Už i Audi A6 Avant může být do zásuvky. Daní za spotřebu pod 2 litry je menší kufr

Nedlouho po uvedení plug-in hybridní verze sedanu A6 už Audi představuje stejný pohon rovněž v kombi Avant. Známe i českou cenovku.

Dalo se očekávat, že po hybridní verzi sedanu přijde i kombík. V nabídce Audi A6 Avant se už tedy rovněž objevuje plug-in hybridní varianta 55 TFSI e quattro, která možnosti jízdy čistě na elektřinu a nabíjení ze zásuvky kombinuje s kufrem o objemu 405 litrů, případně až 1535 litrů v případě složení zadních sedadel.

Pokud vám přijde, že se zabudováním lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh do zádě vozu snížil objem zavazadlového prostoru, máte pravdu. Standardní A6 Avant totiž nabízí celkem 565, respektive 1680 litrů. Cenou za „bezemisní“ jízdu a nízkou spotřebu paliva (kombinovaně uváděno 1,9 až 2,1 litru/100 km) je tedy i část praktičnosti Avantu.

Audi A6 do zásuvky už koupíte i v ČR. Je dražší než BMW 5 hybrid, ale také silnější

Audi A6 do zásuvky už koupíte i v ČR. Je dražší než BMW 5 hybrid, ale také silnější

V kombíku uvádí Audi motorizaci 55 TFSI e quattro, která spojuje benzinový motor 2.0 TFSI, elektromotor a zmíněnou baterii pro systémový výkon 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m. Dojezd v čistě elektrickém režimu čítá až 51 kilometrů, přičemž takto můžete cestovat rychlostí až 135 km/h. Na stovce je plug-in hybridní A6 Avant za 5,7 sekundy a maximálně dosáhne 250 km/h.

S oznámením novinky však Audi (nejspíš prozatím) nemluví o slabší motorizaci 50 TFSI e quattro, která už je normálně nabízena u sedanu A6 a nabízí 220 kW (299 koní) a 450 N.m. Uvidíme tedy, zda Audi později rozšíří nabídku o tuto motorizaci rovněž v případě kombíku.

Nové Audi A3 oficiálně přijíždí také jako sedan. Je elegantnější a má větší kufr

Nové Audi A3 oficiálně přijíždí také jako sedan. Je elegantnější a má větší kufr

Podobně jako sedan A6 55 TFSI e quattro je i silnější hybridní kombík sériově vybaven exteriérovým paketem S line, černými doplňky a tmavě tónovanými okny. Standardně dostává model i světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, sportovní podvozek, 19palcová kola nebo červené brzdové třmeny.

Audi už prozrazuje i cenovku A6 Avant 55 TFSI e quattro. Začínat bude od 1.942.900 Kč. Vůči sedanu se stejnou motorizací jde tedy o příplatek 67.000 Kč (1.875.900 Kč). Ceny plug-in hybridního sedanu A6 jsme už rozebrali dříve.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků