V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

Pirelli, Bridgestone, Continental a Goodyear. To je pořadí čtyř výrobců pneumatik, jejichž výrobek určený pro letní používání na městských či rodinných autech v rozměru 195/65 R15 se účastnil letošního testu autoklubu ADAC.

Tento rozměr se hodí na mnoho vozů, v českých poměrech například na fabii, rapid nebo octavii, stejně tak jeho možné montovat na Volkswagen Golf, Ford Focus a mnoho dalších vozů.

Klepněte pro větší obrázek

Test letních pneumatik 205/55 R16: Vítězí Michelin, propadl Nankang

Test letních pneumatik 205/55 R16: Vítězí Michelin, propadl Nankang

Pneumatiky Pirelli Cinturato P1 Verde, Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremium Contact  a Goodyear EfficientGrip Performance doplňuje v seznamu nejvíce doporučovaných pneumatik ještě výrobek rakouské firmy Esa-Tecar Spirit. Jejich celkové známky dosáhly na 2,1 až 2,5 v případě posledně zmiňované pneumatiky. Ta měla v porovnání se čtyřmi výše jmenovanými horší vlastnosti zejména na suchu.

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Naopak v této disciplíně byl ze všech šestnácti testovaných plášťů nejlepší Dunlop Sport BlueResponse, jemuž celkovou známku až na 2,6 zhoršilo především hodnocení disciplíny "mokro".

Ještě daleko hůře (celková známka 3,0) dopadl další prémiový výrobce Michelin s gumou Energy Saver+. Ta je sice výborná z hlediska opotřebení, má také příznivý vliv na spotřebu a dobrých výsledků dosáhla i na suchu, ale na mokru patřila k nejhorším.

I v tomto testu se našel jeden nebezpečný dezén. Tentokrát jde o čínský GT Radial Champiro FE1, který měl nejhorší výsledek brždění na vodě i na suchu. Tyto výsledky nevyvážilo ani průměrné opotřebení nebo přijatelný hluk.

Cenové rozdíly mezi jednotlivými pneumatikami v testu nejsou v tomto rozměru příliš velké. Pohybovaly se v rozmezí od 1086 Kč po 1480 Kč. Samozřejmě ty nejvyšší částky se platí za výrobky prémiových značek. Podle ředitele e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera se to ovšem vyplatí: "Sáhnout po dezénech prověřených značek je jistota, protože roky vývoje a investic není možné nahradit. "Za prakticky stejnou částku jako u neznačkových výrobců totiž sežene evropský plášť s lepšími výsledky snad ve všech parametrech," dodává. 

bazar

Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 114 958 km
Cena: 184 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 145 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků