Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Hyundai činí, jak slíbil. Přiostřenou verzi N Line rozšiřuje i na další modely. Zatím se od hatchbacku "nakazil" Fastback.

Jako v drogovém doupěti to poslední dobou vypadá na večírku automobilové nižší střední třídy. Je to tu jedna "lajna" za druhou. GT Line u Kie či Peugeotu, R Line u Volkswagenu, ST Line u Fordu či FR Line u Seatu doplní také N Line. Právě písmeno N pro své sportovní oddělení používá Hyundai.

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Jde o především designové přiblížení opravdu sportovních verzí. Poté, co Korejci "olajnovali" i30 ve verzi hatchback, na řadu přišel i Fastback. Tedy v podobném časovém sledu, jako ryzí verze N. Jednotlivé změny jsou stejné jako u hatchbacku.

Designově tedy na i30 N Line najdete podobný nárazník jako na plnotučném N. Ve standardu jsou také osmnáctipalcová kola či dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř se tato verze liší sportovním volantem s věncem čalouněným perforovanou kůží, objednat lze i sportovní sedadla s výraznější oporou, čalouněné semišem.

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Nejde pouze o styl, odlišně laděný je i podvozek, řízení a plynový pedál. Tužšímu naladění sekundují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, lepší brzdné vlastnosti pak o palec větší kotouče na přední nápravě.

Z palety motorů bude k dispozici ten nejsilnější, tedy zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW. Není jasné, jestli jej jako u hatchbacku doprovodí i turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kilowattů. Okořeněná i30 Fastback se na evropských trzích začne prodávat ještě před koncem letošního roku.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků