Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Opel rozšiřuje nabídku motorů pro novou Astru o dvěma turby přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Model se jmenuje Astra 1.6 BiTurbo CDTI a na našem trhu začíná s výbavou Dynamic na ceně 579 900 korun. Je to prozatím nejvýkonnější naftový motor pod kapotou nové Astry a nevypadá to, že by se chystalo ještě něco silnějšího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvěma turby přeplňovaná naftová šestnáctistovka rozjede Astru na 100 km/h za 8,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom dosahuje na čtyři litry na 100 km

Motor 1.6 BiTurbo CDTI má nejvyšší výkon 118 kW (160 k) v 4000 ot./min. a točivý moment dosahuje vrcholu 350 Nm v 1500 ot./min. To Astře s manuální převodovkou umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy a pokračovat ve zrychlování až k 220 km/h. Akcelerace z 80 na 120 km/h trvá 7,5 sekundy.

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje na 4,0 až 4,1 litru na 100 km podle zvolených pneumatik a emise odpovídají 106 až 109 g/km CO2, pokud by to někoho zajímalo.

Vedle hatchbacku je nejsilnější turbodiesel v nabídce také pro kombi Astra Sports Tourer. V jeho případě ve výbavě Dynamic začíná na ceně 604 900 korun. Kombi potřebuje k akceleraci na 100 km/h o tři desetinky delší čas a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je o šest desetin horší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků