Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Shimi  |  12. 05. 2016 09:00

Pro redakci: Pane Žáku, proč uvádíte cenu 580.000,-, když víte, že od začátku prodeje platí akční ceník (530.000,-) a ten bude platit až do konce modelového cyklu? Tak jako to už dnes bývá zvykem u většiny automobilek. Je to záměr nebo neznalost? Ono to potom v porovnání s českým "klenotem" nevypadá už tak růžově, co? 614.000,- (2.0TDI 110 kW) vs. 530.000,- (1.6 BiTurbo CDTI 118 kW).

Pro někoho možná dobrá nabídka, ale já bych raději volil benzín 1.6T 147 kW.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 05. 2016 13:39

Souhlas. Jeste mi navic neni jasny proc je to tady v novinkach, kdyz prvni testy nove Astry s timto motorem vysly uz pred cca mesicem, a v ceniku na opel.cz je uz zhruba stejnou dobu.
Co bude dal Zaku? Skodovka ma Superb ve verzi kombi?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  13. 05. 2016 15:30

Ale někde jsem četl, že Astra má o tísíc korun dražší přední nárazník, čelní sklo taky něco stojí... A to se počítá ! A já si neumím spočítat kolik čelních skel a nárazníků si budu moct koupit za ten rozdíl v cenách, takže raději zvolím tu Octávii.

Odpovědět  |   | 
Mičurin  |  12. 05. 2016 09:06

Spotřeba pěkná, jenže náklady na servis a nižší životnost tuhle výhodu spolehlivě zabíjí. Tohle většina lidí neví, i když se už hodně lidí s naftou spálilo, tak setrvačnost je sviňa. Docela se začínám bát o bazar firmy, protože některé střepy co se dnes vyrábí nedokážou v budoucnu prodat ani oni. Koupit si deset let starou octávku 1,6MPI s 250k km? No problem. Koupit si tohle po 8 letech a 200k km? Nech si 80 tisíc na servis a i tak se modli.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  12. 05. 2016 09:23

Mičurín: To, že kdysi bývala auta spolehlivá, je iluze. Výjimkou je jen několik konkrétních držáků. I to tvoje MPI trpí na těsnění pod hlavou mimochodem, pokud to někdo trošku osolí. A zadruhé v kontextu dnešních složitých benzínů je stejně jisté, že vysoké náklady na servis čekají i majitelé benzínů. Čili kdo víc jezdí, stejně se mu nafta vyplatí, to platí stále, ovšem nesmí jít do pokusu jakým byly třeba 1.6HDI. Například 1.6TDI je dokonce spolehlivější než 2.0TDI ale všechno souvisí se zacházením. Takže už jednou zkus pochopit, že u benzínu je drahý provoz jistý díky drahému palivu a u nafty je jistá úspora. Celkového náklady jsou otázkou dle konkrétní volby, ale to, co uvádíš ty, je blábol vhodný do blesku.

Odpovědět  |   | 
Clanek  |  12. 05. 2016 13:21

U te "jiste uspory" by jen bylo vhodno napsat, ze ta casto prichazi az po 150tis km. Az pak prvni majitel zacne setrit, do te doby jezdil ve spouste ohledu s horsim autem, a jeden ten ohled je i celkova cena.

Odpovědět  |   | 
Mičurin  |  12. 05. 2016 17:32

Pobavils. Prej těsnění pod hlavou. Ty vůbec netušíš jaké servisní náklady jsou spojený s víceturbo diesely.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  12. 05. 2016 23:19

paradoxně Biturbo pokud je provedeno dvojicí hloupích turb (a ono většinou je) je servisně výrazně levnější než jedno turbo s měnitelnou geometrií lopatek, navíc kombinace s dvěma turbama má výrazně lepší charakteristiku průběhu výkonu i točivého momentu, takže zábavnější je menší motor s dvěma turby, než větší s jedním ... ale to zjistíte až po svezení jak výrazný rozdíl je turbo navíc, takže bych se toho vubec nebál, mimochodem BMW dvě truba užívá už dlouho a úspěšně, takže jediná otázka je jakou práci odvedli motoráři na tomto konkrétním motoru

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  12. 05. 2016 15:11

Konečně někdo nevděky popsal jediný skutečný problém, pár bazáristů nebude mít co žrát. Auta budou jezdit dál, novější a svět se kvůli tomu nezboří.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  13. 05. 2016 00:08

80-120 za 7,5s ? to je co za udaj... ak dieslak da 0-100 za 8,6s tak 80-120 da pod 7s uplne samozrejme... nebolo by od veci napisat na akom kvalte, dufam ze na 6ke

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A