Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

Když Škoda na trh uváděla aktuální generaci Rapidu, zástupci automobilky se nechávali slyšet, že se má vměstnat do mezery mez Fabii a Octavii. Jenže v automobilové terminologii žádná mezera mezi segmentem B a C neexistuje. Boleslavští tak měli na mysli spíše tržní zaměření.

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Rapid se v rámci segmentu C tak řadí typicky vedle Fiatu Tipo, hraje především na cenu a je tomu ochoten obětovat pár fines a zpracování dražšího modelu. To se ale má změnit po příchodu nové generace.

Podle šéfa marketingu a prodeje Škodovky, Alaina Faveye, bude nový Rapid jiný, v rámci trhu posazený výš. A co víc, už se nebude jmenovat Rapid. Dostane nové jméno, naprosto odlišné technologie a design. "Se stávajícím modelem se nám úplně nepodařilo zákazníky přesvědčit, že jsme v segmentu věrohodným konkurentem," prozradil Favey pro britský Autocar.

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Favey se vyjádřil i k rivalitě mezi nástupcem Rapidu a modelem Octavia. "Nový Rapid nebude nabízen jako kombi, od toho máme Octavii. Rapid vidím jako reálného konkurenta pro Volkswagen Golf," doplnil.

Nástupce Rapidu má být představen příští rok. Vzkazy o konkurenci Golfu jsou poněkud překvapivé, protože se v branži dosud očekává, že základem pro novinku bude menší z modulárních platforem, tedy MQB A0, na kterém jezdí nové Polo či Seat Ibiza.

Půjde tak zřejmě o další větší Škodovku na menším základu. Paleta motorizací bude zahrnovat přeplňované jednotky 1.0 a 1.5 TSI, otázkou stále je vznětové 1.6 TDI. Uvnitř Rapid povýší 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků