V Anglii lze platit pojistné podle ujetých kilometrů

Mladí řidiči ve věku mezi 18 a 21 roky mohou v Británii platit pojisté podle toho, kolik kilometrů najedou a hlavně v jaké době. Pokud se pohybují na silnici v době od 23 hodin do šesti hodin ráno, platí vyšší pojistné - je to jakási doba „nehodové“ špičky. Díky tomuto systému lze dokonce ušetřit oproti plošnému placení pojistky; stačí nejezdit v době, která je pro mladé řidiče nebezpečná.

A jak to funguje? Do auta je namontována černá skříňka, která pomocí satelitu a mobilních sítí sleduje řidičovu cestu. Podle informací, které jsou jsou přenášeny do pojišťovny Norwich Union, je pak stanovena výše pojistného. Na českém trhu se ale něco podobného nechystá. Zdejší trh je totiž příliš malý na to, aby se investice do podobných zařízení vrátila.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků