Prezident společnosti SpeedKore Jim Kacmarcik uvádí, že jde o nejpokročilejší Charger na světě – možná proto má s původním Dodgem společného docela málo. Zdroj: SpeedKore

Prezident společnosti SpeedKore Jim Kacmarcik uvádí, že jde o nejpokročilejší Charger na světě – možná proto má s původním Dodgem společného docela málo. | Zdroj: SpeedKore

Jeho základem je vlastní šasi s větším rozchodem i rozvorem kol, osazené unikátní karbonovou kapotáží a vyztužené ochranným rámem. Zdroj: SpeedKore

Jeho základem je vlastní šasi s větším rozchodem i rozvorem kol, osazené unikátní karbonovou kapotáží a vyztužené ochranným rámem. | Zdroj: SpeedKore

Čelní mřížka je frézovaná z předlitého hliníku, přední i zadní světla jsou zakázkovou prací. Zdroj: SpeedKore

Čelní mřížka je frézovaná z předlitého hliníku, přední i zadní světla jsou zakázkovou prací. | Zdroj: SpeedKore

Přední náprava využívá dvojité lichoběžníky od Detroit Speed, zadní je pak multi link vlastní konstrukce. Stavitelné tlumiče dodala společnost Penske, přední šestipístkové brzdiče a zadní čtyřpístkové nesou značku Brembo. Vrtané plovoucí kotouče vpředu mají průměr 14 palců. Zdroj: SpeedKore

Přední náprava využívá dvojité lichoběžníky od Detroit Speed, zadní je pak multi link vlastní konstrukce. Stavitelné tlumiče dodala společnost Penske, přední šestipístkové brzdiče a zadní čtyřpístkové nesou značku Brembo. Vrtané plovoucí kotouče vpředu mají průměr 14 palců. | Zdroj: SpeedKore

Pod kapotou najdeme 6,2litrový kompresorový osmiválec Dodge z modelů Hellcat. Lépe se mu dýchá díky plnicímu potrubí vlastní konstrukce, od sériové verze se liší i svody, vedoucími k zadním tlumičům MagnaFlow. Zdroj: SpeedKore

Pod kapotou najdeme 6,2litrový kompresorový osmiválec Dodge z modelů Hellcat. Lépe se mu dýchá díky plnicímu potrubí vlastní konstrukce, od sériové verze se liší i svody, vedoucími k zadním tlumičům MagnaFlow. | Zdroj: SpeedKore

Výkon přes 520 kW jde na kola přes šestistupňový manuál Tremec a karbonový kardan. Zdroj: SpeedKore

Výkon přes 520 kW jde na kola přes šestistupňový manuál Tremec a karbonový kardan. | Zdroj: SpeedKore

Změn je tolik, že se výsledek dá považovat za zcela nové auto - a to mimořádně povedené. Zdroj: SpeedKore

Změn je tolik, že se výsledek dá považovat za zcela nové auto - a to mimořádně povedené. | Zdroj: SpeedKore

Z uhlíkových vláken je mimochodem i podlaha. Zdroj: SpeedKore

Z uhlíkových vláken je mimochodem i podlaha. | Zdroj: SpeedKore

Jeho základem je vlastní šasi s větším rozchodem i rozvorem kol, osazené unikátní karbonovou kapotáží a vyztužené ochranným rámem. Zdroj: SpeedKore
Čelní mřížka je frézovaná z předlitého hliníku, přední i zadní světla jsou zakázkovou prací. Zdroj: SpeedKore
Přední náprava využívá dvojité lichoběžníky od Detroit Speed, zadní je pak multi link vlastní konstrukce. Stavitelné tlumiče dodala společnost Penske, přední šestipístkové brzdiče a zadní čtyřpístkové nesou značku Brembo. Vrtané plovoucí kotouče vpředu mají průměr 14 palců. Zdroj: SpeedKore
Pod kapotou najdeme 6,2litrový kompresorový osmiválec Dodge z modelů Hellcat. Lépe se mu dýchá díky plnicímu potrubí vlastní konstrukce, od sériové verze se liší i svody, vedoucími k zadním tlumičům MagnaFlow. Zdroj: SpeedKore
8
Fotogalerie

V Americe vznikl špičkový Dodge Charger s motorem Hellcat a manuálem. S původním autem ale nemá mnoho společného

Jeho tvary jsou legendární, styl nepřekonatelný a výkony také nejsou k zahození. Co ho postavit od základů jinak?

Dílna SpeedKore má za sebou celou řadu naprosto špičkových projektů – kromě muscle cars s karbonovou kapotáží uměla obsloužit také velmi náročné zákazníky. Například pro komika Kevina Harta postavila Charger s karoserií z uhlíkových vláken a tisícikoňovým osmiválcem Hemi „Hellephant“, Iron Manovi Robertu Downeymu Jr. zase vyladěné BMW CS 3.0 a pro Kapitána Ameriku Chrise Evanse pak Chevy Camaro v minimalistickém stylu s motivy slavného superhrdiny. K další ukázce své zručnosti připravili Charger s přezdívkou Ghost, tedy duch.

Prezident společnosti SpeedKore Jim Kacmarcik uvádí, že jde o nejpokročilejší Charger na světě – možná proto má s původním Dodgem společného docela málo. Jeho základem je vlastní šasi s větším rozchodem i rozvorem kol, osazené unikátní karbonovou kapotáží a vyztužené ochranným rámem. Z uhlíkových vláken je mimochodem i podlaha. Čelní mřížka je frézovaná z předlitého hliníku, přední i zadní světla jsou zakázkovou prací.

Přední náprava využívá dvojité lichoběžníky od Detroit Speed, zadní je pak multi link vlastní konstrukce. Stavitelné tlumiče dodala společnost Penske, přední šestipístkové brzdiče a zadní čtyřpístkové nesou značku Brembo. Vrtané plovoucí kotouče vpředu mají průměr 14 palců. Pod kapotou najdeme 6,2litrový kompresorový osmiválec Dodge z modelů Hellcat. Lépe se mu dýchá díky plnicímu potrubí vlastní konstrukce, od sériové verze se liší i svody, vedoucími k zadním tlumičům MagnaFlow. Výkon přes 520 kW jde na kola přes šestistupňový manuál Tremec a karbonový kardan. Změn je tolik, že se výsledek dá považovat za zcela nové auto - a to mimořádně povedené.

Dodge

Americká automobilka Dodge byla založená v roce 1900 coby dodavatel dílů pro jiné výrobce. Vlastní vozy vyrábí od roku 1915. V roce 1928 se Dodge stal součástí skupiny Chrysler, od roku 2021 je součástí skupiny Stellantis. Známá je samostatná značka nákladních automobilů RAM.

Dodge Charger • Dodge Challenger • Dodge Durango • Dodge Journey

Doporučujeme

Články odjinud