Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Speciálního úvodu není třeba. Jednoduše zbožňujeme fotografie starých konceptů, které jednotným stylem uváděly futuristické modely ve skutečnost. Hrany, klíny, modelky, zajímavá prostředí, všechno tehdy hrálo dohromady.

Možná budeme znít jako radikální nostalgici, ale prezentační fotografie futuristických konceptů měly v minulosti o mnoho větší kouzlo než dnes. Zatímco v současnosti se automobilky schylují k mnohem úspornějším grafickým ilustracím a fotomontážím, za „starých dobrých časů“ ještě z fotografií úžasných korábů budoucnosti planula jistá realita a hmatatelnost.

Asi nejvíce pak tento pocit žhnul u konceptů z konce 60. až konce 70. let, kdy probíhaly takzvané „wedge wars“, tedy pomyslné války designérů, kteří autosalon za autosalonem představovali tehdejší populární vlnu vozů s klínovým designem a hranami, kam jen oko dohlédlo. Vždyť třeba jmenný předchůdce Lancie Stratos, studie Zero, by mohl klidně tvarem připomínat zarážku pod dveře.

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Rovněž to bylo období, kdy na fotce podobného konceptu jednoduše nesměla chybět ladná modelka s pěknými křivkami, zvýrazňujícími hrany vozu, ke všemu nejlépe v přiléhavých šatech nebo jednodílných plavkách. Na takovou atmosféru by už dnešní výrobci neměli odvahu, prostě jiná doba.

Lokace fotografování rovněž podtrhovaly design vozů. Futurismem políbené budovy v okolí, rovné pláně jako z jiné planety nebo vysoké vrcholy hor a útesy s dalekými výhledy, nejspíš značícími blízkost mezihvězdnému prostoru, odkud tyto koncepty zřejmě přiletěly na zemi. Často ani nebylo jednoduché studii na místo focení dostat, modelka u Ferrari 512S Berlinetta Speciale by mohla vyprávět (však uvidíte).

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Nakonec se do galerie dostala i jedna výjimka, a to koncept Audi Avus Quattro ze začátku 90. let. Jeho design se už vymanil z tehdejší záplavy hran, čímž náramně ukazuje kontrast se zbytkem uvedených modelů. Přesto ale vypadá jako od marťanů, a to hlavně místem, kde je nafocen. Rozhodně si projděte celou komentovanou galerii!

Inspirace: Petrolicous.com

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků