Už 1 milion vozů Peugeot a Citroën je vybavených systémem eCall

Už 1 milion vozů Peugeot a Citroën je vybavených systémem eCall

PSA Peugeot Citroën zůstává největším poskytovatelem systémů nouzového volání v Evropě – u značky Citroën se tato služba nazývá e-Touch, u značky Peugeot Connect. Od roku 2003 již bylo touto službou vybaveno více než milion vozů Peugeot a Citroën a v 10 evropských zemích, kde služba funguje, složky záchranných systémů poskytly pomoc již téměř 5 500 osobám, které se dostaly do potíží.

Skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2010 zpřístupnila tuto funkci zavedením autonomního telematického boxu (ATB). Tento box, který je zabudovaný a propojený s autem, odděluje telematické funkce od ostatních, jako je hands-free sada pro telefonování. Má vlastní komunikační řešení, kdy zákazník nemusí po celou dobu životnosti vozu podepisovat jakoukoliv smlouvu s telefonními operátory.

eCall neboli nouzové volání doplňuje asistenční systém s lokalizací vozu, pomocí kterého se posádka vozu může v případě poruchy spojit s technickou asistenční službou.

Systém nouzového volání skupiny PSA Peugeot Citroën získal za své špičkové technologické výkony v oblasti bezpečnosti na konci roku 2010 cenu „Euro NCAP Advanced“. Tento systém, který je u běžné automobilové značky zcela jedinečný, potvrzuje, že bezpečnost je pro skupinu PSA Peugeot Citroën, která nabízí inovativní a účinná bezpečnostní řešení,  jedna z nejdůležitějších priorit.

Jak to funguje?

Díky systému nouzového volání se řidič může spojit se specializovaným asistenčním centrem. V případě nehody se přes GSM odešle ručně nebo automaticky SMS s identifikací vozu, telefonním kontaktem a přesnou polohou asistenčnímu centru (například ve Francii Mutuelles Assistance), které koordinuje přijímání a zpracování volání.

Operátor centra se spojí s řidičem a analyzuje situaci: polohu vozu, závažnost nehody, počet zraněných, případnou nutnost vyslání složek záchranného systému. V případě potřeby předá tyto informace příslušným záchranným složkám v dané oblasti (hasiči, zdravotní služba, policie,..). V případě, že řidič není schopen odpovídat, je volání automaticky přesměrováno na složky záchranného systému.

Sytém nouzového volání PSA Peugeot Citroën pomáhá k rychlému zásahu záchranářů a přispívá tak ke snižování závažnosti zranění a počtu osob, které na silnicích umírají.

Zdroj: PSA
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků