Někdy (poslední dobou vlastně skoro pořád) mám pocit, že v automobilkách pracují dvě party designérů. Tým A, který tvoří horní metr auta a je schopen nádherného designu (jako třeba v případě tohoto Audi) a potom je tu tým B, který tvoří spodní půlmetr. Tým B jsou tu nejhorší kýčaři bez vkusu a tak na přední nárazník nalepí obří a zcela fejkové průduchy, na zdaní nárazník pak čím dál tím extrémnější a zcela fejkové výfuky (tady tedy alespoň nejsou chromované - Haleluja). Výsledkem je, že škodiči z týmu B práci týmu A dokonale zabijí. Pokud je tým A i B v hlavě jednoho designéra, tak tu schizofrenii nedokážu pochopit.
Tenhle pocit mám spíš v porovnání předních a zadních částí aut.
Ten mensi kufr neni dani za mensi spotrebu (takova spotreba je nesmysl), ale za zelene blouzneni nasich potentatu. Ostatne co chtit od lidi, kteri byli na sve misto povetsinou odklizeni pro neschopnost nebo nejaky prusvih.
A jakou funkci že tam zastáváš?
Konečně slušņé výkony a dynamika od čtyřválcového hybridu a ne ty srágorky od Toyoty nebo Lexusu. Nicméně důstojný hybrid to bude až tam dají šestiválcovou verzi z A8.
Hybridy od Toyoty jsou jízdně odporné, ale šetří benzín ve skutečnosti. Benzínové plugy jsou úlitba idiotskému zákonu.
Z řidičského pohledu žádný hybrid není ideál, protože přidáva hmotnost, ale PHEV šetří daleko víc PHM a tyhle alespoň jedou a navíc mohou do zón, kam normální hybridy nemohou.
Jenže ve skutečnosti spotřebuje Plug více energie, ale elektrika se nepočítá. To je ten podvod, klasický hybbrid jede na rekuperovanou elektriku, plug na elektriku z uhlí.
Ne, PHEV jede na rekuperovanou eletriku (umí to samé jako HEV) a k tomu navíc umí jezdit i na elektriku ze sítě.
Ta elektřina nemusí ani být ze sitě a tudíž v ČR z uhlí. Znám lidi, co mají solár na střeše, přes den s ním ohřívají vodu v bojleru a přes noc dobíjejí z baterek elektru.
No to by musela jó plocha. A cenu panelů taková, že to v životě neprojedeš ani s osmiválcem.
8.6KWp me na strese zabira asi 2/3 jedne poloviny strechy, denni prumer mam za celej rok 2019 cca 28kWh
jinak kdyby to nekoho zajimalo, tak maximem tedy rekordem z te elektrarny je za den 106.8kW a rekordnim minimem pak 6.2kW za den, zaloha v bateriich je v soucasnosti 43kWh a v ohrevu vody pak 2x 500 litru coz odpovida cca 50kW/den (uvadi se ze 100litru je cca 5kWh v denni zaloze)
Ale prdlajs, 10 panelů se vejde i na pididomek a znamená výkon 2,5 kWh a tedy 15 kWh nabito za 6 hodin. Lidé mají běžně 20, 30 i více panelů aniž by je stavěli na zahradu nebo pole, takže s prstem v nose. A soláry se dotují, takže jenom na úspoře za vytápění a na úsporách eletriky je investice za 4-6 let doma a nabíjení auta je v podstatě grátis.
v noci?
Ano v noci, přes den lidé většinou někde jezdí. A jestli ti vrtá hlavou, že v noci nesvítí sluníčko, tak si s tím hlavu nelam, to už je dávno vyřešené přes úložiště. Buď fyzická kdy máš doma akumulátory nebo virtuální kdy ti přebytek odebere dodavatel energie a následně ti jej dovolí zpětně odebrat (virtuální baterie od EONu).
Jsi zlý, bereš mu hračky.
nejvtipnejsi na tom i je, ze kdys se lide ohani energetickym mixem, tak vesmes dohledaji udaj udavajici instalovane zdroje v CR, tam uhli zaujima oneh cca 55% za rok 2019, jenze si jiz pak nedohledaji, ze podle dodane elektriny to je uplne jinak, a i v CR se z fosilnich zdroju doda do site jen okolo 40% elektriny, za 2019 to bylo cca 39%, pri online sledovani si pak clovek muze zjistit ze kuprikladu ted je to z 46,94% dodavane elektriny do site z fosilnich paliv a kuprikladu fotovoltaik adodava v CR momentalne vic elektriny do site nez plynove elektrarnya ano spousta z nas si baterky v autech nabiji ze sveho zdroje elektriny, a v drtive vetsine je to prave fotovoltaika nebo vetrna elektrarna, uhelnou elektrarnu jaksi na zahrade asi nikdo nemame :-D
Kde sledujete ty data kolik % konkretni elektriny jde do site, jestli se mohu zeptat?
https://www.electricitymap.org/map...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.