Už i Hankook má pneumatiky, které nepotřebují vzduch

Už i Hankook má pneumatiky, které nepotřebují vzduch

Myšlenka pneumatiky bez vzduchu není nijak nová, ale přesto se ji stále nepodařilo uvést do masové sériové produkce. Prodá vám je třeba výrobce pracovních čtyřkolek Polaris a Michelin svůj model Tweel vyrábí sériově v USA pro pracovní stroje. Ale na auta se ještě bezvzduchová pneumatika nedává.

Bezvzduchové pneumatiky. Budoucnost?

Bezvzduchové pneumatiky. Budoucnost?

Společnost Hankook svůj koncept iFlex vyvíjí už zhruba od roku 2011. Nejde ale jen o pneumatiku jako takovou, ale i o technologii výroby a její minimální dopad na životní prostředí. Hankook se chlubí, že se mu podařilo zjednodušit výrobu a snížit počet materiálů potřebných k výrobě pneumatiky z osmi na čtyři, což prý značně usnadňuje recyklaci a snižuje „uhlíkový otisk“ společnosti.

Pneumatika bez vzduchu prý už také prošla všemi důležitými zkouškami, ať už jde o odolnost, přilnavost, stabilitu nebo třeba schopnost odolávat deformaci ve vysoké rychlosti. Hankook ale bohužel nespecifikuje, kdy se má pneumatika bez vzduchu dostat do sériové produkce.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků