Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

Když Škoda na trh uváděla aktuální generaci Rapidu, zástupci automobilky se nechávali slyšet, že se má vměstnat do mezery mez Fabii a Octavii. Jenže v automobilové terminologii žádná mezera mezi segmentem B a C neexistuje. Boleslavští tak měli na mysli spíše tržní zaměření.

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Rapid se v rámci segmentu C tak řadí typicky vedle Fiatu Tipo, hraje především na cenu a je tomu ochoten obětovat pár fines a zpracování dražšího modelu. To se ale má změnit po příchodu nové generace.

Podle šéfa marketingu a prodeje Škodovky, Alaina Faveye, bude nový Rapid jiný, v rámci trhu posazený výš. A co víc, už se nebude jmenovat Rapid. Dostane nové jméno, naprosto odlišné technologie a design. "Se stávajícím modelem se nám úplně nepodařilo zákazníky přesvědčit, že jsme v segmentu věrohodným konkurentem," prozradil Favey pro britský Autocar.

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Favey se vyjádřil i k rivalitě mezi nástupcem Rapidu a modelem Octavia. "Nový Rapid nebude nabízen jako kombi, od toho máme Octavii. Rapid vidím jako reálného konkurenta pro Volkswagen Golf," doplnil.

Nástupce Rapidu má být představen příští rok. Vzkazy o konkurenci Golfu jsou poněkud překvapivé, protože se v branži dosud očekává, že základem pro novinku bude menší z modulárních platforem, tedy MQB A0, na kterém jezdí nové Polo či Seat Ibiza.

Půjde tak zřejmě o další větší Škodovku na menším základu. Paleta motorizací bude zahrnovat přeplňované jednotky 1.0 a 1.5 TSI, otázkou stále je vznětové 1.6 TDI. Uvnitř Rapid povýší 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků