V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

Pirelli, Bridgestone, Continental a Goodyear. To je pořadí čtyř výrobců pneumatik, jejichž výrobek určený pro letní používání na městských či rodinných autech v rozměru 195/65 R15 se účastnil letošního testu autoklubu ADAC.

Tento rozměr se hodí na mnoho vozů, v českých poměrech například na fabii, rapid nebo octavii, stejně tak jeho možné montovat na Volkswagen Golf, Ford Focus a mnoho dalších vozů.

Klepněte pro větší obrázek

Test letních pneumatik 205/55 R16: Vítězí Michelin, propadl Nankang

Test letních pneumatik 205/55 R16: Vítězí Michelin, propadl Nankang

Pneumatiky Pirelli Cinturato P1 Verde, Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremium Contact  a Goodyear EfficientGrip Performance doplňuje v seznamu nejvíce doporučovaných pneumatik ještě výrobek rakouské firmy Esa-Tecar Spirit. Jejich celkové známky dosáhly na 2,1 až 2,5 v případě posledně zmiňované pneumatiky. Ta měla v porovnání se čtyřmi výše jmenovanými horší vlastnosti zejména na suchu.

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Naopak v této disciplíně byl ze všech šestnácti testovaných plášťů nejlepší Dunlop Sport BlueResponse, jemuž celkovou známku až na 2,6 zhoršilo především hodnocení disciplíny "mokro".

Ještě daleko hůře (celková známka 3,0) dopadl další prémiový výrobce Michelin s gumou Energy Saver+. Ta je sice výborná z hlediska opotřebení, má také příznivý vliv na spotřebu a dobrých výsledků dosáhla i na suchu, ale na mokru patřila k nejhorším.

I v tomto testu se našel jeden nebezpečný dezén. Tentokrát jde o čínský GT Radial Champiro FE1, který měl nejhorší výsledek brždění na vodě i na suchu. Tyto výsledky nevyvážilo ani průměrné opotřebení nebo přijatelný hluk.

Cenové rozdíly mezi jednotlivými pneumatikami v testu nejsou v tomto rozměru příliš velké. Pohybovaly se v rozmezí od 1086 Kč po 1480 Kč. Samozřejmě ty nejvyšší částky se platí za výrobky prémiových značek. Podle ředitele e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera se to ovšem vyplatí: "Sáhnout po dezénech prověřených značek je jistota, protože roky vývoje a investic není možné nahradit. "Za prakticky stejnou částku jako u neznačkových výrobců totiž sežene evropský plášť s lepšími výsledky snad ve všech parametrech," dodává. 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků