Dá se očekávat, že některé prvky z tohoto vozu uvidíme také v sériové výrobě. Řeč je o sundavací střeše a nových multimédiích.
Zatímco za přísně střeženými dveřmi připravuje automobilka Alpine s pomocí britského Lotusu elektrický sportovní model, který se stane v budoucnu náhradou za současnou A110, představila nám tato francouzská automobilka poměrně nečekaně elektrickou konverzi dosavadního modelu. Nejde ale jen o pohon, novinka má několik nových prvků, které se v dohledné době klidně mohou objevit v sériové výrobě.
Vůz se jmenuje A110 E-Ternité a světovou premiéru si odbývá při právě probíhajícím závodním víkendu Velké ceny Francie. Nejdříve k tomu pohonu. Automobilce se zdál základ modelu A110 jako ideální rýsovací prkno pro adaptaci nových technologií, aby si vše nemusela zkoušet na čistém stole. Vznikl tak most mezi tradicí a ambicemi.
Logickým krokem bylo vzít si díly od Renaultu, takže má A110 E-Ternité bateriový modul od modelu Mégane E-Tech 100% Electric. Není ale totožný, vzhledem k ideálnímu rozložení hmotnosti a zřejmě také nedostatku místa se baterie rozdělila na dvě části. Z dvanácti modulů šly čtyři dopředu a osm dozadu. Kapacita zůstala 60 kWh a rozdělení hmotnosti se posunulo jen nepatrně, respektive 42:58 vs. 43:57 u klasické verze se spalovacím motorem.
Dojezd na jedno nabití činí 420 kilometrů, což je o 110 kilometrů méně než kolik má v tomto autě naměřený dojezd na plnou nádrž původní osmnáctistovka TCe. Bateriové moduly váží dohromady 392 kg a celková hmotnost vozu se zvedla o 258 kg. Cílem bylo dostat se na 1320 kg, tedy o 200 více než váží standardní model, ale finálně ukázala váha 1378 kg, což je na elektrický sportovní vůz hezká hodnota, ale stále značný rozdíl oproti klasice.
Elektrický motor, u kterého nebyla přesně potvrzena příbuznost s elektrickým Méganem, dodává na zadní kola výkon 178 kW a disponuje točivým momentem 300 N.m. Zajímavá je převodovka, která je dvourychlostní dvouspojková vyvinutá přímo od Alpine. Blíže nespecifikovaná skříň dokáže společně s motorem dostat auto z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, což je o jednu desetiny sekundy pomaleji než standardní model v základní specifikaci.
E-Ternité zůstává nezávislé zavěšení všech kol, ale má tužší pružiny, měkčí zadní stabilizátor a tlumiče od Öhlins. Kola zůstávají stejná, tedy 215/40 R18 vpředu a 245/40 R18 vzadu. Na tomto autě ale vidíme také pár nových fičur, třeba nové čalounění a infotainment. Hlavně ale sundavací střechu, která je vyřešena dvěma odnímatelnými panely z recyklovaného karbonu.
Více ze střechy samozřejmě sundat nejde, protože celý hliníkový skelet je nedílnou součástí auta, která má lví podíl na jeho jízdních vlastnostech. Právě tyto prvky ale můžeme v dohledné době vidět jako doplňkovou výbavu v současné nabídce. Tyto konkrétní elektrické prototypy vznikly dva a o jejich sériové výrobě můžeme zatím jen polemizovat.
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110