Už pouze elektromobily. Cvikovský závod VW ukončil výrobu spalovacích modelů

Už žádné spalováky, tedy alespoň ne v továrně VW v Cvikově, kde už se budou vyrábět pouze elektromobily.

Volkswagen oznamuje další odvážný milník na cestě za elektrifikací. V pátek 26. června totiž sjel z výrobní linky závodu v Cvikově poslední automobil se spalovacím motorem. Od výše uvedeného dne se v Cvikově vyrábí výhradně elektromobily Volkswagen. V tuto chvíli tedy model ID. 3, k němuž se později připojí další elektromobily od značek Audi a Seat.

Chcete si zkusit vyrobit elektromobil? VW vám to za necelých 6000 Kč dovolí

Chcete si zkusit vyrobit elektromobil? VW vám to za necelých 6000 Kč dovolí

Pro cvikovský závod jde o vskutku historický moment. Na místě byly spalovacím motorem poháněné automobily vyráběny už od roku 1904. Zprvu se jednalo například o modely značky Horch, v dobách NDR tu zase vznikaly Trabanty. Volkswagen v tomto západosaském závodě spustil výrobu v roce 1990 a za uplynulých 30 let na místě vyrobil celkem 6.049.207 vozů, přesněji modely Polo, Golf či Passat v nejrůznějších specifikacích.  

Úplně posledním spalovákem vyrobeným v Cvikově je výběhová sedmá generace Golfu R Variant, která poputuje k zákazníkovi v Německu. Elektromobily ale pomalu přebíraly zaměření v závodě již od listopadu 2019, kdy VW spustil výrobu zmíněného ID.3. Další rekonstrukce továrny bude poté znamenat mimo jiné spuštění produkce chystaného SUV ID.4.

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Postupně rekonstruovaný cvikovský závod je prvním velkým podnikem pro výrobu automobilů, v němž Volkswagen kompletně přechází na elektromobilitu. Investice do transformace dosáhnou 1,2 miliardy eur (asi 32,2 miliardy korun). Po poslední fázi rozšíření výroby bude od roku 2021 v Cvikově produkováno šest modelů na základě platformy MEB pro Volkswagen, Audi a Seat.

V rámci kvalifikačních opatření se všech 8000 zaměstnanců připravuje na výrobu elektromobilů a zacházení se silnoproudem. Cvikovský tým absolvuje do konce roku 2020 celkem 20.500 školicích dnů. Volkswagen ujišťuje, že díky tomu vzniknou v Cvikově pracovní místa s dlouhodobou perspektivou.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

dnes | Jiří Baborský | 5 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků