Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Opel rozšiřuje nabídku motorů pro novou Astru o dvěma turby přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Model se jmenuje Astra 1.6 BiTurbo CDTI a na našem trhu začíná s výbavou Dynamic na ceně 579 900 korun. Je to prozatím nejvýkonnější naftový motor pod kapotou nové Astry a nevypadá to, že by se chystalo ještě něco silnějšího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvěma turby přeplňovaná naftová šestnáctistovka rozjede Astru na 100 km/h za 8,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom dosahuje na čtyři litry na 100 km

Motor 1.6 BiTurbo CDTI má nejvyšší výkon 118 kW (160 k) v 4000 ot./min. a točivý moment dosahuje vrcholu 350 Nm v 1500 ot./min. To Astře s manuální převodovkou umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy a pokračovat ve zrychlování až k 220 km/h. Akcelerace z 80 na 120 km/h trvá 7,5 sekundy.

Testy | Opel | Kombi | Srovnávací testy | Život řidiče

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje na 4,0 až 4,1 litru na 100 km podle zvolených pneumatik a emise odpovídají 106 až 109 g/km CO2, pokud by to někoho zajímalo.

Vedle hatchbacku je nejsilnější turbodiesel v nabídce také pro kombi Astra Sports Tourer. V jeho případě ve výbavě Dynamic začíná na ceně 604 900 korun. Kombi potřebuje k akceleraci na 100 km/h o tři desetinky delší čas a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je o šest desetin horší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků