Mazda si přiblížila vypůjčený model svému designovému jazyku. Nyní lépe zapadá do portfolia značky.
Příběh spojení Mazdy a Toyoty už jste asi slyšeli. Mazda si od svých krajanů půjčila Toyotu Yaris a dala na ní své znaky. Vůz prodává v Evropě pod označením Mazda 2 Hybrid, zatímco standardní Mazda 2 bez hybridu se stále souběžně prodává. Vozy Mazdy a Toyoty byly až na znaky identické, nicméně to se teď změnilo, protože v Mazdě přece jen našli klíče od dveří designového studia a rozhodli se s tím něco trochu udělat.
Mazda 2 Hybrid pro rok 2024 má novou přední masku s typickým tvarem své značky. Zároveň má nový přední nárazník s jiným tvarem zaslepených nasávacích otvorů. Zezadu pak zmizel černý pás spojující zadní svítilny. Těchto pár změn pomohlo, vůz se designově skutečně přiblížil mazdě, nicméně s větší přední maskou, která nezasahuje až úplně dolů, nám teď zase trochu připomíná model GR Yaris, což je ale dobře, protože vypadá skvěle.
Vůz má samozřejmě i pár dalších novinek, třeba zjednodušení nabídky výbav (Prime, Centre, Exclusive, Homura, a Homura Plus) nebo přidání nového laku karoserie Glass Blue. Pod kapotou se nic nezměnilo, stále tu najdete 1,5litrový tříválec s elektromotorem a kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km. O vstupu na český trh vás budeme informovat.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5