Léto na dálnicích: Přes 40 uzavírek a omezení, D1 zase budou hlídat radary

O letních prázdninách se „těšte“ na celou řadu uzavírek a omezení na českých dálnicích. Na provoz v opravovaných úsecích na D1 budou přitom dohlížet radary.

Ministerstvo dopravy vypustilo do éteru podrobné informace o chystaných uzavírkách a omezení provozu na českých dálnicích během letních prázdnin. V nadcházejících měsících totiž čeká naše dálnice celá vlna oprav a celkově čeká řidiče přes 40 uzavírek, přičemž na některých opravovaných úsecích chystá policie nasazení radarů.

Nejkomplikovanější situace bezpochyby nastane na dálnici D1, kde bude pokračovat modernizace na celkem pěti úsecích, například na prvních kilometrech směrem z Prahy. Velká omezení jsou poté očekávaná také na dálnicích D8 – mezi druhým a šestým kilometrem – a také na D11, kde stále probíhají práce na prvních osmi kilometrech. Kompletní přehled opravovaných úseků najdete na mapkách v galerii.

Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Kromě toho, že má policie v plánu nasadit u komplikovaných úseků větší počet hlídek, ministr dopravy Vladimír Kremlík rovněž upozornil, že na trojici opravovaných úseků dálnice D1 budou na provoz dohlížet radary. Měřit budou v úsecích Mirošovice-Hvězdonice, Soutice-Loket a na obchvatu Velkého Meziříčí.

Rozsáhlou akci má přitom dopravní police naplánovanou na první dva prázdninové víkendy, kdy budou dálnice nejvytíženější. Zvýšený počet hlídek lze čekat po celé ČR.

Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

S probíhajícími opravami a cestováním velkého počtu lidí na dovolenou tak obecně čekejte na hlavních tazích komplikace, zpomalení provozu a kolony. Zácpy se budou klasicky tvořit v úsecích, kde je doprava svedena do dvou zúžených pruhů pro každý směr a rychlost omezena na 80 km/h.

Ministerstvo dopravy radí, že s případnou kolonou by řidiči měli dopředu počítat a mít dostatečné množství pohonných hmot (minimálně polovinu nádrže), dále by s sebou měli mít pravidelně užívané léky, dostatečné množství vody a jídla, nabíječku na telefon, baterku a pro děti bezpečnou hračku a polštář.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků