Už i nová Mazda MX-5 je ve verzi RS. Ale zatím jen v Japonsku

Mazda představila v domácím Japonsku model MX-5 RS, což je z továrny upravená verze nového roadsteru. Proč nechat lidi utrácet za tuningové díly jinde, když jim je může nabídnout rovnou výrobce auta. A se zárukou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle tradice znamená RS plnou výbavu pro základní motor. Uvnitř jsou tak sedačky Recaro v kůži a další detaily. Mazda MX-5 RS má i účinnější brzdy

Úprava RS se týká motorizace 1.5 Skyactiv a parametrů se nijak nedotkla. Motor má tak pořád slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Změnilo se ale dost věcí okolo. Předně auto dostalo nový podvozek Bilstein, větší a účinnější brzdy a třeba příčný stabilizátor do motorového prostoru.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Výbava RS znamená i sedačky Recaro, lepší audio systém a další detaily, které u nás najdeme jen v nejvyšších výbavách s dvoulitrovým motorem. Dokonce má tahle Mazda i něco, co se jmenuje Intake Sound Enhancer. I tak má ale základní patnáctistovka už pěkný zvuk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model RS dostal ale i věci, které nejsou na první pohled vidět. Upravené sání má vydávat charakteristický zvuk, do motorového prostoru se nastěhovala vzpěra tlumičů a nový je i podvozek Bilstein

Samosvorný diferenciál součástí balíčku není, takže pokud máte o slabší motor zájem, musíte hledat jiné cesty, jak zadním kolům pomoci s trakcí. Možná ale bude jednodušší si koupit dvoulitr, ke kterému „svor“ dostanete v základu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 43 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků