Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Asistenční funkci nouzového brzdění, kterou již známe z osobních automobilů, se nyní snaží Continental adaptovat i na motocykly.

V rámci strategie Vision Zero vedoucí k budoucnosti bez dopravních nehod nyní společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění i pro motocykly. Systém bude využívat radarové snímače páté generace, které mají zvýšenou schopnost detekce překážek. Při vývoji Continental vycházel klasicky z dosud již známých asistentů osobních a užitkových automobilů.

Společnost ovšem uvádí, že mezi těmito systémy je určitý rozdíl. Zatímco u osobního automobilu vyvine asistent nouzového brzdění v případě krizové situace maximální brzdnou sílu, u motocyklu musí být brzdný účinek dávkovaný mnohem pečlivěji. Smyslem zařízení u motocyklu je jezdci pomoci, nikoli za něj převzít kompletní kontrolu.

Volkswagen nám ukázal budoucnost světel. Podívejte se, co nás čeká

Volkswagen nám ukázal budoucnost světel. Podívejte se, co nás čeká

Asistent nouzového brzdění používá radar ke sledování prostoru před motocyklem. Pokud nastane nebezpečí střetu s vozidlem nebo jinou překážkou, jezdec dostane vizuální, akustické nebo haptické varování, například pomocí vibrací řídítek.

Poté následuje mírné samočinné brzdění, které motorkáře navádí ke správné reakci. Pokud jezdec nereaguje na varování, asistent samočinně zvyšuje brzdný účinek – a to tak dlouho, dokud má jezdec obě ruce na řídítkách. Zpomalení je ovšem mnohem menší, než je zvykem u podobných systémů používaných v osobních automobilech.

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Radarové senzory s krátkým a dlouhým dosahem jsou v páté generaci výrazně přesnější. Používají zdokonalené algoritmy pro odhalení překážek, a tak zvládnou detekovat mnohem menší objekty, jako jsou například upadlé části výfukového potrubí.

Navíc umožňují měřit výšku překážky. Díky tomu radar zvládne mnohem přesněji rozeznat vozidla stojící v koloně pod mostní konstrukcí nebo překážky na okrajích silnice, jako jsou třeba obrubníky. Další výhodou jsou mnohem menší rozměry jednotky, což umožňuje výrobcům motocyklů snadnější zástavbu do přední části stroje.

Neuvěřitelný pohled na Halloween: Do cesty autu vjela motorka bez jezdce

Neuvěřitelný pohled na Halloween: Do cesty autu vjela motorka bez jezdce

Do sériové výroby se nová generace radarů dostane v roce 2019. Techniku lze poté využít i pro další asistenční systém, a to inteligentní adaptivní tempomat. Ten je součástí takzvaných funkcí ARAS, mezi něž patří i hlídání slepého úhlu, rozpoznávání dopravních značek a inteligentní asistent dálkových světel. Využití novinky vidí Contintental samozřejmě nejprve v segmentu dražších, luxusnějších motocyklů.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik