Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Hyundai činí, jak slíbil. Přiostřenou verzi N Line rozšiřuje i na další modely. Zatím se od hatchbacku "nakazil" Fastback.

Jako v drogovém doupěti to poslední dobou vypadá na večírku automobilové nižší střední třídy. Je to tu jedna "lajna" za druhou. GT Line u Kie či Peugeotu, R Line u Volkswagenu, ST Line u Fordu či FR Line u Seatu doplní také N Line. Právě písmeno N pro své sportovní oddělení používá Hyundai.

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Jde o především designové přiblížení opravdu sportovních verzí. Poté, co Korejci "olajnovali" i30 ve verzi hatchback, na řadu přišel i Fastback. Tedy v podobném časovém sledu, jako ryzí verze N. Jednotlivé změny jsou stejné jako u hatchbacku.

Designově tedy na i30 N Line najdete podobný nárazník jako na plnotučném N. Ve standardu jsou také osmnáctipalcová kola či dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř se tato verze liší sportovním volantem s věncem čalouněným perforovanou kůží, objednat lze i sportovní sedadla s výraznější oporou, čalouněné semišem.

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Nejde pouze o styl, odlišně laděný je i podvozek, řízení a plynový pedál. Tužšímu naladění sekundují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, lepší brzdné vlastnosti pak o palec větší kotouče na přední nápravě.

Z palety motorů bude k dispozici ten nejsilnější, tedy zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW. Není jasné, jestli jej jako u hatchbacku doprovodí i turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kilowattů. Okořeněná i30 Fastback se na evropských trzích začne prodávat ještě před koncem letošního roku.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

dnes | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků