V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Město se odvolává na zákon o ochraně vzhledu města a veřejného zdraví. Za odtah majitelé špinavých vozů v přepočtu platí skoro 20.000 Kč.
V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Na pár dnů necháte stát před domem špinavé auto, a když se k němu po čase vracíte, najdete jenom prázdné pakovací místo. Připadá vám to jako špatný vtip či výsledek úspěšné loupeže? Kdepak, tohle je teď realita v metropoli Spojených arabských emirátů.

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler  

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler  

Takto magistrát Abú Zabí bojuje se špinavými auty, které prý hyzdí okolí. Píše o tom server thenational.ae, tak jednoduché to ale vedení města nemá. Odvolává se sice na zákon chránící vzhled města a veřejné zdraví, než ale nechá špinavé auto odtáhnout, dá majiteli tři dny na jeho umytí. To je sice z pohledu magistrátu dost času, jenže pokud vůz stojí delší dobu na rezidenčním parkovacím místě, za které se platí více než pět tisíc korun ročně (800 dirhamů), je pravděpodobné, že si majitel pouze neodskočil do obchodu, ale je třeba v zahraničí. A to je pak velký problém.

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Magistrát se s tím nemaže a majitelům odtažených aut „nasolí“ pokutu ve výši tří tisíc dirhamů, což je v přepočtu téměř dvacet tisíc korun. Za jediný odtah, který může probíhat opakovaně! Podle Raufulláha Baiga, Pákistánce, který bydlí v jedné ze čtvrtí v Abu Zabí a každý rok se vrací na delší dobu do své domoviny, není správné, aby platili pokuty lidé, kteří neporušují pravidla. Jenže kvůli zákonu o ochraně města je vlastně porušuje také.

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Podle mluvčího města je takto měsíčně odtaženo asi padesát aut, na své si tedy přijde tak město, tak odtahové firmy. Majitelé aut si stěžují, že ještě před pár lety žádné pokuty nedostávali, přibližně před rokem se ale situace změnila. Někteří si najímají firmy, které se o auta pravidelně starají, případně v době delší nepřítomnosti požádat své přátele. Ind Tarun Tankha prozradil, že většina cizinců žijících v Abu Zabí nemůže parkovat v podzemních garážích, a proto si kupují rezidentní stání. Tankha o mytí svého vozu požádal ochranku budovy, ve které bydlí.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků