Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Nový systém záznamu údajů z auta má sloužit k objasnění okolností kolem dopravních nehod. Nabídne i propojení s chytrými tempomaty.

Zdá se vám, že vize černé skříňky, která bude zaznamenávat údaje o jízdě, jsou jen utopie neutěšené budoucnost? Vězte, že to může být za rohem. Do Evropského parlamentu míří nové nařízení o silniční bezpečnosti. Navržené Evropskou radou počítá mimo jiné se záznamovými zařízeními povinně instalovanými do nových aut.

Zaznamenat by měl systém především rychlost a úroveň aktivace bezpečnostních asistentů před a během nehody. Sledovat mají aktivně také rychlostní limity na aktuální trase a propojit se s tempomatem. Byl by to tedy další informační prvek chytrým tempomatům, které se jinak řídí dle mapových podkladů a čtení dopravních značek.

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Podle dokumentů bude však možné rychlost překročit i přes upozornění, záznam však nebude možné deaktivovat. Také je důležité upozornit, že systém má sloužit jen jako důkazní materiál situace před, během a po nehodě a data by neměla být nikam rozesílána.

Návrh má i části, které rozšiřují povinnou bezpečnostní výbavu nových aut. Třeba jako tomu bylo se sledováním tlaku v pneumatikách či ABS. Počítá se v tomto případě se systémem detekce únavy řidiče, couvacími senzory, většími nárazovými zónami pro chodce a zadními světly, která se v případě krizového brzdění rozblikají. Vozy by navíc měly mít přípravu pro instalaci systému, který detekuje alkohol v dechu řidiče a nedovolí mu odjet.

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Pokud návrh projde, bude instalace těchto součástí systému podmínkou pro prodej nového auta na území Evropské unie. Tvůrci se prý budou snažit o rychlý legislativní proces v první polovině roku 2019.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků