Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

Když Škoda na trh uváděla aktuální generaci Rapidu, zástupci automobilky se nechávali slyšet, že se má vměstnat do mezery mez Fabii a Octavii. Jenže v automobilové terminologii žádná mezera mezi segmentem B a C neexistuje. Boleslavští tak měli na mysli spíše tržní zaměření.

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Rapid se v rámci segmentu C tak řadí typicky vedle Fiatu Tipo, hraje především na cenu a je tomu ochoten obětovat pár fines a zpracování dražšího modelu. To se ale má změnit po příchodu nové generace.

Podle šéfa marketingu a prodeje Škodovky, Alaina Faveye, bude nový Rapid jiný, v rámci trhu posazený výš. A co víc, už se nebude jmenovat Rapid. Dostane nové jméno, naprosto odlišné technologie a design. "Se stávajícím modelem se nám úplně nepodařilo zákazníky přesvědčit, že jsme v segmentu věrohodným konkurentem," prozradil Favey pro britský Autocar.

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Favey se vyjádřil i k rivalitě mezi nástupcem Rapidu a modelem Octavia. "Nový Rapid nebude nabízen jako kombi, od toho máme Octavii. Rapid vidím jako reálného konkurenta pro Volkswagen Golf," doplnil.

Nástupce Rapidu má být představen příští rok. Vzkazy o konkurenci Golfu jsou poněkud překvapivé, protože se v branži dosud očekává, že základem pro novinku bude menší z modulárních platforem, tedy MQB A0, na kterém jezdí nové Polo či Seat Ibiza.

Půjde tak zřejmě o další větší Škodovku na menším základu. Paleta motorizací bude zahrnovat přeplňované jednotky 1.0 a 1.5 TSI, otázkou stále je vznětové 1.6 TDI. Uvnitř Rapid povýší 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 41 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků