Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Nový systém záznamu údajů z auta má sloužit k objasnění okolností kolem dopravních nehod. Nabídne i propojení s chytrými tempomaty.

Zdá se vám, že vize černé skříňky, která bude zaznamenávat údaje o jízdě, jsou jen utopie neutěšené budoucnost? Vězte, že to může být za rohem. Do Evropského parlamentu míří nové nařízení o silniční bezpečnosti. Navržené Evropskou radou počítá mimo jiné se záznamovými zařízeními povinně instalovanými do nových aut.

Zaznamenat by měl systém především rychlost a úroveň aktivace bezpečnostních asistentů před a během nehody. Sledovat mají aktivně také rychlostní limity na aktuální trase a propojit se s tempomatem. Byl by to tedy další informační prvek chytrým tempomatům, které se jinak řídí dle mapových podkladů a čtení dopravních značek.

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Podle dokumentů bude však možné rychlost překročit i přes upozornění, záznam však nebude možné deaktivovat. Také je důležité upozornit, že systém má sloužit jen jako důkazní materiál situace před, během a po nehodě a data by neměla být nikam rozesílána.

Návrh má i části, které rozšiřují povinnou bezpečnostní výbavu nových aut. Třeba jako tomu bylo se sledováním tlaku v pneumatikách či ABS. Počítá se v tomto případě se systémem detekce únavy řidiče, couvacími senzory, většími nárazovými zónami pro chodce a zadními světly, která se v případě krizového brzdění rozblikají. Vozy by navíc měly mít přípravu pro instalaci systému, který detekuje alkohol v dechu řidiče a nedovolí mu odjet.

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Pokud návrh projde, bude instalace těchto součástí systému podmínkou pro prodej nového auta na území Evropské unie. Tvůrci se prý budou snažit o rychlý legislativní proces v první polovině roku 2019.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků