Už i nová Mazda MX-5 je ve verzi RS. Ale zatím jen v Japonsku

Mazda představila v domácím Japonsku model MX-5 RS, což je z továrny upravená verze nového roadsteru. Proč nechat lidi utrácet za tuningové díly jinde, když jim je může nabídnout rovnou výrobce auta. A se zárukou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle tradice znamená RS plnou výbavu pro základní motor. Uvnitř jsou tak sedačky Recaro v kůži a další detaily. Mazda MX-5 RS má i účinnější brzdy

Úprava RS se týká motorizace 1.5 Skyactiv a parametrů se nijak nedotkla. Motor má tak pořád slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Změnilo se ale dost věcí okolo. Předně auto dostalo nový podvozek Bilstein, větší a účinnější brzdy a třeba příčný stabilizátor do motorového prostoru.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Výbava RS znamená i sedačky Recaro, lepší audio systém a další detaily, které u nás najdeme jen v nejvyšších výbavách s dvoulitrovým motorem. Dokonce má tahle Mazda i něco, co se jmenuje Intake Sound Enhancer. I tak má ale základní patnáctistovka už pěkný zvuk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model RS dostal ale i věci, které nejsou na první pohled vidět. Upravené sání má vydávat charakteristický zvuk, do motorového prostoru se nastěhovala vzpěra tlumičů a nový je i podvozek Bilstein

Samosvorný diferenciál součástí balíčku není, takže pokud máte o slabší motor zájem, musíte hledat jiné cesty, jak zadním kolům pomoci s trakcí. Možná ale bude jednodušší si koupit dvoulitr, ke kterému „svor“ dostanete v základu.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků