Už nastal čas přezout na letní pneumatiky?

44 komentářů

Leonardo Cupranek
24. března • 11:44

Tak ještě i dnes někdo váhá ??

pjanda
24. března • 11:53

Ja uz tedy ne, objednam dnes prvni dve auta, ale neco v zimni zaloze si radeji jeste necham

Leonardo Cupranek
24. března • 12:11


Ja jdu taky az v utery, takze jeste chvili budu jezdit na "roztekajicim se masle".

Michal
24. března • 10:46

koupil jsem fakt za super cenu Conti Sport contact 2 MO, na www.ExtraPneu.cz Dovezli mi je az domu, jen 6 týdnu od výroby, prostě paráda, vřele doporučuji.

performer
23. března • 8:46

Však se dá jezdit v zimě na letních stejně tak jako v létě na zimních.....(s obojím mám dobré zkušenosti ). Takže řešit jestli přezout 20. a nebo raději až 30. března je poněkud komické.........

empi
23. března • 11:46

No jo, kvuli takovych chytraku (co jezdi v zime na letnich) jsou pak v uklouzane a zablokovane nektere silnice ...

Bodik
22. března • 20:08

tak přezuju. Už jsem natěšený. Po Velikonocích by měla dorazit i s gumama.

josef
22. března • 19:21

univerzálky jsou nesmysl ani ryba ani rak :o) každý musí přezutí posoudit sám na horách je brzo v nížinách už čas nastal :o)

Zdeněk
22. března • 18:55

Já osobně přezouval už v sobotu...jak jsem viděl, že sou silnice suchý a po sněhu ani památka, tak mi bylo zimních jednoduše líto       

Mirko
22. března • 18:30

Mám otázku - má smysl dorazit zimáky asi tak do poloviny května? I když je na nich ještě relativně slušný vzorek, příští sezónu je už nechci (nákup 12/2000). Co jinak s nima?

marvin
24. března • 14:24

je to humus, protoze jak je teplo a treba trochu naprsi tak ty zimaky udelaj z auta solidni sane ...

Pepa
23. března • 8:24

Ja to tak delam. Dojizdim na jare, pripadne je jeste dam driv na podzim. Ale pri teplotach nad 15 st je to o hubu.
Pepa.

Karel
22. března • 21:09

Je to risk, ty gumy se v teple roztecou a jezdit s tim jeste v kvetnu ohrozuje nejen tebe, ale i ostatni!

dmx
22. března • 17:05

na vychode SK je v noci -6°C, cez den okolo 0°C takze to asi este ma cas ..

Martin
22. března • 15:44

Ja prezuju az nebude na horskych silnicich snih. takze to vidim tak koncem dubna

Repik
22. března • 15:24

Dlouho jsem váhal, zda přezout či nikoliv, ale jak tak koukám na předpověď počasí, jsem rozhodnutej. V sobotu obuju letní gumy...

empi
22. března • 14:36

Obecne se rika, ze od 7 stupnu niz (a to je zatim rano kazdy den) vykazuji zimni pneu lepsi vlastnosti - navic silnice jsou vetsinou po zime a po noci prochladle a pres den se neohreji na tu samou teplotu jako vzduch. A pak si taky pomatuju na 96, kdy bylo uz 14 dni bezne pres den kolem 20 stupnu a v noci z 2. na 3. dubna napadlo cca 30cm snehu (na horach mozna i vic). Jednoznacny zaver - jeste pockat.
Navic pojedete-li nekam do hor, tak tam zima zdaleka neskoncila. A budete mit problem vubec vyjet.

Leonardo Cupranek
22. března • 15:15

Schvalne se nekdy podivej na teplotu silnice (dalnice) na ukazateli. Vetsinou byva vyssi, nez teplota vzduchu. Jednak silnici ohrivaj projizdejici auta a jednak je cerna, tudiz premenuje slunecni svetlo v tepelnou energii. Zejmena touto dobou, kdy slunce uz sviti pomerne intenzivne.
Podle me zejmena lepsi (mekke) zimaky s vysokym podilem siliky jdou pri teplotach nad 10 stupnu (coz je nad dalnici behem dne touto dobou snad porad) dost rychle do kelu.
Ale sam mam taky jeste zimaky

mfilip
22. března • 14:58

Ja si na ten rok taky pamatuju, dostal jsem z toho tehda deprese, akorat si myslim, ze bezpecnost vyjde nastejno - 14 dnu jezdit ve skoro letnim pocasi na zimnich je podle mne skoro stejne nebezpecne jako jet 1-2 dny na snehu na letnich.

Václav Ráb
22. března • 23:24

Správná úvaha, souhlasím.

empi
22. března • 16:53

Co se tyce bezpecnosti, tak si myslim, ze na snehu na letnich je to vzdy mnohem horsi nez na zimnich za tepla. Spis jde asi o ekonomiku, protoze zimaky se za tepla docela rychle opotrebovavaji.

Leonardo Cupranek
22. března • 13:45

No, ono to neni tak lehke. Servis musi letni kola vyzadat ze skladu, kde jsou behem zimy ulozena, a teprve az jim je privezou, daji mi vedet a ja si musim najit cas se tam stavit.
Takze ja se vlastne rozhoduji minimalne tyden dopredu, cili absolutne nemohu zohlednit predpoved pocasi.
A hlavne si zase budu muset zvykat dusledne se vyhejbat diram a davat si bacha na prazskou specialitu : normu porusujici nepredpisove vysoke obrubniky (sakra - tohle by mela Mestska policie kontrolovat!).

Skaloud
22. března • 14:41

Nevim, kam jezdis, ale me teda prezujou prakticky hned, maximalne druhy den co prijedu

Leonardo Cupranek
22. března • 15:09

Proste to prej musej vyzadat ze skladu (neskladujou ty gumy primo v servisu) a asi jen kvuli mejm tam nepojedou.
Me je to jedno, stejne nemam cas tam ject.
Kazdopadne asi nikdo nevime, jestli je na to uz pozde, nebo jeste brzy

vasik
22. března • 14:07

Ja jsem o vikendu zjistil, ze mi ze zimni gumy kouka asi 5mm hrebiku,tak jsem to vytahl a on to byl 10cm krovak...musel jsem ho hned zarazit zpatky, abych dojel aspon do pneuservisu a dilema bylo vyreseno: rovnou jsem prezul vsechna kola na letni...
Ale normalne bych jeste par tydnu pockal, protoze jezdim pravidelne na Vysocinu a kdyz jsem v pondeli rano vyjizdel, bylo -7 stupnu.

Leonardo Cupranek
22. března • 15:12

To jo, rano je jeste zima. Ale jakmile vyleze slunce, cerna silnice se rychle ohreje.
A jakmile behem dne vyleze teplota nad 10 stupnu, tak zimaky ubejvaj, jako by byly z masla   
Tipnul bych si, ze cim mekci zimak, tim rychleji jde do haje. Cili nejake ty drazsi s vysokym podilem siliky asi budou ubejvat podstatne rychelji, ze nejake horsi gumy, navic treba uz ztvrdle vekem (vic jak 3 roky) 

Libor
22. března • 13:38

Libor

Honziss
22. března • 13:32

asi jeste pockam...
A) jsem linej
B) nemusel bych se o vikendu vyhrabat na chalupu :)

Diesel
22. března • 13:27

Univerzalky to istia, ci je zima, ci leto, ci voda ci sucho

paolo
22. března • 20:51

Tady v Liberci bys koukal,sedlaku slovenskej

TommyLee
22. března • 13:33

Ano ano, ale vypadlo ti tam par slov - ty nestoja za nic ci je zima, ci leto, ci voda ci sucho

Diesel
22. března • 17:24

Pri aute za cca 100 tis skk je to luxus, schvalne nepisem, ze zbytocny, ale jednoducho nemam na to

Pacous
22. března • 13:45

Naprosto souhlasim. Podle me univerzalni pneumatiky spojuji vlastnosti obou typu: Ze zimnich si berou to, ze jsou v lete hlucne a z letnich si berou zase to, ze na snehu jsou uplne k nicemu.
Sam jsem vloni v zime na snehu kvuli univerzalkam zazil horke chvilky. Od te doby jedine 2 sady - zimni a letni.

P.F.
22. března • 14:26

Taktéž se nedá než souhlasit. Mám Passata, kde jsem na gumách nikdy nešetřil, na zimu jsem pořídil kvalitní Contental WinterContact. Letos jsme kupovali v létě Toyotu RAV4 a prodejce nám tvrdil, že SUV a off-roady se obouvají prakticky jen do univerzálů, že pokud není sníh až na kapotu, tak jsou zimní gumy zbytečnost. Houby s octem! Sice Toyota díky pohonu všech kol vyjede prakticky vše, ale při prudším manevrování jde mnohem snáž do smyku než Passat na zimních. Taktéž brždění na sněhu Toyota zaostávala za Passatem. Kde jsem zabrzdil na 30 metrech s Passatem, tak na samém úseku Toyota zabrzdila Toyota o 10 metrů dále.
Takže kašlu na řeči prodejce a příští podzim kupuji pro Toyotu taky zimní gumy.

Jiří Kuruc
23. března • 12:39

Také mne RAV4 na univerzálkách při brždění moc nepřesvědčila  kupte ale dvoje liťáky nebo přezouvejte v servisech dvakrát ročně. Plecháče si na tom totiž nedovedu představit

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
24. března • 16:19

Ono podle me taky trochu zalezi na tom, kolik do toho clovek chce vrazit. Nejake levne a pochybne letnaky a zimaky prinesou proti univerzalkam mene postrehnutelne vyhody, nez kdyz si nekdo koupi na zimu Michelin Pilot Alpin a na leto GoodYear Eagle F1. Mezi takovejma gumama je dost velkej rozdil a jezdit v lete na mekkych Alpinach (jemny hluboky vzorek, vysoky podil siliky ) je dost hruza. A jezdit v zime na 225 sirokejch tvrdejch stromeckovejch 17'' Eagle F1 musi bejt jeste vetsi hruza.
Ale jestli ma clovek (ted me nenapada dostatecna spatna znacka pneumatik, takze dejme tomu XXXXX) letni XXXX a zimni XXXX, nebo jestli se na to vybodne a koupi univerzalni XXXX, tak to sice rozdil stale je, ale ne tak dramatickej.
 

TommyLee
22. března • 13:21

Ja zatim vaham, je docela caste, ze se to uspecha a pak je clovek celej udivenej ze snehu v pulce dubna... Teplo tedy je, ale jinak je teprve pulka brezna, takhle brzy prezouvam malokdy. Ale je fakt, ze pres den uz se na tech zimnich neda jezdit a dostavaji asi hodne kour... No nevim, poradte

mfilip
22. března • 13:19

ja jsem prezoval uz 16. brezna, protoze jsem na to mel cas a byl jsem optimisticky vzhledem k predpovedi pocasi, ve ktere se vyjimecne rosnicky nemylily. Mam garaz, prezuto mam za chvilku. Vychazel jsem ale z prostredi, ve kterem se pohybuji a v nejblizsich dnech pohybovat budu. Se zmenou letniho casu mam spojenou hlavne nepovinnost sviceni, ale to je na jinou diskusi, ze.

rmira
22. března • 13:01

dokud budou ranní mrazíky, budu jezdit na zimních, stačí krátký úsek někde v lese ve stínu a ....

mraz.mrazik
22. března • 14:06

Pokud to v tom stínu bude namrzlé, nepomůže ti ani vystrčená noha ze dveří, natož zimní gumy. Na náledí jedině hřeby.

-Ferda-
22. března • 18:32

"nepomůže ti ani vystrčená noha ze dveří ......"   // jooo, dobry  Jsem se zase po dlouhem dni zasmal te predstave, jak to nekdo takhle dobrzduje

koffr
22. března • 12:54

to já už přezul z letních na letní minulej podzim. nejsem vrah, abych ohrožoval bezpečnost silničního provozu a hlavně sebe zimními pneumatikami

ACE.
22. března • 14:38

Přesně tak, zimáky kolem poledního byly jak žvejkačky. Horší než letní v zimě.

Pert
22. března • 12:45

ja jsem uz prezul...rano alespon u nas jsou sice studena ale namrznuto je velmi malo ne-li vubec

Doporučujeme

Články odjinud