| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini
| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini
| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini
| Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini
29
Fotogalerie

Už i Lamborghini Urus dostalo plug-in hybridní motor. Má 800 koní, klasiku už neobjednáte

Dlouho očekávané hybridní ústrojí přináší Urus společně s vyladěnou aerodynamikou a nejvyšší rychlostí ve své třídě.

Plány celkové elektrifikace portfolia modelů Lamborghini pokračují s uvedením plug-in hybridní varianty Urusu. Novinka s dodatkem SE přichází v rámci kompletní modernizace modelu, která zanedlouho oficiálně nahradí čistě spalovací verzi super-SUV v nabídce. Obě verze budou chvíli vyráběny souběžně, objednávky pro odchozí Urus jsou však uzavřeny a poslední kus sjede z výrobní linky v nadcházejících měsících.

Nový Urus SE poznáte zepředu díky snížené úrovní kapoty, přepracované masce chladiče a užším Matrix LED světlometům s novým podpisem. Zásadněji byla upravena záď s jednodušeji řešeným víkem kufru, ze kterého se místo pro registrační značku přemístilo dolů k novému difuzoru. Jiné jsou taky svítilny a zadní spoiler. Vše s ohledem na lepší chlazení a optimalizaci aerodynamického přítlaku či odporu na těch správných místech.

Plug-in hybridní ústrojí vychází z původního twin-turbo osmiválce o objemu čtyř litrů, který nyní sám o sobě produkuje 620 koní (456 kW) a 800 Nm točivého momentu. Elektromotor uložený ve skříni osmistupňové dvouspojkové převodovky pak přidává svých 192 koní (141 kW) a 483 Nm. V kombinaci obou jednotek se Urus SE chlubí systémovým výkonem rovných 800 koní (588 kW) a maximálním točivým momentem 950 Nm.

Podobnost s ústrojím koncernového sourozence Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid potvrzuje mimo jiné i použitá baterie o kapacitě 25,9 kWh, která super-SUV od Lamborghini zajistí dojezd v čistě elektrickém režimu přes 60 km. Ve výsledku mu ale samozřejmě zvyšuje provozní hmotnost, konkrétně na 2504 kg ve srovnání s dosavadním Urusem S a jeho 2197 kg.

S pohonem všech kol, systémem vektorování točivého momentu a nově elektronicky řízeným zadním diferenciálem patří Urus SE dynamicky mezi špičku třídy. Z nuly na 100 km/h vystřelí za 3,4 sekundy, na hranici 200 km/h pokračuje za 11,2 sekundy a maximálně dosáhne 312 km/h. V přímé akceleraci tak sice na konkurenční Ferrari Purosangue setinu ztrácí, na autobahnu ale ve výsledku teoreticky vyhraje – Ferrari dosáhne „jen“ 310 km/h. I proto Lamborghini označuje Urus SE za nejrychlejší produkční auto ve své třídě.

Uvnitř k zásadním změnám nedochází, především si novinka polepšila 12,3palcovým displejem infotainment systému (dříve 10,1 palce) s upraveným rozhraním a grafikou. Jinak Lamborghini uvádí nové designy čalounění a obložení interiéru či rozsáhlejší možnosti personalizace skrze divizi Ad Personam.

Cenovku Lamborghini Urus SE ani datum uvedení na trh zatím italská značka neprozradila.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud