehlivě zjistit že v autě opravdu řidič telefonuje. V tomhle ta Pepova teorie trochu pokulhává

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  10. 02. 2015 21:07

Nemyslím si.
Stačí nainstalovat do auta kameru.
Nebo snímat auto kamerami z několika stran.
Nebo implementovat do auta systém, který napráší telefonujícího řidiče.

A nejjednodušší je zavést presumpci viny a nebo objektivní odpovědnost.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  10. 02. 2015 22:16

Hlinda: a ten systém popsaný v článku snad používá nějakou kameru uvnitř auta ?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A