Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion nyní i s benzínovým motorem TSI

Volkswagen vůbec poprvé kombinuje balíček opatření ke snížení spotřeby BlueMotion s benzínovým motorem. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí být automaticky vybaven pouze turbodieselem TDI, nyní na jeho zádi uvidíme i cedulku TSI. V Německu se ekologické benzínové Polo prodává od 15 925 eur, v českém ceníku zatím nefiguruje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mezi rozpoznatelné úpravy patří především jiná mřížka chladiče s nižším aerodynamickým odporem. Proč nemá tyto efektivní úpravy každé Polo? Protože byste si pak nemohli za tyhle nápady účtovat víc...

VW Polo TSI BlueMotion pohání nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který byl i dnes představen poprvé pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale zpátky k Volkswagenu. Tříválec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verze BlueMotion spotřebuje jen 4,1 l/100 km při emisích CO94 g/km. Hodnota spotřeby je tak o 0,2 litru nižší než v případě běžné verze 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozřejmě emisní normu Euro 6.

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

A v čem se verze BlueMotion liší? Má snížený podvozek a aerodynamické úpravy (například v oblasti mřížky chladiče) pro nižší aerodynamický odpor, v převodovce jsou poslední převodové stupně delší pro nižší nominální otáčky při ustálené jízdě, upraven byl i management motoru, auto má pneumatiky s nízkým valivým odporem a je tu i systém stop/start, aktivní alternátor fungující pouze při sundání nohy z pedálu plynu a indikátor řazení.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Můžeme samozřejmě vést dlouhé diskuse o tom, jestli se opatření skutečně projeví na snížení spotřeby v reálném provozu. Stejně tak se lze dohadovat, jestli bude Polo BlueMotion jezdit v reálném provozu za 4,1 litru na 100 km. Ostatně, měření rozdílů mezi udávanou a skutečnou spotřebou moderních aut se věnovalo už několik nezávislých institucí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků