Ústí nad Labem: policisté svou inteligencí předčili zastupitele

Ústí nad Labem: policisté svou inteligencí předčili zastupitele

Čestí policisté jsou nesporně fenoménem. Hned po blondýnách jsou nejčastějším objektem posměšků široké veřejnosti a buďme upřímní, nezřídka si o to sami koledují. Stačí si vzpomenout, jak oslnivým způsobem zastupuje na veřejnosti dopravní policii pan Bambas - těžko by člověk uvěřil, že si tento pán na zašroubování žárovky nepřibere další čtyři kolegy.

Jenže doba jde dál a ačkoli nás relikty typu Zdeněk Bambas stále ještě okouzlují z médií, za jeho zády zřejmě vstali noví bojovníci. Krom nekonečného počtu příběhů o tom, že policisté (po mém soudu pochopitelně zcela správně) odmítají řidiče trestat podle nesmyslných ustanovení nového silničního zákona a na silnici tak řeší to, čeho politici nebyli schopni i přes dlouhotrvající veřejnou debatu, přichází nyní pozoruhodný důkaz ze severních Čech.

Zastupitelstvo města Ústí nad Labem (ovládané stranou, která si kdysi říkala pravicová, ale politiku sem nepleťme) se totiž rozhodlo, že vyslyší jistě neutuchající volání občanů svého města po větším počtu radarů měřících rychlost. A tak chce během letošního roku doplnit současných pět stacionárních radarů dalšími jedenadvaceti měřícími místy (že by pánové byli na stáži v Praze?). Nebudu znovu začínat diskusi na téma, zda má při řešení dopravní situace jako první přijít na řadu instalace radaru, nebo práce stavební čety, odpověď jistě každý rozumný čtenář dobře zná. Proč o tom tedy mluvíme? Inu, na první pohled jde jen o zajímavou zprávu pro ty, kteří v tomto městě žijí, ale nový rozměr dává věc má díky vyjádření policie. Ta totiž s touto investicí zastupitelů veřejně nesouhlasí.

Dosti nestandardní postoj policie, která má u nás pověst „buzerujícího sboru” (záměrně jsem se vyhnul nepřesnému termínu „sbor buzerantů”), se může zdát být jen pro veřejnost líbivou otočkou místních policejních autorit. Ale patrně tomu tak nebude, policisté totiž velmi správně navrhují to, co již dávno omíláme na AutoRevue i my: město by mělo v prvé řadě investovat do dopravní infrastruktury a především tím učinit dopravu plynulejší a bezpečnější. Mí stálí „příznivci” z řad čtenářů, pakliže tento text dočetli až sem, si jistě vehementně klepou na čelo, ale názor policie není dán jen rozumným a logickým pohledem na věc, ale je podložen i jasnými fakty. Vysoká rychlost totiž může v Ústí za pouhá tři procenta dopravních nehod a tento podíl se velmi pravděpodobně nepodaří zásadně snížit. Naopak úpravy v infrastruktuře (zejména co se týče přehlednosti a kvality dopravních řešení), vedly např. v rakouských městech ke snížení nehodovosti až o desítky procent.

Pro úplnost je třeba dodat, že ve vyjádření pana Karola Kočárka, šéfa ústecké dopravky, se objevují některé poněkud svérázné návrhy na konkrétní úpravu silnic, přesto je jeho lidský vývoj očividně o generaci dále než v případě pana Jana Kubaty, ústeckého primátora. Ten je mj. pro nulovou toleranci a trestání sebemenšího překročení rychlosti.

Pro mě je ústecký případ jen dalším nepochopitelným důkazem neuvědomování si priorit ze strany městských zastupitelů a příslovečným taháním kočky za ocas. Je jen otázkou, zda taková rozhodnutí činí kvůli svému osobnímu prospěchu nebo čistě z vlastní hlouposti. Logiku jejich rozhodnutí ale nemají. Je potěšující, že do boje s těmito nešvary se pustili i rozumní policisté, kteří musejí vidět, že postup dle takového žebříčku hodnot jejich jejich práci nezlehčuje, ale naopak je pouze nutí řešit ještě více problémů ex-post (dalším pokutováním a řešením stejného počtu vzniklých nehod) a nikoli jim napomáhat v jejich předcházení.

Můžeme si o celé věci myslet cokoli, ale pan Kubata si stojí za svým a občané mlčí. A tak Ústí nad Labem, jistě již tak krásné město, ještě letos ozdobí náhrdelník s jedenadvaceti radarovými diamanty.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků