V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Město se odvolává na zákon o ochraně vzhledu města a veřejného zdraví. Za odtah majitelé špinavých vozů v přepočtu platí skoro 20.000 Kč.
V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Na pár dnů necháte stát před domem špinavé auto, a když se k němu po čase vracíte, najdete jenom prázdné pakovací místo. Připadá vám to jako špatný vtip či výsledek úspěšné loupeže? Kdepak, tohle je teď realita v metropoli Spojených arabských emirátů.

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler  

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler  

Takto magistrát Abú Zabí bojuje se špinavými auty, které prý hyzdí okolí. Píše o tom server thenational.ae, tak jednoduché to ale vedení města nemá. Odvolává se sice na zákon chránící vzhled města a veřejné zdraví, než ale nechá špinavé auto odtáhnout, dá majiteli tři dny na jeho umytí. To je sice z pohledu magistrátu dost času, jenže pokud vůz stojí delší dobu na rezidenčním parkovacím místě, za které se platí více než pět tisíc korun ročně (800 dirhamů), je pravděpodobné, že si majitel pouze neodskočil do obchodu, ale je třeba v zahraničí. A to je pak velký problém.

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Magistrát se s tím nemaže a majitelům odtažených aut „nasolí“ pokutu ve výši tří tisíc dirhamů, což je v přepočtu téměř dvacet tisíc korun. Za jediný odtah, který může probíhat opakovaně! Podle Raufulláha Baiga, Pákistánce, který bydlí v jedné ze čtvrtí v Abu Zabí a každý rok se vrací na delší dobu do své domoviny, není správné, aby platili pokuty lidé, kteří neporušují pravidla. Jenže kvůli zákonu o ochraně města je vlastně porušuje také.

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Podle mluvčího města je takto měsíčně odtaženo asi padesát aut, na své si tedy přijde tak město, tak odtahové firmy. Majitelé aut si stěžují, že ještě před pár lety žádné pokuty nedostávali, přibližně před rokem se ale situace změnila. Někteří si najímají firmy, které se o auta pravidelně starají, případně v době delší nepřítomnosti požádat své přátele. Ind Tarun Tankha prozradil, že většina cizinců žijících v Abu Zabí nemůže parkovat v podzemních garážích, a proto si kupují rezidentní stání. Tankha o mytí svého vozu požádal ochranku budovy, ve které bydlí.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

dnes | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků