Už i BMW M5 a M5 Competition mají po faceliftu. Výkon zůstává, přibyly díly z M8

BMW M5 a M5 Competition si ponechávají stejných počet koní. Jízda je ovšem nyní vypilovaná do detailu.

Ostrý sedan M5 v květnové premiéře faceliftu nového BMW řady 5 chyběl. Mnichovští si ho pro nás připravili až nyní, aby jeho opulentnost nepropadla v moři dalších informací. Plachta byla stržena nejen z verze M5, ale i z ostřejší M5 Competition. V krátké odmlce mezi těmito dvěma premiérami se o novou řadu 5 přihlásila i značka Alpina.

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

Hlavní designové rysy zůstaly a přibyly jen lehké detaily viděné již na faceliftu. Nová je tak přední maska s většími ledvinami a nové světlomety se světelným podpisem ve tvaru písmene L. Ostrá verze je po stránce vzhledu samozřejmě odvážnější a více připravená k boji. K tomu jí pomáhají i 19palcová kola, zadní difuzor a v případě verze Competition i zadní křídlo. Za příplatek je možné objednat i 20palcová kola z BMW M8.

Vnitřek si bere ty nejlepší technologie značky v čele se dvěma displeji o velikosti 12,3“. Infotainment podporuje zrcadlení chytrých telefonů s bezdrátovým připojením telefonů Apple. Standardem je řada asistenčních systémů, mezi které se řadí i hlídání jízdních pruhů se zásahem do řízení či předkolizní brzdění. Po stránce designu ostrou verzi odhalí červené doplňky včetně tlačítek M na volantu.

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

U motorů se nic neměnilo. Ono také nebylo moc co měnit. Pod kapotou burácí vypilovaný osmiválec o objemu 4,4 litru se dvěma turby, který tradiční M5 roztáhne díky 600 koním na stovku za 3,4 sekundy. Verze Competition je na stovce díky dalším 25 koním o desetinu sekundy dříve.

Oba modely jsou ve standardu vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive, který umožňuje i pohon pouze zadní kol. Pro ještě lepší jízdu si pak model M5 Competition vypůjčil tlumiče pérování z modelu M8 a celou podvozkovou soustavu pak v Mnichově vyladili pro ještě lepší jízdu na limitu. Hledělo se ale i na větší komfort při běžném cestování.

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

K dispozici máme zatím jen německé ceny. Standardní verze vyjde v přepočtu na 3.212.000 Kč. Za verzi Competition se 239 tisíc připlácí. České ceny zatím očekáváme.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků