Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Klasické pick-upy se konečně začínají prosazovat i na starém kontinentě, na což musí reagovat také automobilky, které se dříve této kategorii automobilů vyhýbaly velkým obloukem. Svůj kousek včera představil Renault, který si podle očekávání vypůjčil techniku z Nissanu.

Technickou spojitost Renaultu Alaskan hledejte v Nissanu Navara NP300, tu vizuální pak v loňském konceptu. Design je až na pár drobností takřka beze změn, takže si můžete všimnout typické masky chladiče, na kterou navazují LED světlomety.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud se vám Renault Alaskan zdá povědomý, není to náhoda.
Technicky totiž vychází z Nissanu Navara

Světlá výška auta činí 230 milimetrů, což by mělo stačit i na horší terén než je zablácená polní cesta. Renault se také chlubí možností táhnout za autem až 3,5 t těžký přívěs. Alaskan je zkrátka pracant každým coulem. Opomenuty ale nezůstaly ani komfortní prvky, v interiéru se nachází sedmipalcový dotykový displej, který díky čtyřem kamerám umístěným kolem auta dokáže složit obraz z ptačí perspektivy. To jistě přijde vhod nejen při parkování ve městě, ale i při jízdě v terénu.

Nový Nissan Navara dorazil do Evropy. Je pohodlnější a bezpečnější

Nový Nissan Navara dorazil do Evropy. Je pohodlnější a bezpečnější

V závislosti na trhu bude Renault nabízet poměrně širokou nabídku pohonných jednotek, u nás můžeme do značné míry vycházet z těch, které najdete pod kapotou Navary. Ta je na českém trhu v prodeji výhradně se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,3 litru o výkonu 120 kW (160 koní) nebo v provedení se dvěma turbodmychadly naladěném na 140 kW (190 koní). Na výběr je buď šestistupňová automatická převodovka, či sedmistupňový automat.

Jako první se Renault Alaskan dostane ještě letos na kolumbijský trh, následovat bude i zbytek Jižní Ameriky. V plánu je ale prodej v některých afrických zemích a také v Evropě. Výrobu budou obstarávat továrny v Mexiku, Španělsku a také v Argentině.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků