Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Nový systém záznamu údajů z auta má sloužit k objasnění okolností kolem dopravních nehod. Nabídne i propojení s chytrými tempomaty.

Zdá se vám, že vize černé skříňky, která bude zaznamenávat údaje o jízdě, jsou jen utopie neutěšené budoucnost? Vězte, že to může být za rohem. Do Evropského parlamentu míří nové nařízení o silniční bezpečnosti. Navržené Evropskou radou počítá mimo jiné se záznamovými zařízeními povinně instalovanými do nových aut.

Zaznamenat by měl systém především rychlost a úroveň aktivace bezpečnostních asistentů před a během nehody. Sledovat mají aktivně také rychlostní limity na aktuální trase a propojit se s tempomatem. Byl by to tedy další informační prvek chytrým tempomatům, které se jinak řídí dle mapových podkladů a čtení dopravních značek.

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

VW si utahoval ze zakázaných reklam, tu jeho v Austrálii zakázali taky

Podle dokumentů bude však možné rychlost překročit i přes upozornění, záznam však nebude možné deaktivovat. Také je důležité upozornit, že systém má sloužit jen jako důkazní materiál situace před, během a po nehodě a data by neměla být nikam rozesílána.

Návrh má i části, které rozšiřují povinnou bezpečnostní výbavu nových aut. Třeba jako tomu bylo se sledováním tlaku v pneumatikách či ABS. Počítá se v tomto případě se systémem detekce únavy řidiče, couvacími senzory, většími nárazovými zónami pro chodce a zadními světly, která se v případě krizového brzdění rozblikají. Vozy by navíc měly mít přípravu pro instalaci systému, který detekuje alkohol v dechu řidiče a nedovolí mu odjet.

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Pokud návrh projde, bude instalace těchto součástí systému podmínkou pro prodej nového auta na území Evropské unie. Tvůrci se prý budou snažit o rychlý legislativní proces v první polovině roku 2019.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků