Utopené auto bývá problém

I letos už párkrát zahrozily řeky a potoky vyšším stavem vody a tedy ohrožením – mimo jiné – i automobilů. Mnozí máme ještě v živé paměti události minulých let, kdy se vozidla doslova vyhrabávala z nánosů bahna. Co tedy dělat, když už nám povodeň vozidlo zatopí?
Utopené auto bývá problém
Každé utopené auto je těžce poškozeno. Hlavně na vnitřním zařízení, čalounění a mechanických částech. Ovšem právě ty je ošetřit nejsnazší. Daleko složitější je to u agregátu, protože do něj nevidíme. Především se nikdy nesmíme pokoušet nastartovat a zjistit tak stav motoru. Nesmíme auto ani roztahovat – to je nejjistější cesta k definitivnímu zničení pohonné jednotky. Počkáme až vyschne elektroinstalace, což může v teplých dnech trvat i několik dní.

Potom je třeba vypustit palivovou nádrž a důkladně vyčistit. Stejně tak je dobré vyměnit i olej v motoru a převodovce. Pokud byl motor opravdu celý zalitý, nesmí se zanedbat kontrola sacího systému. Tedy demontovat vzduchový filtr – nejen vložku, ale odšroubovat celé sání a důkladně vyčistit od naplavených nečistot. Teprve potom s vyšroubovanými svíčkami můžeme zkusit nastartovat. Uvést do chodu utopené auto není jednoduché. Pokud si na to netroufáte, svěřte vše odborníkům.

Ještě jednou opakujeme, že v žádném případě se nesmí před všemi těmito operacemi startovat. Oživit vyčištěný a zkontrolovaný agregát je nakonec už jednoduché, ale právě tato fáze je rozhodující. Z následků totálního zaplavení se celé auto vzpamatovává jen velmi obtížně.
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků