Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

Když Škoda na trh uváděla aktuální generaci Rapidu, zástupci automobilky se nechávali slyšet, že se má vměstnat do mezery mez Fabii a Octavii. Jenže v automobilové terminologii žádná mezera mezi segmentem B a C neexistuje. Boleslavští tak měli na mysli spíše tržní zaměření.

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Rapid se v rámci segmentu C tak řadí typicky vedle Fiatu Tipo, hraje především na cenu a je tomu ochoten obětovat pár fines a zpracování dražšího modelu. To se ale má změnit po příchodu nové generace.

Podle šéfa marketingu a prodeje Škodovky, Alaina Faveye, bude nový Rapid jiný, v rámci trhu posazený výš. A co víc, už se nebude jmenovat Rapid. Dostane nové jméno, naprosto odlišné technologie a design. "Se stávajícím modelem se nám úplně nepodařilo zákazníky přesvědčit, že jsme v segmentu věrohodným konkurentem," prozradil Favey pro britský Autocar.

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Favey se vyjádřil i k rivalitě mezi nástupcem Rapidu a modelem Octavia. "Nový Rapid nebude nabízen jako kombi, od toho máme Octavii. Rapid vidím jako reálného konkurenta pro Volkswagen Golf," doplnil.

Nástupce Rapidu má být představen příští rok. Vzkazy o konkurenci Golfu jsou poněkud překvapivé, protože se v branži dosud očekává, že základem pro novinku bude menší z modulárních platforem, tedy MQB A0, na kterém jezdí nové Polo či Seat Ibiza.

Půjde tak zřejmě o další větší Škodovku na menším základu. Paleta motorizací bude zahrnovat přeplňované jednotky 1.0 a 1.5 TSI, otázkou stále je vznětové 1.6 TDI. Uvnitř Rapid povýší 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků