Už i i30 Fastback může být sportovní jen naoko. Hyundai představuje N Line

Hyundai činí, jak slíbil. Přiostřenou verzi N Line rozšiřuje i na další modely. Zatím se od hatchbacku "nakazil" Fastback.

Jako v drogovém doupěti to poslední dobou vypadá na večírku automobilové nižší střední třídy. Je to tu jedna "lajna" za druhou. GT Line u Kie či Peugeotu, R Line u Volkswagenu, ST Line u Fordu či FR Line u Seatu doplní také N Line. Právě písmeno N pro své sportovní oddělení používá Hyundai.

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Hyundai i30 N vs. BMW 328i E36: Tipnete si vítěze závodu ve sprintu?

Jde o především designové přiblížení opravdu sportovních verzí. Poté, co Korejci "olajnovali" i30 ve verzi hatchback, na řadu přišel i Fastback. Tedy v podobném časovém sledu, jako ryzí verze N. Jednotlivé změny jsou stejné jako u hatchbacku.

Designově tedy na i30 N Line najdete podobný nárazník jako na plnotučném N. Ve standardu jsou také osmnáctipalcová kola či dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř se tato verze liší sportovním volantem s věncem čalouněným perforovanou kůží, objednat lze i sportovní sedadla s výraznější oporou, čalouněné semišem.

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Hyundai už testuje i30 N Fastback. Měla by se Octavia RS bát?

Nejde pouze o styl, odlišně laděný je i podvozek, řízení a plynový pedál. Tužšímu naladění sekundují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, lepší brzdné vlastnosti pak o palec větší kotouče na přední nápravě.

Z palety motorů bude k dispozici ten nejsilnější, tedy zážehový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW. Není jasné, jestli jej jako u hatchbacku doprovodí i turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 100 kilowattů. Okořeněná i30 Fastback se na evropských trzích začne prodávat ještě před koncem letošního roku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků