Úžasné Porsche 956 míří do aukce. Možná překročí hranici 100 milionů korun

K mání se znovu objevuje jedna z velkých legend motorsportu. Nového majitele totiž hledá král závodních „placek“ skupiny C. Naprosto zachovalé Porsche 956.

U příležitosti oslav 70. výročí produkce vůbec prvního sporťáku se jménem Porsche bude aukční dům RM Sotheby's nabízet celou řadu úžasných modelů této německé značky. V nabídce se tak objevují i pořádné klenoty jako třeba Porsche 956, které díky své dominanci v Le Mans v 80. letech snad není třeba představovat.

Dostupný exemplář s číslem šasi 110 přitom nepatřil továrnímu týmu Porsche, ale v roce 1983 spadal pod soukromý tým Fitzpatrick Racing, jenž si také nevedl na okruzích vůbec špatně. Slavný čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans sice tehdy nedokončil, ale během sezóny šampionátu vytrvalostních závodů si přece jen vyšlápl na pár vítězství.

Někdo postavil Volhu 21 na základu Mercedesu SLK. Nyní je na prodej

Někdo postavil Volhu 21 na základu Mercedesu SLK. Nyní je na prodej

První místo si 956-110 odnesla na Brands Hatch a další pódiová umístění sbírala v Imole, Mugellu i na Silverstonu. V rámci série Can-Am pak byla prvním a jediným Porsche 956, které si v tomto šampionátu odneslo vítězství na americké půdě.

Po svém posledním startu v Le Mans roku 1984 putoval závoďák do soukromé sbírky. Dodnes jej vlastnila pouze trojice majitelů. Ten současný se z auta radoval celých 16 let. Auto je v doslova muzejní kondici po estetické i technické stránce. Jen pro připomenutí, uprostřed leží přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 2,65 litru, který byl schopný vyprodukovat okolo 474 kW (645 koní).  

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Nabízená 956 byla nakonec oděna do původních bílo-modrých barev J. David z roku 1983. Experti RM Sotheby’s předpokládají, že cena takto zachovalého bijce skupiny C může překročit až 6 milionů dolarů, tedy v přepočtu 131 milionů korun. Aukce proběhne v prostorách Porsche centra v americké Atlantě 27. října.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků