V Anglii bylo vydraženo druhé nejdražší auto na světě

Na sussexské burze bylo v pátek vydraženo druhé nejdražší auto na světě za 4,18 milionu liber (cca 180 milionu korun). Šlo o velmi vzácný sportovní Mercedes SSK z roku 1929, který má pod kapotou šestiválec o objemu 7.1 l dopovaný turbem. Měl ho ve sbírce George Milligen, který zemřel v květnu ve věku 94 let. Milligen zakoupil tento kousek v roce 1940 za pouhých čtyři sta liber. Vůz je dnes ve velmi dobrém stavu, má např. ještě originální čalounění. Celkem měl Milligen ve sbírce čtyřicet aut, které sbíral 75 let od roku 1927. Celkem bylo v dražbě prodáno 38 aut, které vynesly přes šest milionu liber. 

Tip: Přečtěte si více o jmenovaném veteránovi: Bonhams.com a Classicdriver.de.

Klepněte pro větší obrázek

A jaké je nejdražší auto lidské historie? Bugatti Royale z roku 1931, které bylo vydraženo v roce 1987 za 5,5 milionu liber (po přepočtu na koruny jsem málem omdlel).

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků