Utopené auto bývá problém

I letos už párkrát zahrozily řeky a potoky vyšším stavem vody a tedy ohrožením – mimo jiné – i automobilů. Mnozí máme ještě v živé paměti události minulých let, kdy se vozidla doslova vyhrabávala z nánosů bahna. Co tedy dělat, když už nám povodeň vozidlo zatopí?
Utopené auto bývá problém
Každé utopené auto je těžce poškozeno. Hlavně na vnitřním zařízení, čalounění a mechanických částech. Ovšem právě ty je ošetřit nejsnazší. Daleko složitější je to u agregátu, protože do něj nevidíme. Především se nikdy nesmíme pokoušet nastartovat a zjistit tak stav motoru. Nesmíme auto ani roztahovat – to je nejjistější cesta k definitivnímu zničení pohonné jednotky. Počkáme až vyschne elektroinstalace, což může v teplých dnech trvat i několik dní.

Potom je třeba vypustit palivovou nádrž a důkladně vyčistit. Stejně tak je dobré vyměnit i olej v motoru a převodovce. Pokud byl motor opravdu celý zalitý, nesmí se zanedbat kontrola sacího systému. Tedy demontovat vzduchový filtr – nejen vložku, ale odšroubovat celé sání a důkladně vyčistit od naplavených nečistot. Teprve potom s vyšroubovanými svíčkami můžeme zkusit nastartovat. Uvést do chodu utopené auto není jednoduché. Pokud si na to netroufáte, svěřte vše odborníkům.

Ještě jednou opakujeme, že v žádném případě se nesmí před všemi těmito operacemi startovat. Oživit vyčištěný a zkontrolovaný agregát je nakonec už jednoduché, ale právě tato fáze je rozhodující. Z následků totálního zaplavení se celé auto vzpamatovává jen velmi obtížně.
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků