Už i tanky by mohly jezdit na elektřinu. Může vyřešit problémy dnešních válek

Michal  |  25. 09. 2019 19:14

Větší p.čovinu jsem snad v životě nečetl a to jsem jich četl fakt hooodně. Klauni!

Odpovědět  |   | 
.  |  25. 09. 2019 19:40

Tak tenhle "redaktor" je zralý pro Chocholouška. Nebo se probral z komatu a myslí si, že je 1. dubna?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 09. 2019 22:22

Vsak v nadpisu je pravda. Elektricke tanky a stihacky vyresi vetsinu valek. Proste k zadne konfrontaci nedojde, protoze jim dojde energie

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 09. 2019 11:34

a palivo jako dojit v tanku nemuze? staci si precist clanek primo na strankach Abramsu, kde uvadi (tenhle clanek z toho asi dost cerpa informace) ze v bojovem nasazeni ma prumerne osazeny M1A2 Abrams palivo na necelych 2 hodin provozu v bojovem nasazeni nebo dojezd cca 100-450km (dle terenu), takze pokud k nemu nedostanes palivo, tak je to jen pekne velke tezitko a cil kterej se ani nemuze branit u testovane elektricke verze sice dobu nasazeni nesdelujou, ale u hybridni uvadi alespon to ze ma spotrebu paliva nizsi o 35-40% kdy nadrze jsou mensi jen o 20% (v bezne verzi maji cca 500 galonu, palivo muze bejt ruzne, sezere to vesmes cokoliv od nafty po leteckej petrolej) nez bezna verze, a co je zasadni, i pri zasahu hlavni pohonne turbiny dokaze hybridni verze jeste ujet prez 30mil, coz ta bezna verze jen s turbinou neumi

mimochodem to jak dulezite je palivo zjistili treba v Iranu, behem jedne operace jim jedna divize takto zustala nasuchu, protoze protivnik jim znicil prave zasobovaci cisterny, od te doby se vesmes zacal vyvoj hybridniho Abramse, a do vyzbroje by se mel zaradit nekdy v roce 2021, testuji ho prez 15 let

spousta lidi a asi ani ty si neuvedomuje, ze 1 galon paliva na bojisti neni o cene na cerpacce, ale o cene logistiky, a tak ten 1 galon muze vyjit klidne i na vice nez $100 a pokud ti v bojovem nasazeni maj dostat k tanku 500 galonu paliva a natankovat to do nej, tak to v boji neni zrovna snadne, u hybridni a elektricke verze nejde o to ze by tam dojeli a zacali nabijet v boji, kde o to ze cim min paliva, tim min potrebuji cisteren a podpurnych zasobovacich vojaku u linii

Odpovědět  |   | 
PePe  |  26. 09. 2019 12:35

A jak se to liší od té elektřiny? Stačí zničit mobilní reaktor v druhé linii (stejně jako cisternu) a jsou na suchu stejně. Prostě je to úplná hovadina.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 09. 2019 13:04

lisi se to cenou za kterou ten tank provozuji, kdys jen na palivu je v bojovych podminkach stoji provoz 1 Abramse i $50 tisic dolaru, tak usetrenych treba jen 20% nakladu pak dela proste desnej balik, kdys si pak predstavis ze tech tanku maj prez 2 tisice kusu a tak je i jen blbe cviceni muze vyjit na desitky milionu dolaru za den jen na palivu, a US armada ted proste setri

dohledatelnej doprovod pro 1 Abrams, je tahacvetsinou M1070, 3-5 cisteren M978 a 2 technicke vozy s nahradnima dilama, vesmes sebou vezou na kazdy tank komplety pro 2 nove tanky, takze krom samotneho skeletu muzou vymenit behem par desitek minut vsechno co na tanku maj

ono se to moc nezda, ale US armada pouziva elektrinu a dokonce fotovoltaiky celkem hodne, vetsina armadnich kontejneru, mobilni zamerovaci a komunikacni systemy, tam vsude maj normalne rozlozitelne ostrovni fotovoltaicke systemy, protoze kdys pak nekde treba mesice drepej na zadku v pousti, tak se jim to vyplaci, dokonce i spojari maj normalne ve vybave u velkych radiostanic fotovoltaicke "deky"

a zniceni reaktoru v 2 linii je celkem nepravdepodobme, ac samozrejme mozne, vetsinou je ale asi mnohem lepsi se soustredit spise na zasobovaci konvoje mezi liniema, tam nebude obrana tak silna jako u stacionarni zakladny, mimochodem mobilni reaktory ktere asi zatim nepouzivaj v terenu a maj vykon do 20MW se jim vejdou tusim na petici M1074A1

tak jak tak, asi jde predevsim o to, ze s technikou co jim spotrebuje mene paliva a neni potreba tolik obsluhy, proste hodne usetri, ty sumy tam proste litaj do desitek miliard dolaru rocne o ktere se hraje, co si budem namlouvat tamk je v dnesnich valkach spise jen hlidkovej stroj, tankove bytvy jsou dnes takovej archaismus, je to spis ukazka jakoze sily, takze spis nez tankove bitvy dnes tanky proste jedou jako soucast konvoje coby nejsilnejsi prvek toho konvoje

Odpovědět  |   | 
asdf  |  26. 09. 2019 13:23

No asi tě nechapu, protože jedine co jsi napsal, že to bdue mit mensi spotrebu paliva, takze "prijede místo 10 cisteren 6", no super, ale tim pada, co bylo v clanku, ze nebudou ohrozeni zasobovaci trasy :D

Takže jedinej rozdíl je cena provozu a možná cena udržby, ale to hlavní, o čem článek i ty píšeš ani omylem ;)

Odpovědět  |   | 
kkk  |  26. 09. 2019 15:49

Tady nejde jenom o ušetření milionů dolaru, ale i o přežití posádky(Roli by pak mohl hrát i hybridní motor – mimo linii protivníka by tank využíval klasického spalovacího motoru s delší výdrží, na dostřel oponentovi by se však přepnulo na elektrický motor s limitovanou baterií, ale také menší zvukovou a tepelnou stopou. Svůj vlastní prototyp elektrického tanku připravuje již Lockheed Martin) https://zoommagazin.iprima.cz/valky/tanky-zitrka-budou-... ... Ale možná, by jste jim měl napsat, že je to blbost a ušetřené dolary vám poslat

Odpovědět  |   | 
kkk  |  26. 09. 2019 16:12

Elektrická energie z baterie umožňuje ULV pohybovat se prakticky neslyšně. Baterie mají rovněž dostatek kapacity pro mnohahodinové tiché pozorování za použití nejnáročnějších elektronických a elektro-optických pozorovacích přístrojů. https://www.armadninoviny.cz/ultra-light-vehicle-ulv-v... ...

Odpovědět  |   | 
Petr366  |  26. 09. 2019 16:20

Jel jsi někdy s tankem? Prý neslyšně. Ten randál co vydávají jen samotné pásy.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  26. 09. 2019 16:27

Umíte číst?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  27. 09. 2019 10:30

To že ruský křápy dělaly randál jako když se sype železářství neznamená, že to tak musí být. Tady se pokochej, jaký "randál" dělá Abrams v plné rychlosti na silnici. Kdyby neměl tu turbínu, jen si prosviští. Neb má na pásech gumové špalky a články spojené pružným spojkami. https://youtu.be/f5XUQ2beGfM...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  27. 09. 2019 10:36

zrovna Abramsy zas tak hlucne nejsou, maj plynovou turbinu ktera je v oblasti vojenske techniky hodnocena jako hodne "malo hlucna"

Odpovědět  |   | 
iPace  |  27. 09. 2019 10:35

chranit "6 cistren" je porad snazsi nez chranit 10 cistrene

nejsou to jen cisterny, je to i spousta lidi kteri jako vojaci musi to zasobovani delat, takze misto aby se soustredil nepritel na silny tank, staci mu sejmout 3 lidi v cisterne, tank se pak stane sam odsebe nefunkcnim a snadno odstranitelnym, tedy az nasadi ten hybridni, bude to zase o chlup slozitejsi, protoze i bez toho fosilniho paliva, nebo se znicenou hlavni jednotkou porad jeste bude moct odjet treba do bezpecnejsi oblasti

Odpovědět  |   | 
PePe  |  26. 09. 2019 15:03

A jak jsi přišel na to, že se vůbec něco ušetří? Při výrobě elektřiny z nafty se neušetří nic - spíše to bude ještě horší. V úvahu tedy přichází jen reaktor. A ten musí stejně jako cisterny za těmi tanky. Přece mi nebudeš tvrdit, že tanky obsadí území a pak se vrátí dozadu nabít. Ve výsledku je to mnohem nebezpečnější (ztráta zdroje pro všechna vozidla, zamoření atd...) To kravina jako prase.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  27. 09. 2019 10:39

bez to napsat armadnim specialistum na boj

Odpovědět  |   | 
booch  |  26. 09. 2019 20:45

to už jsme tu měli. DOK byl v podstatě hybryd. Myslim že ženisti byly rádi, když se jich zbavili :D

Odpovědět  |   | 
Twan  |  26. 09. 2019 23:17

Víš o tom kulový...nevím jak Amíci ale němci mají kolem jednoho tanku 50 lidí. A u elektrický verze by jako běhali s baterkama nebo jak by urychlili nabití? Tak neplácej nesmysli a neobhajuj si debilní článek plný nesmyslů...ještě pod přezdívkou schovanej viď?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 09. 2019 13:40

aha, takže energie z baterek nedojde? myslím že jednodušší je když dojde palivo a to kdekoliv přijet s cisternou a doplnit nádrže, kdy můžeš okamžitě nastartovat a jet, než složitě dobíjet baterky nebo vyměňovat někde v poli celej modul s baterkama....

Odpovědět  |   | 
Pavel Gnida  |  26. 09. 2019 22:46

Jak nas učili v PŠM T72 ma bojovu životnost 2,75minuty. takže dvuhodinova vydrž bateryji je tabulkově v pořadku.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  29. 09. 2019 11:28

Palivo dojít může,ale bude trvat cca 2m než se pod palbou dotankuje,a odjede do bezpečí. U elektrického jak, bude tam 8h než se nabije,nebo k nemu poběží ženisté s prodlužovačkou aby mohl odjet? Není v tom případě lepší když ho zničí vlastní posádka,a dle vašich peněžních úvah se ušetří nejvíce.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 09. 2019 19:22

Kdo, z ceho a jak dotankuje pod palbou?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 09. 2019 10:59

a pritom hybridni a elektricke tanky jiz US armada testuje a ano prave pro jediny duvod, finance

Odpovědět  |   | 

prosím vás mějte na mne ohled, málem jsem se smíchy umlátil o zem, to by byla blesková válka, než by se nabila baterie bylo by po válce.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  29. 09. 2019 11:35

Masak e.k.o.v.o.l.o.v.é by nacpali tu elektriku všude. Já bych zrušil armádu kompletně,to by bylo ušetřeno peněz. ČR už na tom s těmi stavy pracuje. Co takhle stíhačky na elektřinu,'nešla,elektřina budeme plachtit,jéjé ale stíhačka to neumí' hold to bude jako u rc modelů. Energie na cca 10min letu

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 09. 2019 19:23

Elektrina uz je vsude Akorat se vyrabi ruzne

Odpovědět  |   | 
MM  |  25. 09. 2019 19:45

Tak určitě. A po pár kilometrech se vždycky zamává bílou vlajkou, všichni si daj cigáro a píchnou tank na nabíječku.

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  25. 09. 2019 19:45

Co se smějete? Vždyť i vyvražďování lidí a devastace krajiny musí probíhat ekologicky.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 09. 2019 13:04

tam opravdu nejde o ekologii, jde ciste jen o penize

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  25. 09. 2019 19:46

Krasny...tank na baterky.. lidstvo je odsouzeno k zahube, misto aby svuj cas, energii a zdroje pouzilo na vedu, nove , podstatne odlisne technologie a rozvoji sama sebe, jak mentalniho, technickeho...tak vymejslime pi...coviny, jak se navzajem pozabijet co nejstupidnejsim zpusobem. Copak by s nama chtela komunikovat jina civilizace, ktera je mentalni vyspelosti nekde jinde? To je, jako kdyby jsme si chteli povidat s mravenci a resit jejich problemy.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  25. 09. 2019 19:57

"Jednak by odpadly problémy se zajištěním značného množství paliva přímo na bojištích" … tak a odteď, aby tanky nezanechávali uhlíkovou stopu, se bude válčit jen na parkovištích kde jsou nabíječky

Odpovědět  |   | 
nobody  |  25. 09. 2019 20:00

Větší blábol jsem ještě v životě nečetl.

Odpovědět  |   | 
why.not  |  25. 09. 2019 20:26

Válka šetrnější k životnímu prostředí... No, větší bizár jsem dnes nečetl...
Ale třeba to bude znamenat konec válek obecně, když budou muset válčící strany pořád čekat na dobití...
Greta bude mít radost... 😂

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  25. 09. 2019 20:30

Tenhle článek může být z fleku v prémiové sekci. Za takový odborný rozbor, plný technických detailů, rád zaplatím.

Odpovědět  |   | 
Grétina praprababička  |  25. 09. 2019 20:31

To mě napadlo už dávno, že kdyby se na takový tank dal fotovoltaický panel, taky by takový tank měl neomezený dojezd!!!

Odpovědět  |   | 
MM  |  25. 09. 2019 20:51

Tuhle byl na hybridu článek že je dobrý vzít si nebankovní úvěr na nabíjení elektro vozu, nebo na jeho opravu. A dneska tohle. Neprobíhá nějaká apokalypsa novinařiny?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  25. 09. 2019 21:11

Sezona lysohlavek v plnem proudu

Odpovědět  |   | 
zlepšovák  |  25. 09. 2019 21:21

A není to málo, pouze jezdit na elektřinu? Taková střelba z kanonu či kulometu také určitě nějak znečišťuje ovzduší a je hlučná. A co teprve výbuchy munice a emise, které se z ní uvolní ať už cíl zasáhne nebo mine? Představme si elektrickou střelbu či elektrickou munici, která by ničila cíl ekologicky šetrněji třeba elektickým výbojem v podobě blesku následovaného zahřměním. Ale nesmělo by to nic zapálit, aby cíl po zásahu a zničení neznečišťoval svým požárem ovzduší ...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  26. 09. 2019 11:00

Takové věci jsou nejen v návrhu, ale i v praxi. Např. při sovětsko-čínském konfliktu na hranicích snad sověti použili laserové dělo. Odpad prý byl téměř nulový.

Odpovědět  |   | 
zlepšovák  |  26. 09. 2019 11:20

Ale jestli s tím něco zasáhli a zničili, co když to pak bylo nutné vyrobit či postavit znovu? To vyžaduje práci, materiál, energie na obnovu a to vše může ovlivnit životní prostředí. Chtělo by to vymyslet moderní chytrý tank, který nepřítele či jeho infrastrukturu nebude poškozovat a ničit, ale získávat bez boje na svou stranu. Ovšem do návrhu takového ekologicky šetrného přesvědčujícího tanku by asi bylo nutné spojit nejlepší odborníky na umělou inteligenci, vyjednávání a marketing?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 09. 2019 13:07

elektromagneticke zbrane se samozrejme take vyvyjeji https://www.youtube.com/watch... ale o ekologii opravdu nejde, elektrina je proste vyhodna z hlediska financi, a je proste rozdil kdys utratis za neco 600 miliard dolaru nebo treba jen 500 miliard dolaru

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  25. 09. 2019 21:34

Užto tady jednou bylo:
Ferdinand Porsche přišel s návrhem kombinovaného systému pohonu tanku Tiger II elektromotory. Dva spalovací motory o výkonu 150 kW měly pohánět generátory. Tento systém se zdál náchylný k závadám a navíc na výrobu elektromotorů by se spotřebovalo hodně mědi, a tak byl Porscheho návrh zamítnut.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  26. 09. 2019 16:56

Zamítmut nebyl !!! :O tanku Tiger II se velmi často hovoří jako o nespolehlivém stroji, který byl velmi náchylný k poruchám. Skutečnost však není tak černobílá. Je pravda, že první sériové tanky opravdu trpěly celou řadou chyb a často byly vyřazeny poruchou dříve, než se vůbec dostaly do boje. Na poruchovost tanku však měly značný vliv i jiné faktory. S tím jak se neustále zhoršovala válečná situace na obou frontách, trápil Němce nedostatek času na řádný výcvik nových tankistů. Zejména řidiči tak často dostávali pouze velmi omezený trénink a to navíc často na úplně jiném typu tanku. Do Tiger dvojky si pak poprvé sedli, až když vyráželi do bojové akce. http://www.panzernet.net/panzernet/stranky/tanky/p... ...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  26. 09. 2019 17:23

Oprava, přehlédl jsem,že mluvíte o návrhu pohonu.Tady to použito bylo http://www.panzernet.net/panzernet/stranky/stihace... ...

Odpovědět  |   | 
dannero  |  25. 09. 2019 22:49

pak už jen stačí nařídit nepříteli aby vybudoval každých 100 km dobíjecí stanice pro tanky.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 09. 2019 13:14

jj oni urcite posadky tanku na nepratelskem uzemi bezne tankuji na cerpacich stanicich "plnou prosim, vejde se nam tam skoro 2000 litru, a palivo jakekoliv, tak tam dejte treba Vervu 100 at to poradne jede" :D

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  25. 09. 2019 23:34

Tank může být na dálku ovládaný, aby vojáci seděli někde bokem relativně bezpečně v krytu. Ale elektrický je podle mě kravina. Ale je pravda, že rusáci měli elektrický traktor a už asi před 50 lety. Jezdil na kabelu dokola.

Odpovědět  |   | 
Net  |  26. 09. 2019 06:30

Dálkové ovládání je problém, dá se rušit (případně ukrást). Elektrický pohon dává smysl, ale jen pokud se tank osadí nějakým miniaturním reaktorem, baterky nestačí...

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 09. 2019 07:36

Článek mi po ránu zvednul náladu. Super, jen víc takových !

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  26. 09. 2019 08:01

Tak třeba kvůli rušení byly některý střely země-země ovládaný po kabelu. Určitě by bylo možný na tank dát velkou špulku a mohl by si odvíjet kabel jako zahradní sekačka.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 09. 2019 09:57

Elektricke tanky nie su novinka.

Jeden navrhol aj Porsche.

https://en.wikipedia.org/wiki/VK_4501_... (P)

Odpovědět  |   | 
Hekr  |  26. 09. 2019 10:02

muhehhe VY střeva

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  26. 09. 2019 10:15

Dnes je snad Apríl?

Odpovědět  |   | 
Al  |  26. 09. 2019 10:39

Co to je za sračku To už je moc. Nebudu nad tím raději moc přemýšlet

Odpovědět  |   | 
Al  |  26. 09. 2019 10:40

Co to je za sračku To už je moc. Nebudu nad tím raději moc přemýšlet Příště tu bude že by letadala mohla mít proudový motory na baterky ne

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 09. 2019 13:16

letadla na elektrinu se taky vyvyjej , a na motorech pro ne pracuje Rolls-Royce

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 09. 2019 19:44

A lék na rakovinu se taky vyvíjí ...

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  26. 09. 2019 10:47

Jo a tank by vážil 90tun , samozřejmě včetně baterii

Odpovědět  |   | 
Petr366  |  26. 09. 2019 16:16

Nechápu co ta cypa napsalo takovou snůšku pitomostí.

Odpovědět  |   | 
John  |  26. 09. 2019 18:25

myslel jsem, že M1A2 mají plynovou turbínu

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 09. 2019 19:43

Elektrický tank? A jaký by měl dojezd? 2 metry?

Odpovědět  |   | 
Grolman  |  26. 09. 2019 20:41


Už to nehulte! Autor článku na základce chyběl, když byla fyzika? A matika? Auto s dojezdem 50km ma dvoumetrákovou baterku. Budeme srovnávat s T-72 (zdoj zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/T-72... ). Ta žere 50x tolik. tzn. na dojezd 50km potřebuje deset tun baterií, na dojezd 500km sto tun. Jen baterka - dobrý ne? Co nabíjení - v tom autě má baterka tak 13kWh, u toho 100+ tunového tanku by měla 6,5MWh. Tzn. že byste potřebovali na nabití takového tanku za hodinu dieselagregát o výkon 6,5MW (autor si za d.cv zjistí, jaký průřez by měl nabíjecí kabel). Pokud by nějakého trotla napadlo nabíjet to solárem, potřeboval by elektrárnu (při celkové 20% účinnosti) o rozloze 32,5 km2 aby to za tu hodinu nabyl (za předpokladu, že se tak rozhodne v poledne v červenci, někde u Znojma). A úplně nejzábavnější by byl první zásah - rozumněj první pidišrapnel, který by po zásahu poškodil baterku. To by byl ohýnek.
A teď vážně - takovouhle kravinu fakt dokáže napsat myslící člověk? I zhulenej makak by došel k závěru že bude za v..a

Odpovědět  |   | 
j  |  26. 09. 2019 20:58

Oni pocitaji ze budou tahat za sebou obrovky kabel primo z elektrarny, ha, ha!

Odpovědět  |   | 
j  |  26. 09. 2019 20:56

Ja si pockam azbudou na baterie stihacky a bombardery!!!

Odpovědět  |   | 
Arthurm  |  26. 09. 2019 22:17

No a když dojde elektřina tak by tam mohli mít šlapátka a pokračovali by na nožní pohon, prostě zajedou ke stojanu tam se budou 15 hodin nabíjet však protivník počká žádná křeč

Odpovědět  |   | 
Pavel Gnida  |  26. 09. 2019 22:42

No a až bude všechno na elektriku...¨
Tak bude stačit zastavit válku jediným tlačítkem.
A nebo jediným jaderným výbuchem.
Doufám, že se toho v následujících 40 let nedožiju.
Bo mi v 81 letech bude všechno fuk. I adresa domů (vtip)
Bo lepši parkinson než alzhajmer.
Lepši trošku vycmrndat než zapomenut chlastat

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  27. 09. 2019 10:26

Tak trochu poučení pro české Pepíky, jejichž vzdělání skončilo u básní o Leninovi a spartakiádní sestavy s kužely.
1) Hybridní pohon používal už tahač 30,5cm moždíře R-U armády od ing. Porsche... z roku 19 razdva
2) Američani mají 100 let zkušeností s vedením rozsáhlých vojenských operací a už ve 40. letech správně pochopili, že války nevyhrávají nejlepší tanky, ale nejlepší logistika.
3) Když vám něco ušetří 20% paliva, ušetří to 20% jízd cisteren s palivem. Na které se spaluje palivo, které musí někdo řídit, které musí vůbec existovat. Lekce, kterou dostali ve 44 ve Francii. Nepotřebují Pepíka, aby jim radil
4) Kdyby tank uměl jen 30km na baterku, získává ohromnou výhodu v boji. Tichý provoz, snížení demaskujících příznaků v podobě obří zářící tepelné koule motoru mrhajícího 60% energie na tepelné vyzařování. To je to, co zabije Armatu. Tak jako v Zálivu zabíjela termovize, kterou ruské tanky neměly.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 09. 2019 14:28

Samotna logistika bez zpravodajske sluzby a vykonne ekonomiky je na dve veci, resp vyhraje bitvu nikoli valku (viz Nemecko vs spojenci)

Xtunovy kolos byt s el.motorem bude stale dost hlucny na to, aby ho vcas odhalila armada LEVNYCH dronu. Nakonec mozna bude snadnejsi vyradit elektromotor.

Zapomente na tanky, jak je zname. Budoucnost patri robotum/dronum, kyber-valecnikum a spickovym vojakum/humanoidum.

Odpovědět  |   | 
CHYNA BAD  |  28. 09. 2019 13:35

Dakujeme F. Porschemu za sabotovanie Nacistickeho vojnoveho usilia

Odpovědět  |   | 
Wert  |  28. 09. 2019 17:06

Ekologicka valka, dobry

Odpovědět  |   | 
Honza  |  30. 09. 2019 17:56

Já navrhuju veškerá tanková bojiště zasíťovat trolejovým vedením a pod trestem opovržení zakázat ničení potřebných měníren
Autor podlehl bludům: i elektrovýstroj produkuje teplo, hluk vzniká i v převodech, ale hlavně odvalováním kol po pásech.
Baterie, schopné pohnout padesátitunovým kolosem by zatížily tanky o další desítky tun a jejich tepelná stopa by byla větší než z výfuků spalovacích motorů.
Prototyp tanku s Porscheho pohonem shořel během předváděcí jízdy... možná se jedná o snahu o zastavení tankových jednotek a tím vlastně i o ukončení konvenčního válčení

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 246 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A