Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion nyní i s benzínovým motorem TSI

Volkswagen vůbec poprvé kombinuje balíček opatření ke snížení spotřeby BlueMotion s benzínovým motorem. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí být automaticky vybaven pouze turbodieselem TDI, nyní na jeho zádi uvidíme i cedulku TSI. V Německu se ekologické benzínové Polo prodává od 15 925 eur, v českém ceníku zatím nefiguruje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mezi rozpoznatelné úpravy patří především jiná mřížka chladiče s nižším aerodynamickým odporem. Proč nemá tyto efektivní úpravy každé Polo? Protože byste si pak nemohli za tyhle nápady účtovat víc...

VW Polo TSI BlueMotion pohání nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který byl i dnes představen poprvé pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale zpátky k Volkswagenu. Tříválec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verze BlueMotion spotřebuje jen 4,1 l/100 km při emisích CO94 g/km. Hodnota spotřeby je tak o 0,2 litru nižší než v případě běžné verze 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozřejmě emisní normu Euro 6.

Testy | Volkswagen | Hatchbacky

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

A v čem se verze BlueMotion liší? Má snížený podvozek a aerodynamické úpravy (například v oblasti mřížky chladiče) pro nižší aerodynamický odpor, v převodovce jsou poslední převodové stupně delší pro nižší nominální otáčky při ustálené jízdě, upraven byl i management motoru, auto má pneumatiky s nízkým valivým odporem a je tu i systém stop/start, aktivní alternátor fungující pouze při sundání nohy z pedálu plynu a indikátor řazení.

Zajímavosti | Technika | Život řidiče | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Můžeme samozřejmě vést dlouhé diskuse o tom, jestli se opatření skutečně projeví na snížení spotřeby v reálném provozu. Stejně tak se lze dohadovat, jestli bude Polo BlueMotion jezdit v reálném provozu za 4,1 litru na 100 km. Ostatně, měření rozdílů mezi udávanou a skutečnou spotřebou moderních aut se věnovalo už několik nezávislých institucí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 51 057 km
Cena: 299 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2005
Stav: 127 019 km
Cena: 125 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 123 153 km
Cena: 320 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků