Uwe Gemballa byl nalezen mrtev, prsty v tom prý má Krejčíř

Uwe Gemballa byl nalezen mrtev, prsty v tom prý má Krejčíř

Špatné zprávy dorazily před pár hodinami z jižní Afriky. Podle dostupných informací se jihoafrické policii podařilo najít měsíce pohřešovaného německého podnikatele Uweho Gemballu, bohužel mrtvého.

O Gemballově záhadném zmizení jsme psali několikrát, naposledy v souvislosti s tím, že jeho firma znovu začala fungovat se stejným jménem, avšak jinými majiteli a vedením. Tehdy se jako nejpravděpodobnější důvod Němcova zmizení jevil prostý únik před věřiteli, neboť jeho společnost čelila problémům se splácením svých závazků. Podle jihoafrické policie byl ale Gemballa opravdu unesen a následně zavražděn.

Co bylo důvoden Gemballova únosu a vraždy není jasné, do pozoruhodné spekulace se ovšem pustil německý magazín Stern. Podle něj za smrtí německého automobilového fanatika stojí Čech Radovan Krejčíř, jehož jméno tak během dneška naplnilo zprávy médií po celém světě. U nás bezúhonný, nikdy pravomocně neodsouzený muž byl Sternem označen za „vládce českého podsvětí”, který chtěl přimět Gemballu k tomu, aby do JAR pašoval ve svých upravených vozech Krejčířovy peníze. Když se ale tento „obchod” nevydařil - zřejmě proto, že si Gemballa peníze sám nechal - vylákal Němce do Afriky, tam jej unesl, využil pro vymáhání peněz z Gemballovy ženy a následně nechal zavraždit.

Německé úřady potvrdily, že Gemballa v posledních letech vyvezl do JAR alespoň jeden vůz, Porsche Cayenne. Ten měl být údajne určen právě pro Krejčíře a měl se v něm nacházet jeden miion Eur v hotovosti. Když vůz dorazil, ale peníze nikoli, vymáhal je z Gembally. Ten však slíbené prostředky přes další urgence nedodal. Následně tedy měl Krejčíř využít svých kompliců, aby vylákal Gemballu do JAR pod záminkou založení tamní pobočky své společnosti, unesl jej a když ani poté peníze nedostat, nechal jej „odstranit”.

Je to poněkud divoká teorie, osobně o její reálnosti pochybuji. Nesporným faktem totiž zůstává jen to, že se Krejčíř s Gemballou znal již od konce devadesátých let, neboť sám trpěl slabostí pro sportovní vozy všeho druhu a i Gemballou upravené Porsche si v minulosti pořídit. Již dříve březnu pak přiznal, že ze stejného důvodu chtěl pomoci Gemballovi s vybudování jihoafrické franšízy jeho firmy, jakoukoli spojitost s jeho zmizením ale odmítl. Další vývoj necháme času.

Klepněte pro větší obrázek
Uwe Gemballa je po smrti a německý Stern má jasno i v tom, co jej stálo život.
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků