Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Hyundai činí, jak slíbil. Přiostřenou verzi N Line rozšiřuje i na další modely. Zatím se od hatchbacku "nakazil" Fastback.

Jako v drogovém doupěti to poslední dobou vypadá na večírku automobilové nižší střední třídy. Je to tu jedna "lajna" za druhou. GT Line u Kie či Peugeotu, R Line u Volkswagenu, ST Line u Fordu či FR Line u Seatu doplní také N Line. Právě písmeno N pro své sportovní oddělení používá Hyundai.

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Jde o především designové přiblížení opravdu sportovních verzí. Poté, co Korejci "olajnovali" i30 ve verzi hatchback, na řadu přišel i Fastback. Tedy v podobném časovém sledu, jako ryzí verze N. Jednotlivé změny jsou stejné jako u hatchbacku.

Designově tedy na i30 N Line najdete podobný nárazník jako na plnotučném N. Ve standardu jsou také osmnáctipalcová kola či dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř se tato verze liší sportovním volantem s věncem čalouněným perforovanou kůží, objednat lze i sportovní sedadla s výraznější oporou, čalouněné semišem.

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Nejde pouze o styl, odlišně laděný je i podvozek, řízení a plynový pedál. Tužšímu naladění sekundují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, lepší brzdné vlastnosti pak o palec větší kotouče na přední nápravě.

Z palety motorů bude k dispozici ten nejsilnější, tedy zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW. Není jasné, jestli jej jako u hatchbacku doprovodí i turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kilowattů. Okořeněná i30 Fastback se na evropských trzích začne prodávat ještě před koncem letošního roku.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků