Užitkovým automobilům se v Evropě dařilo

Není to jako v předešlých letech, ale prodejci aut všech kategorií nad 3,5 tuny (dodávky, autobusy, kamiony, tahače) mohu být letos v Evropě po létě spokojenější než dealeři osobních vozů.
Užitkovým automobilům se v Evropě dařilo

Jak naznačují čísla Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), registrace nových užitkových vozidel přinesly přes prázdninové měsíce mírný optimismus.
Prvních osm měsíců letošního roku znamenalo pokles o 5,5 % a srpen se propadl o 4,4 %. Ale zcela jistě se vydařil červenec, kdy odebrali evropští zákazníci o bezmála tři procenta více vozů, než tomu bylo ve stejném měsíci vloni.

Zajímavé je, že 0,9 procenta ztratili prodejci autobusů, dodávek a kamionů ve Velké Británii, která v osobních autech patří k evropským premiantům i v současné prodejní krizi. 13,3 procenta ztratili ve srovnání s červencem 2012 Italové. Jiné země EU však hlásily poměrně pozitivní výsledky.

Francouzi zaregistrovali o 3,2 procenta více, Němci 4 procenta nahoru a vysokou nezaměstnaností sužované Španělsko nahlásilo o 25,8 % víc „komerčních“ automobilů. Špatně si nevedli ve Španělsku ani v srpnu, kdy auta uvedené kategorie posílila o 10,3 procenta, polepšili se v Británii (o 15,3 procenta). Srpnové statistiky dostaly do meziročního minusu hlavně výsledky v Německu (-5,4 %), Francii (-8,5 %) a Itálii (-19,5 %).

Jediná kategorie, která vykázala růst v červenci i srpnu, byly autobusy a dálkové autokary. V červenci jich bylo zaregistrováno o 6,6 % více, v srpnu o 1,8 %.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků