Úžas starých konceptů a jejich fotografií: Budoucnost spojovaly s realitou

Speciálního úvodu není třeba. Jednoduše zbožňujeme fotografie starých konceptů, které jednotným stylem uváděly futuristické modely ve skutečnost. Hrany, klíny, modelky, zajímavá prostředí, všechno tehdy hrálo dohromady.

Možná budeme znít jako radikální nostalgici, ale prezentační fotografie futuristických konceptů měly v minulosti o mnoho větší kouzlo než dnes. Zatímco v současnosti se automobilky schylují k mnohem úspornějším grafickým ilustracím a fotomontážím, za „starých dobrých časů“ ještě z fotografií úžasných korábů budoucnosti planula jistá realita a hmatatelnost.

Asi nejvíce pak tento pocit žhnul u konceptů z konce 60. až konce 70. let, kdy probíhaly takzvané „wedge wars“, tedy pomyslné války designérů, kteří autosalon za autosalonem představovali tehdejší populární vlnu vozů s klínovým designem a hranami, kam jen oko dohlédlo. Vždyť třeba jmenný předchůdce Lancie Stratos, studie Zero, by mohl klidně tvarem připomínat zarážku pod dveře.

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Rovněž to bylo období, kdy na fotce podobného konceptu jednoduše nesměla chybět ladná modelka s pěknými křivkami, zvýrazňujícími hrany vozu, ke všemu nejlépe v přiléhavých šatech nebo jednodílných plavkách. Na takovou atmosféru by už dnešní výrobci neměli odvahu, prostě jiná doba.

Lokace fotografování rovněž podtrhovaly design vozů. Futurismem políbené budovy v okolí, rovné pláně jako z jiné planety nebo vysoké vrcholy hor a útesy s dalekými výhledy, nejspíš značícími blízkost mezihvězdnému prostoru, odkud tyto koncepty zřejmě přiletěly na zemi. Často ani nebylo jednoduché studii na místo focení dostat, modelka u Ferrari 512S Berlinetta Speciale by mohla vyprávět (však uvidíte).

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Koncept za milion dolarů na okruhu. Nissan GT-R50 od Italdesignu funguje!

Nakonec se do galerie dostala i jedna výjimka, a to koncept Audi Avus Quattro ze začátku 90. let. Jeho design se už vymanil z tehdejší záplavy hran, čímž náramně ukazuje kontrast se zbytkem uvedených modelů. Přesto ale vypadá jako od marťanů, a to hlavně místem, kde je nafocen. Rozhodně si projděte celou komentovanou galerii!

Inspirace: Petrolicous.com

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek