Jednoduše exemplář, který by nejspíš vynikal i v muzeu samotného Fiatu.
Budeme se opakovat, ale vcelku fádní a standardní auta z 90. let či přelomu tisíciletí mají své kouzlo, tedy když mluvíme o dodnes zachovalých a minimálně ojetých exemplářích. A není překvapení, že tyto kousky často míří cenovkami opravdu vysoko. Například jako v případě tohoto Fiatu Uno, který se očividně zasekl v čase.
Sice mluvíme o obyčejném Unu z roku 2002 s litrovým motorem pod kapotou, nádherný kousek na českém Bazoši však prodejce z Frýdku-Místku u Ostravy nabízí za rovných 200.000 Kč. S doslova originálním stavem, absencí jakékoliv rzi a krásným modrým lakem se cenovce nelze divit. Počítadlo najetých kilometrů ukazuje jen 8921 km.
S tímto ročníkem lze předpokládat, že se jedná o exemplář vyrobený v polském závodě v Tychách, kde výroba druhé generace Una pro Evropu v roce 2002 už nadobro skončila. Nejspíše tedy koukáme na jeden z posledních kusů, který sjel z tamní výrobní linky.
Koneckonců nejde pouze o exteriér. Interiér se zachovalým modrým čalouněním a nepoškrábanými plasty musí vonět ještě novotu, zatímco kouknutí pod kapotu odhalí stále zářící litrový čtyřválec o výkonu 45 koní (33 kW).
Je dvě stě tisíc korun za Uno příliš? Tuto otázku si zodpoví asi každý sám. Prodávaný Fiat však stále nedosahuje ceny, za kterou se nedávno v Česku ukázal jeden obdobně zachovalý Favorit 136LS.