Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Opel rozšiřuje nabídku motorů pro novou Astru o dvěma turby přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Model se jmenuje Astra 1.6 BiTurbo CDTI a na našem trhu začíná s výbavou Dynamic na ceně 579 900 korun. Je to prozatím nejvýkonnější naftový motor pod kapotou nové Astry a nevypadá to, že by se chystalo ještě něco silnějšího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvěma turby přeplňovaná naftová šestnáctistovka rozjede Astru na 100 km/h za 8,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom dosahuje na čtyři litry na 100 km

Motor 1.6 BiTurbo CDTI má nejvyšší výkon 118 kW (160 k) v 4000 ot./min. a točivý moment dosahuje vrcholu 350 Nm v 1500 ot./min. To Astře s manuální převodovkou umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy a pokračovat ve zrychlování až k 220 km/h. Akcelerace z 80 na 120 km/h trvá 7,5 sekundy.

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje na 4,0 až 4,1 litru na 100 km podle zvolených pneumatik a emise odpovídají 106 až 109 g/km CO2, pokud by to někoho zajímalo.

Vedle hatchbacku je nejsilnější turbodiesel v nabídce také pro kombi Astra Sports Tourer. V jeho případě ve výbavě Dynamic začíná na ceně 604 900 korun. Kombi potřebuje k akceleraci na 100 km/h o tři desetinky delší čas a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je o šest desetin horší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků