Úvěry na ojeté vozy jsou nejlevnější v historii. Kopírují hypotéky a zažívají boom

Objem financování ojetých vozidel prostřednictvím autobazarů roste meziročně o více než deset procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti AutoESA, který firma realizovala v průběhu měsíce dubna 2015. Aktuálně se úroková sazba pohybuje na úrovni 5,5 %, což umožňuje financovat vůz téměř každému zájemci o úvěr. Důvodem rekordně nízkých úrokových sazeb je podle AutoESA především velká konkurence na trhu finančních služeb a dále vysoké objemy prodaných vozidel, které autobazarům umožňují získat pro klienty značné slevy.

Letošní duben byl z pohledu poptávky po financování rekordní za celou dobu existence naší společnosti,“ říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje AutoESA a vysvětluje: „Zájem koupit vozidlo s využitím finanční služby projevilo 48 % zákazníků, což je o 13,3 % více než ve stejném období loňského roku“. Podle Foltýna je hlavním důvodem velkého zájmu o financování především vysoký objem obchodů, které AutoESA realizuje. „Měsíčně prodáváme stovky vozidel prostřednictvím finančních služeb. Díky těmto objemům umíme našim klientům nabídnout lepší podmínky, než by si sami vyjednali v bance“. Podle Foltýna se v průzkumu objevil také zajímavý trend potvrzující, že o způsobu financování čím dál tím častěji rozhodují ženy: „Plných 54 % respondentů v průzkumu potvrdilo, že o způsobu financování ojetého vozu rozhoduje v jejich rodině spíše žena“, přiblížil Foltýn.

Jako příklad výhodného financování uvádí Foltýn prodejní hit, tedy rok starý Volkswagen Passat ve verzi kombi, kde úroková sazba činí pouhých 5,50 %

VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 2013

Cena 655 000 Kč

Akontace 30% = 196 500 Kč

Měsíční splátka 6 561 Kč

Délka smlouvy 84 měsíců

RPSN 5,50%

Úroková sazba 5,5%

Významnou výhodou vyřizování úvěru přímo u prodejce je také časové hledisko. „Celá schvalovací procedura zabere přibližně hodinu, což v praxi znamená, že naši klienti stráví vyřizováním úvěru mnohem méně času, než kdyby si jej vyřizovali sami v bance,“, říká Foltýn. Podle Foltýna je možné, že se výše úroků bude ještě nepatrně snižovat. „V oblasti úvěrování vozidel se dá očekávat podobný vývoj jako na trhu hypoték, kde konkurenční prostředí stlačilo úrokové sazby na velmi atraktivní hodnoty

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků