Už i BMW M5 a M5 Competition mají po faceliftu. Výkon zůstává, přibyly díly z M8

BMW M5 a M5 Competition si ponechávají stejných počet koní. Jízda je ovšem nyní vypilovaná do detailu.

Ostrý sedan M5 v květnové premiéře faceliftu nového BMW řady 5 chyběl. Mnichovští si ho pro nás připravili až nyní, aby jeho opulentnost nepropadla v moři dalších informací. Plachta byla stržena nejen z verze M5, ale i z ostřejší M5 Competition. V krátké odmlce mezi těmito dvěma premiérami se o novou řadu 5 přihlásila i značka Alpina.

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

Hlavní designové rysy zůstaly a přibyly jen lehké detaily viděné již na faceliftu. Nová je tak přední maska s většími ledvinami a nové světlomety se světelným podpisem ve tvaru písmene L. Ostrá verze je po stránce vzhledu samozřejmě odvážnější a více připravená k boji. K tomu jí pomáhají i 19palcová kola, zadní difuzor a v případě verze Competition i zadní křídlo. Za příplatek je možné objednat i 20palcová kola z BMW M8.

Vnitřek si bere ty nejlepší technologie značky v čele se dvěma displeji o velikosti 12,3“. Infotainment podporuje zrcadlení chytrých telefonů s bezdrátovým připojením telefonů Apple. Standardem je řada asistenčních systémů, mezi které se řadí i hlídání jízdních pruhů se zásahem do řízení či předkolizní brzdění. Po stránce designu ostrou verzi odhalí červené doplňky včetně tlačítek M na volantu.

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

U motorů se nic neměnilo. Ono také nebylo moc co měnit. Pod kapotou burácí vypilovaný osmiválec o objemu 4,4 litru se dvěma turby, který tradiční M5 roztáhne díky 600 koním na stovku za 3,4 sekundy. Verze Competition je na stovce díky dalším 25 koním o desetinu sekundy dříve.

Oba modely jsou ve standardu vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive, který umožňuje i pohon pouze zadní kol. Pro ještě lepší jízdu si pak model M5 Competition vypůjčil tlumiče pérování z modelu M8 a celou podvozkovou soustavu pak v Mnichově vyladili pro ještě lepší jízdu na limitu. Hledělo se ale i na větší komfort při běžném cestování.

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

TEST BMW 840d xDrive Cabrio: Naftový bořič polopravd a mýtů

K dispozici máme zatím jen německé ceny. Standardní verze vyjde v přepočtu na 3.212.000 Kč. Za verzi Competition se 239 tisíc připlácí. České ceny zatím očekáváme.

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků