Už 45 let spolupracuje Mercedes s výrobcem obytných vozů Hymer

Současná obytná auta jsou připravená i pro pobyt v drsných podmínkách zimní přírody.
Už 45 let spolupracuje Mercedes s výrobcem obytných vozů Hymer

Už od roku 1971 spolupracují společnosti Hymer a Mercedes-Benz Vans na vývoji a výrobě obytných vozů. V současnosti nabízejí zcela integrovaný Hymermobil ML-I nebo částečně integrovaný Hymer ML-T.

Technickým základem je Mercedes-Benz Sprinter.

Oba typy nyní podstoupily tvrdý zimní test, při němž se mimo jiné absolvovalo desetiprocentní stoupání na horské silnici a přenocovalo v mrazivém počasí rakouských Alp v nadmořské výšce 1370 metrů.

Brabus Business Lounge: Ano, i takto může vypadat dodávka Sprinter

Brabus Business Lounge: Ano, i takto může vypadat dodávka Sprinter

Zájem o obytná auta stále roste. Například mezi roky 2012 a 2015 se zvýšil o 27 procent a ještě podstatněji roste jejich využívání v zimě. Jen v roce 2015 strávili lidé v německých autokempech v zimních měsících 1,3 milionu nocí, což je o 63,6 procenta více než o rok dříve. 

Obytná auta Hymer jsou nyní vyráběna tak, aby se v nich během nejvýše čtyř hodin dostala teplota z mínus 15 stupňů na plus 20 stupňů. Navíc ve vozidle během mrazů nesmí zamrznout rozvod vody. Novou funkcí je například teplovzdušná záclona. Vyhřívá se palubní deska a elektrická žaluzie zabraňuje úniku tepla čelním oknem.

Do výbavy vozů se už také dostaly moderní bezpečnostní elektronické asistenční systémy, jako je asistent přepínání světel, systém varování před autem v mrtvém úhlu, nebo systém zabraňující kolizím s překážkou vpředu.

K dispozici jsou také zvýšené verze s pohonem všech kol.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků