Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Klasické pick-upy se konečně začínají prosazovat i na starém kontinentě, na což musí reagovat také automobilky, které se dříve této kategorii automobilů vyhýbaly velkým obloukem. Svůj kousek včera představil Renault, který si podle očekávání vypůjčil techniku z Nissanu.

Technickou spojitost Renaultu Alaskan hledejte v Nissanu Navara NP300, tu vizuální pak v loňském konceptu. Design je až na pár drobností takřka beze změn, takže si můžete všimnout typické masky chladiče, na kterou navazují LED světlomety.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud se vám Renault Alaskan zdá povědomý, není to náhoda.
Technicky totiž vychází z Nissanu Navara

Světlá výška auta činí 230 milimetrů, což by mělo stačit i na horší terén než je zablácená polní cesta. Renault se také chlubí možností táhnout za autem až 3,5 t těžký přívěs. Alaskan je zkrátka pracant každým coulem. Opomenuty ale nezůstaly ani komfortní prvky, v interiéru se nachází sedmipalcový dotykový displej, který díky čtyřem kamerám umístěným kolem auta dokáže složit obraz z ptačí perspektivy. To jistě přijde vhod nejen při parkování ve městě, ale i při jízdě v terénu.

Nový Nissan Navara dorazil do Evropy. Je pohodlnější a bezpečnější

Nový Nissan Navara dorazil do Evropy. Je pohodlnější a bezpečnější

V závislosti na trhu bude Renault nabízet poměrně širokou nabídku pohonných jednotek, u nás můžeme do značné míry vycházet z těch, které najdete pod kapotou Navary. Ta je na českém trhu v prodeji výhradně se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,3 litru o výkonu 120 kW (160 koní) nebo v provedení se dvěma turbodmychadly naladěném na 140 kW (190 koní). Na výběr je buď šestistupňová automatická převodovka, či sedmistupňový automat.

Jako první se Renault Alaskan dostane ještě letos na kolumbijský trh, následovat bude i zbytek Jižní Ameriky. V plánu je ale prodej v některých afrických zemích a také v Evropě. Výrobu budou obstarávat továrny v Mexiku, Španělsku a také v Argentině.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků