V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Město se odvolává na zákon o ochraně vzhledu města a veřejného zdraví. Za odtah majitelé špinavých vozů v přepočtu platí skoro 20.000 Kč.
V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Na pár dnů necháte stát před domem špinavé auto, a když se k němu po čase vracíte, najdete jenom prázdné pakovací místo. Připadá vám to jako špatný vtip či výsledek úspěšné loupeže? Kdepak, tohle je teď realita v metropoli Spojených arabských emirátů.

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler  

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler  

Takto magistrát Abú Zabí bojuje se špinavými auty, které prý hyzdí okolí. Píše o tom server thenational.ae, tak jednoduché to ale vedení města nemá. Odvolává se sice na zákon chránící vzhled města a veřejné zdraví, než ale nechá špinavé auto odtáhnout, dá majiteli tři dny na jeho umytí. To je sice z pohledu magistrátu dost času, jenže pokud vůz stojí delší dobu na rezidenčním parkovacím místě, za které se platí více než pět tisíc korun ročně (800 dirhamů), je pravděpodobné, že si majitel pouze neodskočil do obchodu, ale je třeba v zahraničí. A to je pak velký problém.

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Magistrát se s tím nemaže a majitelům odtažených aut „nasolí“ pokutu ve výši tří tisíc dirhamů, což je v přepočtu téměř dvacet tisíc korun. Za jediný odtah, který může probíhat opakovaně! Podle Raufulláha Baiga, Pákistánce, který bydlí v jedné ze čtvrtí v Abu Zabí a každý rok se vrací na delší dobu do své domoviny, není správné, aby platili pokuty lidé, kteří neporušují pravidla. Jenže kvůli zákonu o ochraně města je vlastně porušuje také.

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Podle mluvčího města je takto měsíčně odtaženo asi padesát aut, na své si tedy přijde tak město, tak odtahové firmy. Majitelé aut si stěžují, že ještě před pár lety žádné pokuty nedostávali, přibližně před rokem se ale situace změnila. Někteří si najímají firmy, které se o auta pravidelně starají, případně v době delší nepřítomnosti požádat své přátele. Ind Tarun Tankha prozradil, že většina cizinců žijících v Abu Zabí nemůže parkovat v podzemních garážích, a proto si kupují rezidentní stání. Tankha o mytí svého vozu požádal ochranku budovy, ve které bydlí.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků