Už i Audi A6 Avant může být do zásuvky. Daní za spotřebu pod 2 litry je menší kufr

Nedlouho po uvedení plug-in hybridní verze sedanu A6 už Audi představuje stejný pohon rovněž v kombi Avant. Známe i českou cenovku.

Dalo se očekávat, že po hybridní verzi sedanu přijde i kombík. V nabídce Audi A6 Avant se už tedy rovněž objevuje plug-in hybridní varianta 55 TFSI e quattro, která možnosti jízdy čistě na elektřinu a nabíjení ze zásuvky kombinuje s kufrem o objemu 405 litrů, případně až 1535 litrů v případě složení zadních sedadel.

Pokud vám přijde, že se zabudováním lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh do zádě vozu snížil objem zavazadlového prostoru, máte pravdu. Standardní A6 Avant totiž nabízí celkem 565, respektive 1680 litrů. Cenou za „bezemisní“ jízdu a nízkou spotřebu paliva (kombinovaně uváděno 1,9 až 2,1 litru/100 km) je tedy i část praktičnosti Avantu.

Audi A6 do zásuvky už koupíte i v ČR. Je dražší než BMW 5 hybrid, ale také silnější

Audi A6 do zásuvky už koupíte i v ČR. Je dražší než BMW 5 hybrid, ale také silnější

V kombíku uvádí Audi motorizaci 55 TFSI e quattro, která spojuje benzinový motor 2.0 TFSI, elektromotor a zmíněnou baterii pro systémový výkon 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m. Dojezd v čistě elektrickém režimu čítá až 51 kilometrů, přičemž takto můžete cestovat rychlostí až 135 km/h. Na stovce je plug-in hybridní A6 Avant za 5,7 sekundy a maximálně dosáhne 250 km/h.

S oznámením novinky však Audi (nejspíš prozatím) nemluví o slabší motorizaci 50 TFSI e quattro, která už je normálně nabízena u sedanu A6 a nabízí 220 kW (299 koní) a 450 N.m. Uvidíme tedy, zda Audi později rozšíří nabídku o tuto motorizaci rovněž v případě kombíku.

Nové Audi A3 oficiálně přijíždí také jako sedan. Je elegantnější a má větší kufr

Nové Audi A3 oficiálně přijíždí také jako sedan. Je elegantnější a má větší kufr

Podobně jako sedan A6 55 TFSI e quattro je i silnější hybridní kombík sériově vybaven exteriérovým paketem S line, černými doplňky a tmavě tónovanými okny. Standardně dostává model i světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, sportovní podvozek, 19palcová kola nebo červené brzdové třmeny.

Audi už prozrazuje i cenovku A6 Avant 55 TFSI e quattro. Začínat bude od 1.942.900 Kč. Vůči sedanu se stejnou motorizací jde tedy o příplatek 67.000 Kč (1.875.900 Kč). Ceny plug-in hybridního sedanu A6 jsme už rozebrali dříve.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků