Už i Subaru ukázalo elektrický crossover. Do elektrifikace se chce pustit fakt naplno

fri  |  23. 01. 2020 07:15

Ten chlap má 76 let a v době kdy byl profesně na vrcholu tak elektromobilita byla na nule.
Je to spíše zbožné přání gerontokracie které ujel vlak, tak se potřebuje utvrzovat jak dřív bylo všechno ok, všechno se řídilo rozumem a mělo smysl, dnes se to řídí do ... a podobné pindy.

Odpovědět  |   | 
1  |  22. 01. 2020 10:21

my všichni zas nepočítáme s tragickým subaru v evropě, vykopali si hrob sami..

Odpovědět  |   | 
Milan  |  22. 01. 2020 10:32

Článok kecá. Subaru hovorí, že po r. 2030 chce predávať všetky svoje modely elektrifikované, t.j. buď čisté EV alebo ako hybridy! To znamená, že spaľováky ešte ani vtedy úplne nezmiznú. Len to by si autor musel prečítať aj originálnu tlačovú správu Subaru v angličtine. A to je zrejme nadľudský výkon.

Odpovědět  |   | 
Igor  |  22. 01. 2020 10:40

Taky bych nevidel tu budoucnost EV tak silne ... zatim vytezi vsude tam kde je silne dotovana. Ale rekneme si ... lit penize do toho a nebo zdravotnictvi/skolstvi/digitalizace statni spravy/dopravni infrastruktura?

Dotovat nekomu auto za 1-2M CZK se mi trochu prici. To radsi dotace na vymenu oken, lepsi vytapeni ... recyklaci odpadu.

Odpovědět  |   | 
rozumna brada  |  22. 01. 2020 11:02

Jenze tady uz vubec nejde o nejaky rozumny pristup.

Cela elektromobilita jako jedna ze slozek ochrany klimatu se stala nabozenstvim. Dukazem budiz to, ze ve vetsine pripadu neni racionalni argumentace mozna a kazdy, kdo neni z ochrany klimatu dostatecne nadseny, je oznacen za klimatickou svini. Dalsim dukazem budiz to, ze prosazovani ochrany klimatu se deje bez ohledu na nasledky. Tedy neco jako "ochranu klimatu za ucelem preziti lidstva je treba zajistit, at to stoji co to stoji, i kdyby to melo lidstvo vyhubit".

Zajimave je, ze nekdo ma pocit, ze je treba chranit jen klima. Jako by priroda jako celek za ochranu nestala.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  22. 01. 2020 12:25

Prirodu celoplosne/celosvetove uspesne likvidujeme, navzdory snaham aktivistu. Na opacne strane klima/eko-nabozenstvi stoji nabozenstvi konzumu, ktere vyznava mnohem vice lidi nez to prvne jmenovane. V mediich bohuzel dostavaji prostor spise oba extremy.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 01. 2020 16:11

Ochrana klimatu je úzce spojena s ochranou celé přírody a jedno bez druhého nefunguje.
Je špatně, že komunikace ze strany EU a organizací je tak úzce zaměřená a jednosměrná jen ke klimatu a ještě jen k CO2. V ČR je to o maličko lepší, reší se i lesy a voda.
Bohužel už nikdo neumí prezentovat další věci jako tiché a čisté, zdravé prostředí ve městech nebo celkové snížení všech škodlivin.

Odpovědět  |   | 
Ďuri  |  22. 01. 2020 11:08

Neexistuje technologia vďaka ktorej budu EV konkurovat klasickym spaľovakom,alebo hybridom.EV pri živote držia iba dotacie,ktore financujú tuto bublinu. 

Odpovědět  |   | 
sisaty japko  |  22. 01. 2020 11:13

Co je dnes, nemusi byt zitra.

Staci pokrok ve dvou klicovych oblastech - supravodivosti za pokojove teploty a kapacite baterii, aby elektromobily prekonaly vetsinu dnesnich problemu. A na mestsky provoz ve velkych aglomeracich davaji smysl uz dnes.

Dalsi prinosna vec je, ze konkurence EV motivuje pokrok ve vyvoji spalovaku.

Jsem rad, ze existuje oboji a clovek si muze vybrat. I kdyz vetsina lidi de facto ma volbu jasnou.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  22. 01. 2020 11:26

Ano, už asi 120 let stačí k pokroku EV učinit zásadní pokrok v těchto dvou oblastech.

Odpovědět  |   | 
sisaty japko  |  22. 01. 2020 11:40

To je pravda. A take je pravda, ze az tento okamzik nastane, budou spalovaci motory s linearnim pohybem pistu nahrane. Spotrebovavat zhruba 1/3 energie paliva na samotny chod motoru je velmi nehospodarne. Jakekoliv reseni, ktere toto odstrani, posle spalovaky s linearnim pohybem pistu do duchodu.

V supravodivosti jsou pokroky podstatne vyraznejsi, nez v obasti baterii. Navic, pred 120 lety nikdo o supravodivosti nic nevedel.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  22. 01. 2020 14:44

To o tech podstatnych pokrocich v supravodivosti jsem si cetl uz v osmdesatych. Kterej ze mame rok?

Az to vymysli, at prijdou.

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  23. 01. 2020 08:38

ale ved kazdy rok su tu 3-4 clanky o novej technologii na poli baterii, ake uzasne kapacity, ake minimalne straty a ake rychle nabijanie. Len to budu asi clanky o bateriach z inej planety. No nic, Wonder je mrtvy nech zije Duracell

Odpovědět  |   | 
DF  |  22. 01. 2020 10:59

Milane, máte samozřejmě pravdu. Díky za upozornění, opravil jsem.

Odpovědět  |   | 
zvidavy neznalek  |  22. 01. 2020 11:08

Docela by mne zajimalo, zda se nechysta elektrifikovat Mazda ten jejich novy Skyaktiv-X. Pokud by k tomu Mazda pristoupila à la Toyota, mohl by byt vysledek velice slibny. A uplne nejlepsi by bylo videt takovy hybrid v Subaru.

Ovsem to je z dnesniho pohledu asi jen takovy vlhky sen ...

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  22. 01. 2020 15:59

EV naprosty nesmysl. Vznik zivota na zemi je jen jedna ohromna nahoda evoluce. Behem mziku muze vse zive na zemi zaniknout. Clovek neni predurcen k hlubsimu pzsobeni na zemi. Dokaze jen devastovat nicit a zabijet se navzajem.
Vse v zajmu mamonu.
Kdyby jsme byli co k cemu, nemrhame zbytecne prostredky na valky a na to, jak se znicit.
Uz davno by jsme prisli na jiny zpusob prepravy, nez vozicek s prevalujicima se koleckama, ktery uz zname stovky let. Byla by tu technologie uplne jine prepravy, nesrovnatelne rychlejsi a efektivnejsi. EV uz je jen trosnicka na dortu nesmyslnosti. Kolik mame lithia? Jaka je ekologie vyroby baterii? Jak je sit pripravena na narust spotreby? Jak se bude nabijet na sidlisti? Co ztraty v siti? Co nemale ztraty v prevodu z AC na DC? Co az elektromobil skonci v mraze nebo teple v situaci, kdy baterie nebudou mit dost energie na to aby se vytemperovali/chladily? Jaka bude cena ojeteho EV, jelikoz vetsina rodin si nove auto a natoz v cene EV nedovoli? A hlavne uz ted se zvysuje cena za nabijenou KWh a co teprve az se prida nenazranost statu a prida se spotrebni dan? Opravfu je toto spravna cesta, jak zachranit svet?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 01. 2020 16:13

Je to lepší cesta, než zakázat individuální přepravu jako celek a zavřít lidi po středověkém způsobu do nevolnictví v místě bydliště.

Odpovědět  |   | 
fri  |  23. 01. 2020 07:24

mpolan - to jako jediný způsob pohybu je auto?
To nemáme nohy, kolo, veřejnou dopravu? Ty konspirační teorie že EU chce omezit pohyb osob mě vždy pobaví - především tedy netuším co by z toho měla.
A hlavně ta pohodlnost a zpovykanost lidí, kteří se neumí přepravit jinak než autem. Hlavně že je u nás polovina mužů a třetina žen v nadváze. vyžíráme se jak prasata, zdravotnictví to bude stát víc jak řešení klimatu, ale jakmile se nám má podražit provoz aut, tak budeme kvičet. Musíme si přece chránit své sádlo!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2020 07:57

To není žádná konspirace, to je popis reality. Auto dává člověku svobodu dojet v podstatě kamkoli za minimální čas. Všechny ostatní tebou zmíněné možnosti už jsou omezující. 200 km je autem na pár hodin. Vlakem ale třeba na půl dne. Na kole pro většinu lidí nemyslitelné, pěšky nemožné.
Ale kdybys četl pořádně a bez zaslepenosti, já o EU nic nepsal.

Odpovědět  |   | 
fri  |  23. 01. 2020 09:30

Takže je to jen o pohodlí.
Dostat se můžeš kamkoliv i bez auta. jen se pohnout.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2020 11:39

Ne, to s pohodlím fakt nemá nic společného.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  22. 01. 2020 23:31

Jasně, teleporty to vše vyřeší. Tak vypnout TV a spát Ale třeba se už znova narodil Nikola Tesla a pohne s tím Do té doby budeme stále používat převalující se kolečka, nebo vlastní nohy, pokud nechceme být svázání ve volném pohybu.

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  23. 01. 2020 08:42

tiez si myslim, kebyze davaju peniaze namiesto do vojen, armad, zbrani ale na vyvoj medziplanetarneho cestovania tak mozno uz dnes kolonizujeme s hypersonickymi raketoplanmi nejake tie planetky. Ale zase na druhu stranu, nebyt vojen tak Zem by bola pre nas mala este skor, aky dopad by mala henta ci ta vojna, utok a pod.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2020 11:38

Zatím byly války vždy největším zdrojem pokroku. Takže kdyby se nedávaly peníze do zbrojení, jsme tak o dvacet, třicet let zpátky.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  23. 01. 2020 21:34

Ano a a Vasim prispevkem jsme na zacatku. Proto je lidstvo tam, kde je, protoze bez valky se nedokaze nikam posunout. Nemame na to, abychom se dostali dusevne dale a realizovat technologicke pokroky bez ucelu vzajemneho niceni. Proto clovek neni predurcen k hlubsimu evolucnimu pokroku.

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  23. 01. 2020 21:41

A jeste se mi libi ten nazor...kdyz to neznam, tak to musi byt nesmysl. Ve vesmiru funguji takove nepredstavitelne transformace hmoty, ze si to nikdo nedokaze predstavit a presto to to proste funguje. Jen nebyt zaslepeny a umet pochopit a pouzit principy, ktere vubec nezname...ale to neznamena, ze neexistuji. K tomu musi byt ten vyvoleny a mit to stesti, aby dokazal sve napady realizovat...treba, jako Tesla

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 01. 2020 23:18

A co skokove nakoplo raketove inzenyrstvi a vyuziti superpocitacu? Co nakoplo dobyvani vesmiru? Ze by 2. svetova a posleze studena valka?

Odpovědět  |   | 
PanHajzl  |  23. 01. 2020 23:57

A vime, ze uz tu nebyly hodne rozvinute technologie v davne dobe? Treba na jine urovni, nez zname ted (elektrika/hydraulika/ pneumatika/elektronika..)? At tak, nebo tak, trochu vic si prdne nejaky supervulkan, nebo sem prifrci sutr z nebes a to, co se najednou objevi v atmosfere, proti tomu budou vsechna auta naproste prd. V lepsim pripade se zhrouti system,civilizace a prezije ten nejsilnejsi, v horsim uz nebude resit nikdo nic. Proto je lepsi, mez EV si poridit nejaky ten vozicek aspon s trochu dustojnym postrkovadlem ...dokud jeste zijeme a muzeme si to uzit

Odpovědět  |   | 
Jan  |  25. 01. 2020 23:56

Za co? Za co? Tož snad nějak přečkáme tuto dobu greténskou.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A