Dlouho očekávané hybridní ústrojí přináší Urus společně s vyladěnou aerodynamikou a nejvyšší rychlostí ve své třídě.
Plány celkové elektrifikace portfolia modelů Lamborghini pokračují s uvedením plug-in hybridní varianty Urusu. Novinka s dodatkem SE přichází v rámci kompletní modernizace modelu, která zanedlouho oficiálně nahradí čistě spalovací verzi super-SUV v nabídce. Obě verze budou chvíli vyráběny souběžně, objednávky pro odchozí Urus jsou však uzavřeny a poslední kus sjede z výrobní linky v nadcházejících měsících.
Nový Urus SE poznáte zepředu díky snížené úrovní kapoty, přepracované masce chladiče a užším Matrix LED světlometům s novým podpisem. Zásadněji byla upravena záď s jednodušeji řešeným víkem kufru, ze kterého se místo pro registrační značku přemístilo dolů k novému difuzoru. Jiné jsou taky svítilny a zadní spoiler. Vše s ohledem na lepší chlazení a optimalizaci aerodynamického přítlaku či odporu na těch správných místech.
Plug-in hybridní ústrojí vychází z původního twin-turbo osmiválce o objemu čtyř litrů, který nyní sám o sobě produkuje 620 koní (456 kW) a 800 Nm točivého momentu. Elektromotor uložený ve skříni osmistupňové dvouspojkové převodovky pak přidává svých 192 koní (141 kW) a 483 Nm. V kombinaci obou jednotek se Urus SE chlubí systémovým výkonem rovných 800 koní (588 kW) a maximálním točivým momentem 950 Nm.
Podobnost s ústrojím koncernového sourozence Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid potvrzuje mimo jiné i použitá baterie o kapacitě 25,9 kWh, která super-SUV od Lamborghini zajistí dojezd v čistě elektrickém režimu přes 60 km. Ve výsledku mu ale samozřejmě zvyšuje provozní hmotnost, konkrétně na 2504 kg ve srovnání s dosavadním Urusem S a jeho 2197 kg.
S pohonem všech kol, systémem vektorování točivého momentu a nově elektronicky řízeným zadním diferenciálem patří Urus SE dynamicky mezi špičku třídy. Z nuly na 100 km/h vystřelí za 3,4 sekundy, na hranici 200 km/h pokračuje za 11,2 sekundy a maximálně dosáhne 312 km/h. V přímé akceleraci tak sice na konkurenční Ferrari Purosangue setinu ztrácí, na autobahnu ale ve výsledku teoreticky vyhraje – Ferrari dosáhne „jen“ 310 km/h. I proto Lamborghini označuje Urus SE za nejrychlejší produkční auto ve své třídě.
Uvnitř k zásadním změnám nedochází, především si novinka polepšila 12,3palcovým displejem infotainment systému (dříve 10,1 palce) s upraveným rozhraním a grafikou. Jinak Lamborghini uvádí nové designy čalounění a obložení interiéru či rozsáhlejší možnosti personalizace skrze divizi Ad Personam.
Cenovku Lamborghini Urus SE ani datum uvedení na trh zatím italská značka neprozradila.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus