V těchto dnech probíhá v Itálii mezinárodní prezentace, kde si poprvé sedneme za volant. Než ale nová Panda fyzicky dorazí do česka, pojďme se podívat, na co se můžeme těšit | Fiat Grande Panda Pop 1.2 Mild-Hybrid 100 Foto: Konfigurátor Fiat

V těchto dnech probíhá v Itálii mezinárodní prezentace, kde si poprvé sedneme za volant. Než ale nová Panda fyzicky dorazí do česka, pojďme se podívat, na co se můžeme těšit | Fiat Grande Panda Pop 1.2 Mild-Hybrid 100 | Foto: Konfigurátor Fiat

Už se ví, jak vypadá nejlevnější nový Fiat Grande Panda. Vrací do hry dlouho zapomenuté prvky

Nová Grande Panda je jednou z nejočekávanějších novinek Fiatu letošního roku. Už brzy dorazí na český trh, tak se pojďme podívat, co můžeme očekávat.

S malými auty se v koncernu Stellantis v poslední době doslova roztrhl pytel. Nedávno byl na český trh uveden nový Citroën C3, jedním z hitů Opelu pro rok 2025 je nový crossover Frontera a pozadu nezůstane ani Fiat, který se chystá na uvedení nové Grande Pandy.

V těchto dnech probíhá v Itálii mezinárodní prezentace, kde si poprvé sedneme za volant. Než ale nová Panda fyzicky dorazí do česka, pojďme se podívat, na co se můžeme těšit.

Oficiální fotky výbavou napěchovaných verzí jsme všichni viděli, mě ale tradičně zajímá, jak vypadá ta nejdostupnější varianta na trhu. Abych to zjistil, vydal jsem se na italské stránky Fiatu a prošel si oficiální konfigurátor. A našel jsem, co jsem hledal.

Fiat Panda Elettrico s výkonem 83 kW a dojezdem až 320 km na jedno nabití stojí v akci 23.900 eur, v přepočtu zhruba 620.000 Kč. Nejlevnější spalovací varianta, poháněná 100koňovou jedna-dvojkou s automatem, vyjde na 17.900 eur, tedy přibližně 450.000 Kč.

Na obě ceny by čeští zákazníci mohli slyšet – samozřejmě za předpokladu, že si české zastoupení Fiatu „nevyhádá“ u evropské centrály lepší ceny. Tak či tak dostanete auto na 16palcových plechových kolech (spalovací verze má černá, elektromobil bílá) a jediný lak bez příplatku je „vášnivě červený“.

Uvnitř je ovšem jednoznačně stylovější elektrická verze. Má hezčí čalounění sedadel se žlutým lemováním, žlutou linku na přístrojové desce a také uzavíratelnou schránku před spolujezdcem. Ve spalovací variantě je na stejném místě jen otevřená přihrádka. Základní spalovací verze nemá ani infotainment – místo displeje dostala držák na telefon a zdířku pro připojení kabelu. Obě verze nicméně mají digitální přístrojový štít, což je bezesporu ekonomičtější řešení, než vyvíjet pro základní variantu, která bude na silnicích v menšině, klasické analogové ukazatele.

Na první pohled se zdá, že vedle prvků, jako je otevřená schránka před spolujezdcem či chybějící infotainment, má Fiat Grande Panda také nelakovaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří. Podle konfigurátoru to ale vypadá, že jde o stejný materiál jako u zmíněného Opelu Frontera – je sice černý, ale lesklý, což působí mnohem lépe. I tak má ale Fiat Grande Panda matných vnějších plastů požehnaně.

Fiat Grande Panda: Základní technická data a ceny v Itálii
Verze 1.2 Mild-Hybrid DCT Elettrico
Zdvihový objem [cm3] 1199 -
Výkon [kW] 74 83
Točivý moment [N.m]  205 122
Převodovka 6DCT 1A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10 11
Max. rychlost [km/h] 160 132
Spotřeba dle WLTP 5,4 l/100 km 16,8 kWh/100 km
Objem kufru [l] 353 361
Základní cena online [eur/Kč] 17.900/cca 450.000 23.900/cca 600.000

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud