Už i nová Mazda MX-5 je ve verzi RS. Ale zatím jen v Japonsku

Mazda představila v domácím Japonsku model MX-5 RS, což je z továrny upravená verze nového roadsteru. Proč nechat lidi utrácet za tuningové díly jinde, když jim je může nabídnout rovnou výrobce auta. A se zárukou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle tradice znamená RS plnou výbavu pro základní motor. Uvnitř jsou tak sedačky Recaro v kůži a další detaily. Mazda MX-5 RS má i účinnější brzdy

Úprava RS se týká motorizace 1.5 Skyactiv a parametrů se nijak nedotkla. Motor má tak pořád slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Změnilo se ale dost věcí okolo. Předně auto dostalo nový podvozek Bilstein, větší a účinnější brzdy a třeba příčný stabilizátor do motorového prostoru.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Výbava RS znamená i sedačky Recaro, lepší audio systém a další detaily, které u nás najdeme jen v nejvyšších výbavách s dvoulitrovým motorem. Dokonce má tahle Mazda i něco, co se jmenuje Intake Sound Enhancer. I tak má ale základní patnáctistovka už pěkný zvuk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model RS dostal ale i věci, které nejsou na první pohled vidět. Upravené sání má vydávat charakteristický zvuk, do motorového prostoru se nastěhovala vzpěra tlumičů a nový je i podvozek Bilstein

Samosvorný diferenciál součástí balíčku není, takže pokud máte o slabší motor zájem, musíte hledat jiné cesty, jak zadním kolům pomoci s trakcí. Možná ale bude jednodušší si koupit dvoulitr, ke kterému „svor“ dostanete v základu.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků