Uwe Gemballa byl nalezen mrtev, prsty v tom prý má Krejčíř

Uwe Gemballa byl nalezen mrtev, prsty v tom prý má Krejčíř

Špatné zprávy dorazily před pár hodinami z jižní Afriky. Podle dostupných informací se jihoafrické policii podařilo najít měsíce pohřešovaného německého podnikatele Uweho Gemballu, bohužel mrtvého.

O Gemballově záhadném zmizení jsme psali několikrát, naposledy v souvislosti s tím, že jeho firma znovu začala fungovat se stejným jménem, avšak jinými majiteli a vedením. Tehdy se jako nejpravděpodobnější důvod Němcova zmizení jevil prostý únik před věřiteli, neboť jeho společnost čelila problémům se splácením svých závazků. Podle jihoafrické policie byl ale Gemballa opravdu unesen a následně zavražděn.

Co bylo důvoden Gemballova únosu a vraždy není jasné, do pozoruhodné spekulace se ovšem pustil německý magazín Stern. Podle něj za smrtí německého automobilového fanatika stojí Čech Radovan Krejčíř, jehož jméno tak během dneška naplnilo zprávy médií po celém světě. U nás bezúhonný, nikdy pravomocně neodsouzený muž byl Sternem označen za „vládce českého podsvětí”, který chtěl přimět Gemballu k tomu, aby do JAR pašoval ve svých upravených vozech Krejčířovy peníze. Když se ale tento „obchod” nevydařil - zřejmě proto, že si Gemballa peníze sám nechal - vylákal Němce do Afriky, tam jej unesl, využil pro vymáhání peněz z Gemballovy ženy a následně nechal zavraždit.

Německé úřady potvrdily, že Gemballa v posledních letech vyvezl do JAR alespoň jeden vůz, Porsche Cayenne. Ten měl být údajne určen právě pro Krejčíře a měl se v něm nacházet jeden miion Eur v hotovosti. Když vůz dorazil, ale peníze nikoli, vymáhal je z Gembally. Ten však slíbené prostředky přes další urgence nedodal. Následně tedy měl Krejčíř využít svých kompliců, aby vylákal Gemballu do JAR pod záminkou založení tamní pobočky své společnosti, unesl jej a když ani poté peníze nedostat, nechal jej „odstranit”.

Je to poněkud divoká teorie, osobně o její reálnosti pochybuji. Nesporným faktem totiž zůstává jen to, že se Krejčíř s Gemballou znal již od konce devadesátých let, neboť sám trpěl slabostí pro sportovní vozy všeho druhu a i Gemballou upravené Porsche si v minulosti pořídit. Již dříve březnu pak přiznal, že ze stejného důvodu chtěl pomoci Gemballovi s vybudování jihoafrické franšízy jeho firmy, jakoukoli spojitost s jeho zmizením ale odmítl. Další vývoj necháme času.

Klepněte pro větší obrázek
Uwe Gemballa je po smrti a německý Stern má jasno i v tom, co jej stálo život.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků