Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

10 komentářů

lamal_SK
13. května • 0:08

80-120 za 7,5s ? :-O to je co za udaj... ak dieslak da 0-100 za 8,6s tak 80-120 da pod 7s uplne samozrejme... nebolo by od veci napisat na akom kvalte, dufam ze na 6ke

Mičurin
12. května • 9:06

Spotřeba pěkná, jenže náklady na servis a nižší životnost tuhle výhodu spolehlivě zabíjí. Tohle většina lidí neví, i když se už hodně lidí s naftou spálilo, tak setrvačnost je sviňa. Docela se začínám bát o bazar firmy, protože některé střepy co se dnes vyrábí nedokážou v budoucnu prodat ani oni. Koupit si deset let starou octávku 1,6MPI s 250k km? No problem. Koupit si tohle po 8 letech a 200k km? Nech si 80 tisíc na servis a i tak se modli.

neodborník
12. května • 15:11

Konečně někdo nevděky popsal jediný skutečný problém, pár bazáristů nebude mít co žrát. Auta budou jezdit dál, novější a svět se kvůli tomu nezboří.

Driver
12. května • 9:23

Mičurín: To, že kdysi bývala auta spolehlivá, je iluze. Výjimkou je jen několik konkrétních držáků. I to tvoje MPI trpí na těsnění pod hlavou mimochodem, pokud to někdo trošku osolí. A zadruhé v kontextu dnešních složitých benzínů je stejně jisté, že vysoké náklady na servis čekají i majitelé benzínů. Čili kdo víc jezdí, stejně se mu nafta vyplatí, to platí stále, ovšem nesmí jít do pokusu jakým byly třeba 1.6HDI. Například 1.6TDI je dokonce spolehlivější než 2.0TDI ale všechno souvisí se zacházením. Takže už jednou zkus pochopit, že u benzínu je drahý provoz jistý díky drahému palivu a u nafty je jistá úspora. Celkového náklady jsou otázkou dle konkrétní volby, ale to, co uvádíš ty, je blábol vhodný do blesku.

Mičurin
12. května • 17:32

Pobavils. Prej těsnění pod hlavou. Ty vůbec netušíš jaké servisní náklady jsou spojený s víceturbo diesely.

Honza
12. května • 23:19

paradoxně Biturbo pokud je provedeno dvojicí hloupích turb (a ono většinou je) je servisně výrazně levnější než jedno turbo s měnitelnou geometrií lopatek, navíc kombinace s dvěma turbama má výrazně lepší charakteristiku průběhu výkonu i točivého momentu, takže zábavnější je menší motor s dvěma turby, než větší s jedním ... ale to zjistíte až po svezení jak výrazný rozdíl je turbo navíc, takže bych se toho vubec nebál, mimochodem BMW dvě truba užívá už dlouho a úspěšně, takže jediná otázka je jakou práci odvedli motoráři na tomto konkrétním motoru

Clanek
12. května • 13:21

U te "jiste uspory" by jen bylo vhodno napsat, ze ta casto prichazi az po 150tis km. Az pak prvni majitel zacne setrit, do te doby jezdil ve spouste ohledu s horsim autem, a jeden ten ohled je i celkova cena.

Shimi
12. května • 9:00

Pro redakci: Pane Žáku, proč uvádíte cenu 580.000,-, když víte, že od začátku prodeje platí akční ceník (530.000,-) a ten bude platit až do konce modelového cyklu? Tak jako to už dnes bývá zvykem u většiny automobilek. Je to záměr nebo neznalost? Ono to potom v porovnání s českým "klenotem" nevypadá už tak růžově, co? 614.000,- (2.0TDI 110 kW) vs. 530.000,- (1.6 BiTurbo CDTI 118 kW).Pro někoho možná dobrá nabídka, ale já bych raději volil benzín 1.6T 147 kW.

neodborník
13. května • 15:30

Ale někde jsem četl, že Astra má o tísíc korun dražší přední nárazník, čelní sklo taky něco stojí... A to se počítá ! A já si neumím spočítat kolik čelních skel a nárazníků si budu moct koupit za ten rozdíl v cenách, takže raději zvolím tu Octávii.

Petr
12. května • 13:39

Souhlas. Jeste mi navic neni jasny proc je to tady v novinkach, kdyz prvni testy nove Astry s timto motorem vysly uz pred cca mesicem, a v ceniku na opel.cz je uz zhruba stejnou dobu.
Co bude dal Zaku? Skodovka ma Superb ve verzi kombi?

Doporučujeme

Články odjinud