Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

K mání se znovu objevuje jedna z velkých legend motorsportu. Nového majitele totiž hledá král závodních „placek“ skupiny C. Naprosto zachovalé Porsche 956.

U příležitosti oslav 70. výročí produkce vůbec prvního sporťáku se jménem Porsche bude aukční dům RM Sotheby's nabízet celou řadu úžasných modelů této německé značky. V nabídce se tak objevují i pořádné klenoty jako třeba Porsche 956, které díky své dominanci v Le Mans v 80. letech snad není třeba představovat.

Dostupný exemplář s číslem šasi 110 přitom nepatřil továrnímu týmu Porsche, ale v roce 1983 spadal pod soukromý tým Fitzpatrick Racing, jenž si také nevedl na okruzích vůbec špatně. Slavný čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans sice tehdy nedokončil, ale během sezóny šampionátu vytrvalostních závodů si přece jen vyšlápl na pár vítězství.

Někdo postavil Volhu 21 na základu Mercedesu SLK. Nyní je na prodej

Někdo postavil Volhu 21 na základu Mercedesu SLK. Nyní je na prodej

První místo si 956-110 odnesla na Brands Hatch a další pódiová umístění sbírala v Imole, Mugellu i na Silverstonu. V rámci série Can-Am pak byla prvním a jediným Porsche 956, které si v tomto šampionátu odneslo vítězství na americké půdě.

Po svém posledním startu v Le Mans roku 1984 putoval závoďák do soukromé sbírky. Dodnes jej vlastnila pouze trojice majitelů. Ten současný se z auta radoval celých 16 let. Auto je v doslova muzejní kondici po estetické i technické stránce. Jen pro připomenutí, uprostřed leží přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 2,65 litru, který byl schopný vyprodukovat okolo 474 kW (645 koní).  

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Nabízená 956 byla nakonec oděna do původních bílo-modrých barev J. David z roku 1983. Experti RM Sotheby’s předpokládají, že cena takto zachovalého bijce skupiny C může překročit až 6 milionů dolarů, tedy v přepočtu 131 milionů korun. Aukce proběhne v prostorách Porsche centra v americké Atlantě 27. října.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 40 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků