Uwe Gemballa byl nalezen mrtev, prsty v tom prý má Krejčíř

Špatné zprávy dorazily před pár hodinami z jižní Afriky. Podle dostupných informací se jihoafrické policii podařilo najít měsíce pohřešovaného německého podnikatele Uweho Gemballu, bohužel mrtvého.

O Gemballově záhadném zmizení jsme psali několikrát, naposledy v souvislosti s tím, že jeho firma znovu začala fungovat se stejným jménem, avšak jinými majiteli a vedením. Tehdy se jako nejpravděpodobnější důvod Němcova zmizení jevil prostý únik před věřiteli, neboť jeho společnost čelila problémům se splácením svých závazků. Podle jihoafrické policie byl ale Gemballa opravdu unesen a následně zavražděn.

Co bylo důvoden Gemballova únosu a vraždy není jasné, do pozoruhodné spekulace se ovšem pustil německý magazín Stern. Podle něj za smrtí německého automobilového fanatika stojí Čech Radovan Krejčíř, jehož jméno tak během dneška naplnilo zprávy médií po celém světě. U nás bezúhonný, nikdy pravomocně neodsouzený muž byl Sternem označen za „vládce českého podsvětí”, který chtěl přimět Gemballu k tomu, aby do JAR pašoval ve svých upravených vozech Krejčířovy peníze. Když se ale tento „obchod” nevydařil - zřejmě proto, že si Gemballa peníze sám nechal - vylákal Němce do Afriky, tam jej unesl, využil pro vymáhání peněz z Gemballovy ženy a následně nechal zavraždit.

Německé úřady potvrdily, že Gemballa v posledních letech vyvezl do JAR alespoň jeden vůz, Porsche Cayenne. Ten měl být údajne určen právě pro Krejčíře a měl se v něm nacházet jeden miion Eur v hotovosti. Když vůz dorazil, ale peníze nikoli, vymáhal je z Gembally. Ten však slíbené prostředky přes další urgence nedodal. Následně tedy měl Krejčíř využít svých kompliců, aby vylákal Gemballu do JAR pod záminkou založení tamní pobočky své společnosti, unesl jej a když ani poté peníze nedostat, nechal jej „odstranit”.

Je to poněkud divoká teorie, osobně o její reálnosti pochybuji. Nesporným faktem totiž zůstává jen to, že se Krejčíř s Gemballou znal již od konce devadesátých let, neboť sám trpěl slabostí pro sportovní vozy všeho druhu a i Gemballou upravené Porsche si v minulosti pořídit. Již dříve březnu pak přiznal, že ze stejného důvodu chtěl pomoci Gemballovi s vybudování jihoafrické franšízy jeho firmy, jakoukoli spojitost s jeho zmizením ale odmítl. Další vývoj necháme času.

Klepněte pro větší obrázek
Uwe Gemballa je po smrti a německý Stern má jasno i v tom, co jej stálo život.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků