Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Opel rozšiřuje nabídku motorů pro novou Astru o dvěma turby přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Model se jmenuje Astra 1.6 BiTurbo CDTI a na našem trhu začíná s výbavou Dynamic na ceně 579 900 korun. Je to prozatím nejvýkonnější naftový motor pod kapotou nové Astry a nevypadá to, že by se chystalo ještě něco silnějšího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvěma turby přeplňovaná naftová šestnáctistovka rozjede Astru na 100 km/h za 8,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom dosahuje na čtyři litry na 100 km

Motor 1.6 BiTurbo CDTI má nejvyšší výkon 118 kW (160 k) v 4000 ot./min. a točivý moment dosahuje vrcholu 350 Nm v 1500 ot./min. To Astře s manuální převodovkou umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy a pokračovat ve zrychlování až k 220 km/h. Akcelerace z 80 na 120 km/h trvá 7,5 sekundy.

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje na 4,0 až 4,1 litru na 100 km podle zvolených pneumatik a emise odpovídají 106 až 109 g/km CO2, pokud by to někoho zajímalo.

Vedle hatchbacku je nejsilnější turbodiesel v nabídce také pro kombi Astra Sports Tourer. V jeho případě ve výbavě Dynamic začíná na ceně 604 900 korun. Kombi potřebuje k akceleraci na 100 km/h o tři desetinky delší čas a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je o šest desetin horší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků