Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

Když Škoda na trh uváděla aktuální generaci Rapidu, zástupci automobilky se nechávali slyšet, že se má vměstnat do mezery mez Fabii a Octavii. Jenže v automobilové terminologii žádná mezera mezi segmentem B a C neexistuje. Boleslavští tak měli na mysli spíše tržní zaměření.

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Rapid se v rámci segmentu C tak řadí typicky vedle Fiatu Tipo, hraje především na cenu a je tomu ochoten obětovat pár fines a zpracování dražšího modelu. To se ale má změnit po příchodu nové generace.

Podle šéfa marketingu a prodeje Škodovky, Alaina Faveye, bude nový Rapid jiný, v rámci trhu posazený výš. A co víc, už se nebude jmenovat Rapid. Dostane nové jméno, naprosto odlišné technologie a design. "Se stávajícím modelem se nám úplně nepodařilo zákazníky přesvědčit, že jsme v segmentu věrohodným konkurentem," prozradil Favey pro britský Autocar.

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Favey se vyjádřil i k rivalitě mezi nástupcem Rapidu a modelem Octavia. "Nový Rapid nebude nabízen jako kombi, od toho máme Octavii. Rapid vidím jako reálného konkurenta pro Volkswagen Golf," doplnil.

Nástupce Rapidu má být představen příští rok. Vzkazy o konkurenci Golfu jsou poněkud překvapivé, protože se v branži dosud očekává, že základem pro novinku bude menší z modulárních platforem, tedy MQB A0, na kterém jezdí nové Polo či Seat Ibiza.

Půjde tak zřejmě o další větší Škodovku na menším základu. Paleta motorizací bude zahrnovat přeplňované jednotky 1.0 a 1.5 TSI, otázkou stále je vznětové 1.6 TDI. Uvnitř Rapid povýší 

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků